Kumin poltto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Black Devil, 2.4.2003.

  1. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Se on se Caprice semmonen vehe että vaatii OIKEASTI woimaa sutiakseen...
    Ja niinku jo aiemmin sanottiin, sudita (yritä) vaan ni kohta kyselet täällä mikä TH 350 vaivaa ku luistaa ja auto ei liiku.

    Kaveril oli muinoin Caprice jonka kone oli Performer reseptillä tehty ja ei siinäkään oikeen voima riittäny sutimiseen 8)
     
  2. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Joo, ihme homma. Siinä aspenissa on varmaan jotain vähän päälle sata heppaa (jos kone on super sexikäs) ja auto painaa ~1600kg. Ja kun ottaa huomioon et tomaatti laatikko syö niistä tehoista noin puolet, niin onhan se tietty järkytys huomata ettei kumi oikein sula. :rotfl:

    Capriceen en ota sen kummemmin kantaa kun koneestakaan ei ole kokoa lukuunottamatta enempää speksejä, mut kertomuksesta päätellen siinäkään teho/painosuhde tuskin lienee ainakaan radikaalisti aspenia parempi.

    Mut laatikot tuolla toiminnalla saa kyllä äkkiä sulateltua. :rotfl:
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    http://www.youtube.com/watch?v=4TNHhgVcZ54

    Palaahan se :D

    Ja oli muuten väljä kone kanssa, vei öljyä yhtäpaljon kun bensaa..

    Kyllähän tuo Capricekin pitäis jaksaa polttaa jos on 350 peltisarjoilla edes ja ei mikään aavikkoperä, se perävälitys tekee ihmeitä kuminpoltonsuhteen jos ei voimaa ole autossa.
     
  4. Vähä takapuskurista porsaat nostamaa ni joha sutii. Tai sitte nurkan takana käy heittääs ne lukkopihit sinne jarruletkuu ja sit siihe rillin etee elbailemaa. :D ( näin sutii 307 kustom ruiseriki :rotfl: ) Ja tost line-lock systeemistä; ei o kallis ( ~ 80€ ) ja tulee kyllä itsellä iha kadulle käyttöön... kunhan sen jaksais tuolta hyllystä iha autooki pistää kiine. :wc:
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Eihän ongelma oo saada laitetta sutimaan, dieselhiacekin polttaa palloo miehekkäästi, mut miten noi laitteet saa oleee sutimatta? Toi sutiminen kertoo lähinnä jousituksesta joka ei toimi, ei niinkään voimasta.
     
  6. Razorass

    Razorass 1st gear

    Kotva sitten pistin entiseen pikkarini 10" akseliin levylukon, aiemmin oli jo huomattu että jossain voimansiirrossa on aavistus väljää joka ei poistunut ristikoitten vaihdolla.

    noh.. poijaat on jossain vaiheessa polttaneet kumpparia, pikkurattaat leikannet ristitappiin ja ristitappi syönyt komian ovaalin carrieriin. Väljää tuli kun ristitappi pääsi sentin liikkumaan ennenkuin lautaspyörä edes hievahti.

    Jos haluaa oikein viimeistellä asennuksen niin kannattaa polttaa rengasta sellattii rinkii pyörimällä että se vähäkin öljy on siellä akseliputkessa eikä voitelemassa kuolemaa tekevää tasauspyörästöä.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mull on puikissa varmaan jouset paskana kun asfalttiin ilmestyy kax piiiitkääää viivaa kun paikaltaan survoo kaasun pohjaan :oops: .
     
  8. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Mitään autoa ei ole rakennettu tehtaalla kumin polttoa varten (pl.jotkut superautot jollaista sinulla ei kuitenkaan ole)
    Se on varmin tapa hajoittaa auto. Eli vastaus mitä ei saisi tehdä = poltaa kumia, mitä pitäsi tehdä = ajella kuten autolla kuuluu ja jättää tyhmyydet tyhmemmille. Tuossa on jo lueteltu nuo laatikon, perän ja ristinivelien räjähdykset, vetareita myös menee jos sattuu olemaan porukkaa kyydissä ja kardaani ei petä.

    Jos sitten jonkun driftingauton haluaa rakentaa, niin oikeesti voimaa siihen mottiin turboilla yms, vahvin voimansiirto mitä löytyy vahvistettuna, painopiste keulalle, että perästä tulsi mahd kevyt, pienellä läpimitalla olevat renkaat taakse, jarrupaineen säätö yms. yms. Mutta älälähde sellaisella pelillä hurjastelemaan kadulle tai maantielle. Lähtee lapasesta kuin vain vähänkään on mahkuja.
     
  9. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    http://www.youtube.com/watch?v=ckJ-Gog43fc

    En tiedä oliko 307 tai edes custom ruiseri, mut noilta selkeästi puuttui ne lukkopihdit. :poff:

    Siis ei jumalauta, kyllä toi jopa vitsinä herättää lähinnä myötähäpeää... :wc:

    Mä en kehtais tollasta harrastaa edes yksin, saati julkisella paikalla. Mulla ei oo mitään tota kumin polttelua vastaan, niin kauan ku se järki pysyy päässä, mut jos se ritsa ei jaksa sitä nakkia poltella jarrua vasten(kaan) ilman noita poppakonsteja, niin antakaa olla / ostakaa auto millä siihen pystyy. :rotfl:
     
  10. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Jenkki kuin jenkki polttaa kumia kuin räkrääs kisoissa konsanaan! Nähtiin V8-Magazinesta.
     
  11. Joo no myönnän et tolle hymyilin ääneen jopa. :rotfl: Ja kyllä sitä itelläkii löytyy menopeli mikä sitä renkasta sulattaa, jopa ilman sitä jarrua. Mut onhan se nyt hauskaa välil niillä poppakonsteillaki ja just sillä laululiiterillä. :rotfl:
     
  12. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    caprice estate 305 sutii kyllä jarrua vasten kunhan pumppaa kaasulla renkaat irti. fiksua se ei ole mut pitihän seki nuorena kokeilla.
     

Kerro tästä muillekin!