Kunnon ohjaus E-bodyyn

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Make2, 10.11.2003.

  1. Make2

    Make2 3rd gear

    Onko kokemusta miten saisi vähän tuntoa moparin ohjaukseen. Tehostamaton ei käy, koska silloin se menee jo liian jäykäksi. Tällaiset 5,5 tehostetut laidasta laitaan taas ovat mielestäni liian tunnottomia ajettaessa. Onko kenelläkään kokemusta T/A tyylisestä 3,5 ohjauksesta. Onko yhtään jämäkämpi ajettaessa vähän hurjempaakin vauhtia ?
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Semmosesta lafkasta kun firm feel saa noita simpukoita joissa pitäis olla tunnot kohallaan. T/A:ssa ja AAR:ssö oli pidempi sektorivarsi kuin vakiossa jolla ohjausta saatiin nopeammaksi.
     
  3. Make2

    Make2 3rd gear

    Onkohan siinä simpukassa sisällä suuria eroja T/A:ssa. Ainakin siinä on T/A valunumerot kyljessä joten jotekin se poikkeaa normaalista. Entäpä käykö tuollainen pelkkä kääntövarren vaihto jos muuttaa välitystä vai vaatiiko muitakin romuja ohjauksessa vaihdettavaksi ?
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei siinä varmaankaan mitään ihmeitä oo erona; välitys voi olla toinen. Mä en kyllä noista niin tiedä. Tutki tuolta http://www.firmfeel.com/ , ne on vissiin arvostetuimpia moppeohjausguruja. Orkkis T/A:ssa oli muuten vaan toi sektorin varsi pidempi mutta apusimpukka vakiomittanen, eli raidetanko oli ikäänkuin vinossa. Toi pidempi sektorivarsi saattaa aiheuttaa myös ongelmia peltisarjojen sopivuuden kanssa.
     
  5. Make2

    Make2 3rd gear

    Mielenkiintoinen linkki en ole siellä ennen käynytkään. Kiitoksia linkistä. Se on totta että peltisarjojen kanssa voi tulla ongelmia koska ne kulkevat välistä. Jos jollakulla olisi kokemusta tuollaisesta 12:1 T/A tyylisestä tehostetusta ohjauksesta moparissa olisi mukava kuulla kommentteja "pysyykö tiellä".
     
  6. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Kaverilla oli Chargerissa nopea ohjaus.
    Tykkäsi kovasti.
    Oli ja on valusarjojen suuri kannattaja, joten en ainakaan suoraan osaa sanoa kuinka hyvin tahi huonosti sopii...
     
  7. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Eikös JariV perehtyny mopsisimpukoiden saloihin jo jokunen aika sitten? Kannattanee kysyä häneltäkin jotain vinkkejä.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Et sinä siihen tarvii mitään ohjausta, ku eihän sillä pala ees kumi saatikka et lähtis sivuluisuun.
     
  9. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Mitenhän tälläseen c-bodyyn sais kunnon ohjauksen?
     
  10. Make2

    Make2 3rd gear

    En tiedä olenko nimettömän kanssa tuttuja, mutta tiellä minä yritänkin pysyä enkä mitään sivuluisuja ottaa. Kumi palaa kyllä, jos se nyt sitten joku "miehuuden" mitta on. Onkohan JariV:n rodissa minkälainen ohjaus ? Kiinnostaisi myös kuulla, kun rodista puhetta tuli, kuinka on saanut sen pikku six packin toimimaan. Onkohan ne ulommat mekaanisia vai vacumeita ?
     
  11. CHARGER 500

    CHARGER 500 Gearhead

    myykö suomessa kukaan noita firmfeelin kamoja, kiinnostais tuo simpukka. ja mitähän maksais suomi hinnoilla (x2....)??
     
  12. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Part Corner varmaan toimittaa, kunhan hoidat myyjän osoitteet ja muut tiedot niille. Mutta samantien sen hoitaa sieltä suoraan itse.
     
  13. Make2

    Make2 3rd gear

    Itse kannattaa tilata suoraan ilman muuta. Painoa tulee kuitenkin melko lailla joten rahdin kanssa kannattaa olla tarkkana. Tilasin tuossa vasta käytetyn imusarjan kaasuttimineen Itä-rannikolta ja rahdin osuus on huima. Lentorahtina 160$ ja maata pitkin 71$. UPS pisti pohjat 246 $. Tuollainen simpukka painaa monta kertaa enemmän ja siten rahti voi "luiskahtaa" aika isoksi jos ei ole tarkkana,koska myös rahdista maksetaan ALV sun muut. Jos Charger 500 löydät Suomesta toimittajan olisin kiinnostunut kuulemaan päivän hinnan täällä.
     
  14. CHARGER 500

    CHARGER 500 Gearhead

    En omista luottokorttia, joten pitää yrittää soitella näitä kotimaisia putiikkeja läpi, ja jos toimittaja löytyy niin ilmoitellaan siitä täällä.
     
  15. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Itsellä oli sellainen 3,5 välitteinen tehostettu. Vastaavaa simpukkaa saa myös manuaalina, joka ei itsestäni ainakaan negatiivisesti poikkea tehostetusta. US partsilla oli ainakin jokin aika sitten hyllyssä kuulamutteria ko. ohjauksen nopeuttamiseksi.
     
  16. fliptop

    fliptop 1st gear

    Onko em. sektorivarsilla muuta eroa kuin pituus? Omassa oli rihlareikä ja tietenkin simpukan akselikin, muutaman millin pienempi kuin normaalisti E-bodyyn myytävissä. Olisi sektorivarrelle tullut huima kilohinta.
     
  17. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Noita sektorivarsia on paljonkin erilaisia. Simpukkaa on pienellä ja isolla akselilla, eli kahta eri kokoa. Sektoriakseleitakin on erilaisia joissa otn "sokeen" rihlan paikka vaihtelee kopasta riippuen. C-koppasen sektoriakseli on muuten sama kun toi T/A:n, paitsi toi sokeen rihlan paikka on eri. Eli jos en laittaa kiinni ilman muutoksia, niin ohjauksesta tulee kiusallisen toispuoleinen.
     
  18. 67

    67 1st gear

    nooh.mut jos tilailee,putki etupalkin ameriikasta,ni siihhenhän saapi sitten hammastanko tsydeemit. :grin: ideana hyvä,vaan mitä sanoisvat katsastuksessa? tosin...tehdas tekoisiahan ne on,et mikseivät kelpaisi.tosin,koneen kiinnikkeet....?
     
  19. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Joo houkuttelis kyllä, ja kai se leimastakin läpi menis, vaan on melko suolasen hintasia...
     
  20. Simo

    Simo 1st gear

    Ihmettelen myös tuota tehostettua 5,5 kierroksen ohjausta, jos nyt siis Moparista puhutaan.
    En ole varma miten on kuuskymppisessä Imperialissani, mutta luulen että siinäkin on tuo 3,5 kierrosta kuten kaikissa muissakin autoissani.
     

Kerro tästä muillekin!