Kulahtaneet lehtijouset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja BowTie81, 26.3.2010.

  1. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    Mulla on pikkarissa etujouset silleen, että keskiosa on korkeammalla kuin päät, eli jouset näyttää melko väsyneiltä. Haluaisin korottaa autoa, ja laittaa 33" renkaat, onko edullisin tapa hankkia uudet korottavat jouset vai viedä vanhat Punkalle, saako niistä taottua korottavammat? Kustannustehokasta ratkaisua haen. Kumpi on helpompi tapa korottaa niin ettei tarvi uusia mitää jarruletkuja, vai onko sillä edes merkitystä käyttääkö korotuspaloja vai korotusjousia?
     
  2. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    Kerrompa oman version taotuista lehtijousista. Mulla oli galaxiessa takajouset ihan suorat. Vein vallilan takomoon ja sanoin että saisko niistä vielä kalua. Ne taottiin ja olivat laittaneet vielä yhden lisälehdenkin molempaan pakkaan. Nyt jouset on niin jäykät että perä ei jousta yhtään :D eli takominen onnistu mut lopputulos ei ollu ihan toivotunlainen. Kunhan kerkiän, niin otan tuon yhden lisälehden pois pakoista, niin niistä tulee varmaan ihan hyvät. Taonta makso muistaakseni jotain ~250 euroo yhteensä ja vuosi sitten se otti aikaa reilu 5 viikkoa. Eli suunnilleen samoihin rahoihin olis menny jos olisin sillon tilannu usan pojilta uudet.
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    onpas ollut arvokasta toi takominen.
    kyselin joskus eteen kierrejousia ja taakse lehtiä niin olisi olleet tuhannen markan tienoilla hinta.
     
  4. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    No mä olin ehkä tyhmä kun en kysynyt hintaa etukäteen. Jälkikäteen on turha murista. Maksoin kiltisti, mutta enää en taotuta mitään ellei ole mitään muuta vaihtoehtoa, sen verran toi hinta kirpasi
     
  5. janiluo

    janiluo Gearhead

    Mä olen siellä parit kerrat teettänyt taonnat ja aina on jäänyt huono fiilis. Ei siksi ettei ne olis ystävällisiä ja ymmärtäis harrastajia mutta kun niillä on hinnoissa se Suomi-lisä. Jos tarvit vaikka U-pultit niin ne kannattaa ennemmin ottaa lentorahtina jenkeistä yönyli kotiin kuin ostaa punkalta ja silti säästää. Missä vika, minussako?
    :-?
    - Jani -
     
  6. Rytari

    Rytari Gearhead

    uudet 3" etujouset pickkariin vielä pari vuotta sitten oli jotain $135 kappale....
     
  7. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Eikös noin yleensäkin ole näissä 4X4 vehkeissä (jos on alkuperäiset jouset)?
    Ainakin mulla tossa Pocahontasissa on noin jouset, ja silti alle mahtuu (ja mahtuu kääntyessäkin pyörimään) 33 X 12,5 kumit.
    Siis noi kumit mahtui jo ennen aukkojen avartamistakin siellä toimimaan...
     
  8. pedu2

    pedu2 1st gear

    Näin se kuuluukin olla, siis etujouset "väärinpäin". Ja kyllä ne 33" mahtuu hyvin pyörimän 3" korotuksella, ainakin minulla.
     
  9. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Niin mulla ei ole edes korotettu :)
     
  10. Camaro77LT

    Camaro77LT 1st gear

    Olipas halvat....
    Itse taotutin Camaroon jouset..Noin kuukausi sitten,ja lisälehdellä.. Puhelimessa hinta oli 200.. Vein jouset pajalle.. hinta pompsahti 300.... kun olivat niin huonossa kunnossa..
    Luvattiin kolmessa päivässä.. meni noin 2 viikkoa kun soitettiin.
    Lopullinen hinta olikin 350..... Vittu ikinä en sinne vie mitään enkä suosittele sitä paikkaa enää kenellekkään...
    Aikoinani teetätin siellä paljonkin lehtijousija kilpureihin. Silloin oli ihan kohtuu hinnat.. Pojat kyllä osaa hommansa mutta taitaa olla ylpeys nostattanut kusen hattuun ahneuden saattelemana.
     
  11. olliola

    olliola 1st gear

    taottiin joskus nuorena transitin jouset ite .nousi vähän liikaa,katsastuksessa äijät nauro sitä oikeen porukalla.
     
  12. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Viekää ne paskasti tehdyt jouset Vallilaan samantien takaisin, niin niilläkin toimii tulevaisuudessa laatukontrolli.

    Mutta, Vallila ei voi tietää irtojousista mitä halutaan vaikka automalli olisi kuinka tarkoin selvitetty, siksi viekää ne jouset mitä ette halunnut TAKAISIN siihen firmaan. Ja, on niitä muitakin.
     
  13. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    Joo olishan ne tietty voinu takasinkin viiä, mutkun eka sessio vei sielä viis viikkoa ja ajokausi aluillaan, niin aattelin et selviin ite paaaljon helpommalla ja ennenkaikkea halvemmalla kun nuoleskelen haavat ja keksin tulevaisuudessa toiset ratkaisut jousiongelmiin. Sit toi jousien laitto tonne alle vaati kaks äijää, kaks tunkkia ja kaks rautakankea ja vitusti hikeä niin ei ollu kyllä edes vaihtoehtona että ottasin ne sieltä heti pois..
     

Kerro tästä muillekin!