Kumman laittas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja duster73, 9.2.2004.

  1. duster73

    duster73 Gearhead

    Eli kyseessä -71 vallu 318-koneella.laatikkona 904 ja perässä 3,23 välitys.koneessa lievästi avarretut kannet,performer-imusarja,holley 600vac tai carter 625 avs ja peltisarjat.mutta nyt ei tiiä,et kumman nokan laittais.toisessa nostoja 0,454 ja toisessa 0,472(noin lukuja)..asteista ei tietoa.eli vaikuttaisiko tuo 0,472 nokka liian tiukalta,mahtaako puutua alakierroksilla?
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Laita se kesympi.
     
  3. duster73

    duster73 Gearhead

    Joo,nii olen täs ittekkin pähkäilly.täs vaan tuli se sama tilanne,mikä varmaa monel muullakin,et laita sinne tosi tiukan niukan nokan ni kyl kulkee!mut helpostihan siit tulee vaa laiskempi/hitaampi kun ei jaksa lähtee mihkään,jos välitykset yms. ei o suunniteltu tuollaselle.tuli täs mieleen,et suomalaisistahan aina sanotaan et o kateellisia eivätkä voi auttaa muita.kyl tuo mopeman ainakin jakaa tietoaan varsin auliisti ja hyvä niin!
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mulla oli 318 suunnilleen samoilla kilkkeillä ja mopar performancen nokalla. Mun välitys oli vielä harvempi, 2.95:1 ja olisin halunnut siihen MP:N 260/268 nokan. Sellasta ei kuitenkaan löytynyt, joten otin tiukemman 268/272 nenän jossa nostoa oli toi 0.45". Tiedä vaikka noi sunkin nokat olis MP:n, nostot ainakin sattuis aika hyvin tohon ja seuraavan 280 asteisen paikkeille? Jos niissä näkyy violettia väriä koneistamattomilla alueilla niin on varmasti. MP:n "purpleshafteja". No, joka tapauksessa mulla oli vakiopuristeinen kone jota yritin pari milliä höyläilemällä saada vähän ylemmäs, se tuli lopulta n. 8.7:1 tasolle vakiosta todellisesta 7.5:1:stä! Nokan laitoin viis astetta aikaselle jotta olis vähän enempi saanut alakierrosvääntöä. Silti mä luulen, että se noilla oheiskilkkeillä olis varmaan ollut nopeempi sillä pykälää pienemmällä nokalla ja ainakin käytössä muakavampi. Kyllä se noinkin tietysti lukottomolla perällä suti haluttaessa (904 ja vakioturbiini), mutta todellinen veto alko vasta jossain neljän tonnin kieppeillä. Ihan makee se oli noinkin, ja '80 Aspeni kulki sen verran, että sillä ei tarttenu kaikenmaailman GTI:tä hävetä valoissa. Kerran sen kellotin 200 metrillä ja se meni 9.71/123 km/t; se vastais karvan vajaa 15.2 aikaa vartilla joka ei oo suht raskaalle, harvavälitteiselle ja lukottomalle autolle lainkaan hassummin.
     
  5. duster73

    duster73 Gearhead

    Joo,noin miäkin sen ajattelin.mul kyl puristukset kympis.paljonko painaa v-8 aspeni?joo,kyl ainakin siin toises o purppura pilkku.
     

Kerro tästä muillekin!