Kumho vai cooper?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Anonymous, 3.4.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kumman renkaan valitsen? Kumho tuntuu jotenkin vieraalta, mutta hinta olisi ainakin kohdallaan.
    Onko kokemuksia kummastakaan? Cooperit on hiukan kalliimmat kuin kumhot...

    Renkaat tulisi siis astroon, eli mitään rata-ajoa ei ole tarkoitus harrastaa...:wink:

    150 euroa suuremmalla sijoituksella saisi generalit, onko ne hintansa arvoiset?
     
  2. 454SS

    454SS 3rd gear

    Cooper pitää aika hyvin, mutta kuluu aika nopeesti verrattuna Bf Goodrichiin. Noista Kumhoista ei ole kokemusta. Kerro toki mistä oot hintoja kyselly ja minkä kokoisille kumeille (235/75-15 vai leveemmät?).
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    205/75/15 ja oon kyselly ihan ympäriinsä helsinkiä...kumhot on 330e/sarja, cooperit 400e/sarja ja general 480e/sarja...kumhot olis hinnan puolesta kiinnostavat....
     
  4. G-MAN

    G-MAN Gearhead

    Kumhosta on kokemusta toistaiseksi vain talvirenkaana, mutta on mielestäni parempi kuin nokian hakkapeliitta.

    Kokemusta on kuluneelta talvelta kahdessa samanlaisessa autossa, Chevy Malibu STW ´80 ja ´83 toisessa Nokiat toisessa Kumhot. Kun hankin seuravia kesärenkaita tuo Kumho on hintansa takia varteenotettava vaihtoehto
     
  5. juniorijussi

    juniorijussi 1st gear

    Tuttuni myy Kumhorenkaita ja se väittää että on hyviä renkaita..hinta ja laatu kohallaan.Suurimpia renkaanvalmistajia.Renkaat parantuneet huomattavasti muutama vuosi sitten olleisiin jotka olivat hieman melukkaita ja laatu ei silloin ollut niin hyvää.Itellä on kuluneet kumhon kitkanastarenkaat kesäkumina ja kyllä on hiljaset...Ajattelin ostaa itekin uudet kumhon kesärenkaat Astroon...

    Poistakaa ennakkoluuloja...
     
  6. 454SS

    454SS 3rd gear

    Mikäs liike noita Kumhoja sitten myy, kun mulle ei ole vielä mistään tarjottu sellasia vaikka olen kysellyt renkaiden hintaa useammasta paikasta?
     
  7. juniorijussi

    juniorijussi 1st gear

  8. 454SS

    454SS 3rd gear

    Löytyyköhän muita kokoja, kuin taulukossa olevat? Tossahan ei ole kuin leikkiautojen kokoja :grin:
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jaahas kevät koittaa ja rengaskeskustelu alkaa taas viriämään :smile: Mulla oli coopperit vanissa. Ne oli aivan kamalat. Veteli joka suuntaan ja kulahti aika nopeasti, en varmasti osta enää ikinä cooppereita. Nyt bfg.t alla ei varmaan mitkään maailman parhaat renkaat noikaan, mutta mulla ainakin toiminu huomattavati paremmin kuin coopperit. Kumhoista ei kokemusta, mutta kuulemma ihan ok renkaat, tiedä sitten.
     
  10. juniorijussi

    juniorijussi 1st gear

    Kyllähän traktorin renkaitakin saa :smile: mutta merkeistä en tiä.Jos tosi tarve on niin silloin kannattaa soittaa ja kysyä..sillä siitä selviää..
    En ole minäkään ennen kumhoista välittänyt mutta kyllä köyhän täytyy kattoo mitä ostaa..

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: juniorijussi 2003-04-04 14:10 ]</font>
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitä Generaleja ootte käyttäny, eikös niillä ole ainoastaan M+S renkaita? Niistäkö löytyy hyvin pitoa?
     
  12. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Kenraali on ihan hyvä. Näissä asioissa ei muutamaa kymppiä kannata tingata.
     
  13. pannupää

    pannupää Gearhead

    Joku vuosi sitten oli stw:ssä Kumhon talvirenkaat, ja täytyy sanoa, että harvoin on niin huonosti pitävä rengas kulunut niin nopeasti. Jarrutukset etenkin oli puhdasta extremeä. Hakkapeliitat on olleet mulla selkeästi paremmat, on jopa pysynyt nastat kiinni. Taitaa olla kumhollakin jotakin kehitystä noista ajoista tapahtunut. Vaan eipä näistä voi kesärenkaiden ominaisuuksia päätellä. -Suvikumeina on pyörineet BF Goodrichit ihan mallikelpoisesti.
     
  14. Duster

    Duster 1st gear

    Renkaitten päällä se auto kulkee vai miltä tuntuu nappas kengillä kävellä luistin radalla. Itse en ainakaan säästä tässä, enkä myös mitään surkeita ostakaan.
     
  15. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Cooper on asiallinen, ostin omaan Cadillaciin 235/75x15 valkosivut pari kesää sitten ja hyvät renkaat ajaa olivat.
     
  16. Vani76

    Vani76 Gearhead

    Mulla on vanissa Kumhon M+S 235/75x15 ja ei kannata ajatellakaan ajelevansa näillä talvella, ei muuten pidä yhtään. Kesällä menee siinä kuin muukin rengas, vani kun ei ole urheiluauto.
     

Kerro tästä muillekin!