kuorma-auton muutostyöt(motti)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja spychobilly, 6.7.2010.

  1. spychobilly

    spychobilly Gearhead

    tuossa nyt muutaman kerran asioinut mäntsälän katsastus konttorilla missä alanharrastelinjan kanssa (katsastusmies)tullut höpöteltyä noista kuorma-autojen muutos töistä. eli saa tehdä samanlaisia muutostöitä kuin autoihinkin yms yms mutta toi moottori homma onkin ihan sama juttu kun autoissakin, eli mallisarjan isoin moottori ja siihen se 20% lisää pollea. Onko näin? aiheeseen useimmin törmännyt täällä kun sanottu että tehon täytyy olla riittävä? tapaus ford kevyt kuorma-auto 1940
    Moottori/teho:
    Ford V8 95hv
    Akseliväli:
    4013 mm
    Raideleveys (etu):
    1700 mm
    Raideleveys (taka):
    2100 mm
    Rungon pituus:
    5535 mm
    Kokonaispaino:
    6500 kg
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Lakikirja sanoo nykyisin, että soveltuvissa osin moottorinvaihtosäännöt koskevat myös N2-luokan ajoneuvoja. Tämänhän voi virkamies tulkita miten haluaa... :odroll:
     
  3. Cruisemissile

    Cruisemissile 1st gear

    Lukeeko noin tosiaankin laissa? Vai olisko niin, että AKE/Trafi on laatinut OHJEEN, jota sitten hallintoalamaisten, pitäisi orjallisesti noudattaman. Jos kysymyksessä on ohje, niin mitäpä moisesta. Lakia noudatetaan, ohjeilla voi pyyhkiä hanuria.

    Varsin erikoista, että Trafi voi muusta Euroopasta poiketen muokata ajoneuvoluokkia oman päänsä mukaan. Yleensä vielä katsastuksessa lakia pyritään tulkitsemaan asiakkaan tappioksi muusta lainkäytöstä poiketen.

    Eiköhän ajoneuvoluokat ole syystä määritelty aika tarkasti. Tyhmää temppuilua Trafi:n pelleporukalta. Samalla votaisiin sitten soveltaa piirturit ja nopeusrajoitukset kuorkeilta pois :D
     
  4. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Kävin kysymässä katsastuskonttorilta oman kevyt-KA:n koneenvaihtoon liittyen em. asiaa. Lakikirjasta katsuri tuota tekstiä näytti ja varmuudeksi soitti vielä Trafiin. Trafin kanta oli tietty se, ettei kuorma-auton koneen vaihto (yli niiden prosenttirajojen) (ehkä) onnistu ilman poikkeuslupaa, (jota tuskin myönnetään?). Meinasi vielä, että aikaisemmin hyväksytyt vastaavat koneenvaihdot on (ehkä) hyväksytty virheellisesti ja ovat näin ollen (ehkä) laittomia... :wc:

    Kukaan ei kuitenkaan osannut sanoa asiaa ihan varmaksi. Eli tyypilistä suomalaista virkamiespelleilyä. :mad:
     
  5. spychobilly

    spychobilly Gearhead

    minkäs katsatusketjun ne Espanjalaiset omistaakaan? :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!