Kumpi parempi: TF 904 vai 727?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja V8 aspen, 26.12.2003.

  1. caballista

    caballista 1st gear

    Jep. Kirjoitin edellisen täyden asennuspäivän jälkeen joka ei loppunut edes tuohon aikaan. Ei pitäisi kirjoittaa, ajatus ei enää toimi...

    Muistelin vaan että 904-laatikon helasarjasta jäi käyttämättä melko monta helaa. Kovat kiihdyttelijät kuulemma käyttävät osia ristiin laatikoiden välillä (mallia suuri modifiointi).
     
  2. firebreather

    firebreather 1st gear

    Joo jos vanhaan a-koppaseen laittaa 727:n niin kartaanitunnelia pitää vähän avartaa tulipellin juuresta. Kuskin puolen (valu)pakosarja olis kans hyvä olla käännettyä mallia, eli koneen etupäästä ulostulo, muuten menee aika ahtaalle vetää putki rungon ja vääntösauvan väliin.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Eiköhän niissä suunilleen sama määrä oo liukulaakereita, kun suunnilleen samanlaisia ovat muutenkin, eri kokosia fyysisesti vaan. Mä en ylipäätään ymmärrä tota järjetöstä kitkaa liukulaakereissa; luulis, että jos niissä on kauhee kitka, niin en myös kulusivat? Öljykalvohan siinä on välissä jonka varassa laakerit kelluu. Varmaan rullaheebat on parempia, mutta mitään mielettömiä noihin liukulaakereihin tuskin uppoaa.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    noin pari kymppiä putoo aika 1/4 maililla neulojen ja rullien kanssa.
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Noin pari kymppiä putoo varttimailin aika siirryttäessä radalta toiselle, tai päivästä toiseen. Olen nähnyt paljon pienempiäkin vaikutuksia tolla rullamuutoksella, myös "ei vaikutusta" tapauksia. Aika usein siihen rullalaakerointiin liittyy muitakin muutoksia joista voi olla enemmänkin hyötyä, keveämpiä sisuskaluja jne. Ja paljon tietysti riippuu siitä mistä jasta lähdetään liikkeelle; 20 sekan ajasta kaks kymppiä putoo varmasti, mutta kahdeksan asekunnin ajasta ei enää putookaan.
     
  7. SC 285

    SC 285 1st gear

    Mä ajelin 6 vuotta kilpaa Valiantilla, pikkulohko ja 904 perässä. Hyvin kesti. Paljon tekevät laatikoita kilpakäyttöön missä 727:n kuoriin laitetaan 904:n sisuskalut. Ovat massaltaan kevyempiä ja ihan hyvin kestää kunhan on tehty kunnolla...
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest


    tarkennatko hieman??
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    20 sekan ajan parantaminen 19.8 sekuntiin vaatii ehkä kaks hevosvoimaa, 8 sekunnin ajan parantaminen 7.8 sekuntiin hiukka enemmän.
     
  10. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    hetkones kuinkas vanhasta a-bodystä nyt puhutaan? eli jos heitän dusteriin 727 niin sopiiko suoraan vai joutuuko muokkaamaan kiinnikkeitä ja kardaanitunnelia eikai???
     
  11. mopster

    mopster Gearhead

    Sopii suoraan, tein juuri ko. swapin. Vain kardaani ja laatikon yoke piti vaihtaa

    904 kesti mulla ~400hv koneen perässä 4kk/4000km ja sit oli turbiini paskana ja etupanta palanut. Loota oli siis juuri tehty/vahvistettu ja turbiini uusi TCI. En viittiny sitte enään 904:sta laittaa.
     
  12. Ck

    Ck Gearhead

    Sopiihan se 727 sinne kunhan on pikkulohkon kuorilla, isolohkon 727 ei varmana sovi.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    No, noita "tekijöitä" on joka lähtöön. Kummalta tuntuu kun kisapeleissä pikkulootat kestää mutta noissa "suurtehoisissa" kylärasseissa ei sitten millään...
     
  14. mopster

    mopster Gearhead

    Joo samaa oon minäkin ihmetellyt. Mulla nyt ei kumminkaan oo varaa enää sitä pikkulootaa laittaa.
     
  15. CAMARO

    CAMARO 1st gear

    Raha ja ammattitaito määrää tässäkin asiassa.
     
  16. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Käyttöolot vaikuttaa kanssa. Kisalootalla ajetaan yleensä lyhyitä matkoja, sitä huolletaan ja tarkkaillaan muutenkin tarkemmin kun "kovan katurassin" lootaa. Joskus kun mulla oli löijyssä 904, niin käräytin niitä reilu vuoden aikana viis kappaletta. Joukossa myös uus mopar performance loota, loput korjattuja ja vahvistettuja laatuosilla. Vaihdoin 727:n ja sen jälkeen ei tarvinut lootaan koskea. Tohon aikaan en vielä tehnyt lootia ite, mutta jälkeenpäin oon tehnyt myös 904 lootia kisakäyttöön ja ne on kestäneet. Tärkeintä on pitää ne öljynlämmöt kurissa. Tärkeintä on pitää ne öljynlämmöt kurissa. Voin laittaa ton vielä muutaman kerran, jos sei mennyt perille. Hyvä öljynjäähdytin, riittävä öljytilavuus (=syvä öljypohja), siinä ne iän avaimet huolellisen rakentamisen lisäksi. Oon kuullut myös, että 904:ssa manuaalikoneiston käyttö parantaa lootan käyttöikää ratkaisevasti. En mä tänä oäivänä epäröis lainkaan käyttää 904:sta pirteän pikkulohkon jatkeena.
     
  17. Stone

    Stone 3rd gear

    Riittääkö tossa sellanen syvä ö-pohja, jossa on lauhdutus"säleikkö" pohjassa, vai mitä tarkotat öljynjäähdyttimellä? Onko muka Mopen laatikoissa lauhdutin jossain piilonurkassa, joka on taaskin jäänyt multa salaisuudeksi? :oops:
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Haiskahtaa vähän ettei sun lootassa ole käytetty sellaisia osia jotka tollanen teho vaatii ja se taas ei ole lootan vika ja toi "iso"veli käyttää samoja limppuja. Lisäksi noi "pikku"koneet pakkaa kiertämään aika tavalla ja sitä laatikkoa tarttis pikkasen parantaa myös kestämään kovia kierroksia!

    Noi Moparin alk. turbiinit on vahvimmasta päästä, mutta kun niinhin ostetaan noita TCI, Fairbanks ym. racehimmelii jenkkilästä jotka tehdään yleensä halvimmasta mahdollisesta ei Mopar aihiosta niin tossa on taas hyvä esimerkki mikä on lopputulos. Toi periaate, että sen on pakko olla hyvä koska se tulee jenkkilästä tulee monelle kohtuuttoman kalliiksi koska vaikka takuukin olisi niin korjaaminen on käytännössä mahdotonta vaikka sen sinne lähettäiskin niin rahdit ym. maksut tulee kuitenkin artistille!!

    Vaikea ajatella katukäytössä niin tehokas kone ettei 904 sitä kestäis vaikka olis joku pumppukone. Pidon puute kylillä taitaa olle kuitenkin se suurin murhe eikä se syö lootaa.
     
  19. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ihan tavallinen syvä pohja riittää. mopar Performancella on suht kohtuuhintasia peltisiä, muilla kalliimpia valualu juttuja rivoilla. A500 lootassa on syvä öljypohja "vakiona", sellanenkin toimii 904:ssä; fillteriä pitää tietysti vastaavasti pudottaa alaspäin. Öljynjäähdytin on normaalisti putki joka kiertää jäähdyttimessä, syylarin vesi hoitaa sitten jäähdyttämisen. Se riittää vakiolaitteisiin, mutta hi perf vehkeisiin on syytä laittaa lisäjäähdytin. sen voi kytkeä joko sarjaan ton syylarin jäähdyttimen kanssa paluupuolelle, tai jos on riittävän tehokas käyttää pelkästään erillisjäähdytintä lootaöljylle.
     
  20. mopster

    mopster Gearhead

    Tiedän kyllä ettei ois kannattanut TCI:n turbiinia laittaa mutta en tiennyt sillon ku ostin sen. Meinaatkos Mudracer että noi turbiinit mitä MP myy nykypäivänä olis hyviä? Entäs kuinka paljon kiertävä kone vaatii laatikon parantelua, ja mitä muutoksia se käytännossä tarkottaa?

    Kellä se 904 oikeen pitää teettää ja kuinka paljon se maksaa ja mitä ihmeellistä siihen tehdään että se kestää? Tää loota oli ammattimiehen tekemä ja nimenomaan painotettiin sitä että siitä tulis semmonen että kestää. No, laatikostahan ei kerenny menemään ku se panta, ja turbiinikin ois voinu laadukkaampi olla. Kumminkin, haluun ottaa nyt varmemman päälle ja kyllähän sen 727:n pitäis paremmin kestää.
     

Kerro tästä muillekin!