kumminpäin Eagle H

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Gyrus, 7.5.2007.

  1. Gyrus

    Gyrus 3rd gear

    Onko väliä kummin päin asentaa Eaglen H profiili veivit? näyttäisi ainakin että ei ole ihan sama kummin päin laittaa, mutta mistään eaglen nettisivuilta en löydä tekstiä missä tämä kerrottaisiin..

    vai voiko vaan päättää kummin päin laittaa ja laittaa kaikki samalla tavalla..?

    ja ennen ku joku viisastelija kuittaa niin tiedän kumpi pää tulee ylös ja kumpi alas :D
     
  2. Mopo305

    Mopo305 1st gear

    Mä olen tottunu laittaan niin että laakerissa se lovi,mikä estää laakerin pyörähtämisen,niin se ulos päin akselilta.
     
  3. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Siina veivissä ja laakerissa on toisella reunalla viiste. Ne viisteet aina akselia puolelle-eli tasaiset "posket" kangista toisaan vasten kaulalle.
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Noissa taitaa olla viisteet kummassakin reunassa, mutta se isompi viiste tulee siis ulkokaulalle, ja pienemmät vastakkain. Tämäkin kantapään kautta opittua. :rotfl:
     
  5. SC 285

    SC 285 1st gear

    Jos oikein muistan niin pikkulohko mopsissa oli veivit "toispuoleiset" Eli periaatteessa ei voinut laittaa kuin yksinpäin. Tai siis pystyi... mutta periaatteessa...
     
  6. Gyrus

    Gyrus 3rd gear

    juu tota toispuolisuutta just tarkoitin.. kaippa sen sit huomaa asennusvaiheessa..
     
  7. Mosse

    Mosse Gearhead

    Juu viiste ulospäin lähtisin mäkin laittaa. Just lueskelin että on hipo kampiaksiloita varten, eli niissä kun on pyöristys kulmassa, ei särmää...
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ja vaikka noi moparin kampurat on "undercut" reunoista, niin niissäkin täytyy olla noin. Mä onnistuin yhden kampuran hajottaa kun oli kaks veivii väärinpäin, ja koneistamo kysy heti, et miten päin veivit oli? Sitä en oo tähän päivään mennessä osannut ajatella, et miks se vaikuttaa, mutta vaikuttaa kuitenkin.
     
  9. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    Samaa miettinyt ja olsiko se Vipottaja näin ihan arvauksena: Nojaakohan se kanki silloin siitä reunastaan kampiakseliin eikä laakeri pyöristyksestään kampuran pyöristykseen? Eli siis laakeri sijoittuu sen verran "epäkeskeisesti" kiertokangen kaulaan vaikka ei se siltä näytäkkään? Vai onko kyse siitä purkautuvasta öljystä, se varmaankin painaa kanget keskelle toisiaan vasten estäen niitä hinkkaamasta kampuraa? Viime talvena itekkin niitä mietin :eek:
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    En oo tosiaan jaksanut tota syytä spekulerata. Siit on niin kauan, mutta muistelisin, ettei siinä kaulan reunassa ole pyöristystä, vaan se on "undercut", niin ainakin tehdas isolohkoissa. Tieto lisää tuskaa, ei voi ajatella, päähän sattuu.
     

Kerro tästä muillekin!