Kustom Duett

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja H-V, 18.9.2020.

  1. H-V

    H-V 2nd gear

    Mikä sattuma, täällä kävi pari viikkoa sitten kaveri hakemassa varaosia ja Duetin nähtyään kertoi, että hänen kaverinsa rakenti muinoin Duetin jossa oli Fordin pikkukasi :D Tule ihmeessä käymään, meillä on itse asiassa parin viikon päästä tallikirppis meidän pajalla, tein siitä tapahtumat osioon oman aiheensa.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  2. linkomies

    linkomies 1st gear

    Jep. Sama tapaus kysymyksessä. Varmaankin Peku käynyt arkiautoonsa jotain aarteita teiltä haalimassa, olisi muuten ainakin 2- 3 erilaista sarjaa Duett- Amazon teräspilleri- kapseleita tuossa Enolla Suonenjoella, jos ketä kiinnostaa niin kuvia vuosien pölykerrosten kera saa minulta, hp. 70€/ srja. t: Timppa 0400-850280
     
  3. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Duetista saa hienon pelkästään keulaa kohentamalla.
    Näin jossain projektin jossa Duettia oli lyhennetty pikkis tyyliseksi ohjaamoksi ja lavan sijaan oli siihen liitetty 30 luvun business tyylinen takaosa ikkunoitten alapuolelta.
    Onnistuisko tommonen säännöillä vai pitääkö olla lava.
     
    H-V tykkää tästä.
  4. H-V

    H-V 2nd gear

    Kyllä, siksi ihmettelin että miksi näitä keulaswappeja ei pahemmin näihin ole tehty.

    Jos satut löytämään kuvia, niin laittele ihmeessä linkkiä.

    Voisin kuvitella, että jopa täällä henkilöautoksi rekattuna onnistuisi saada kilpiin sellainen business coupe tyylinen rakennelma
     
    12345678910 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  5. signet

    signet Gearhead

    Mulla on ollut joskus lavalla asiakkaan duetti busines cupee.
     
    H-V tykkää tästä.
  6. H-V

    H-V 2nd gear

    No perskeles! Onko tästä jo kauan aikaa?
     
  7. evilpastori

    evilpastori 3rd gear

    Iteltä löytyy vähä erikoisempi avo pikkis duetti mihin tulee ganstericitikan keula.

    Ps. Mä kävin ostaa tost voortist ovet, löytyy ylimääräne repsikan etuovi, jos tarvis.
    0400901489
     
    Gary Grand ja H-V tykkäävät tästä.
  8. H-V

    H-V 2nd gear

    Laittele ihmeessä kuvia ku hommat edistyy! Just tuo vänkärin etuovi puuttuukin, saat kohta puhelun
     
  9. signet

    signet Gearhead

    Jotain pari vuotta,en muista kuollaksenikaan mistä tää äijä sanoi ostaneensa cupeen.
     
  10. H-V

    H-V 2nd gear

    Keulan sovitus jatkuu, tällä kertaa rupesin kaventelemaan lokasuojia. Kumpaakin lokasuojaa täytyy kaventaa 5 senttiä, niin pääsee sallittuihin rajoihin.

    [​IMG]

    Toinen puoli on vielä tekemättä.

    Silppusin myös tuota konepeltiä takapäästä niin että leveys passaa tulipeltiin.

    [​IMG]

    N. 7cm pitäis jatkaa tota konepeltiä takapäästä ja muokata tuo vahvisteranka sopivaksi kun se on alun perin V muodossa

    [​IMG]

    Tänään funtsin että kun meidän tallin fordhomo olen, niin jotain fordiumia pitäisi tähänkin saada. Sitten muistin, että tein kirpparilta taannoin löytönä 37-39 Fordin ajovalojen kehykset ja mietin miten ne sopisi tähän.

    [​IMG]

    Tässä kun on pällistellyt tuota keulaa, niin katto näyttää jotenkin korkealta. Mietin josko choppaisi katosta tuota pahkaa alemmas ilman että tarvitsisi välttämättä silpoa tuulilasin karmeja, mietiskellään.
     
    kotr, 12345678910, hartsa69 ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Kimi-oz

    Kimi-oz Gearhead

    Asiallinen projekti, yllättävän hienosti Studen keula istuu, ja noi -37 Fordin valot ovat hyvä idea! Toivottavasti onnistuu hyvin mittasuhteiltaan suuntaan jos toiseen, ettei tule esim Legends-kilpureille tyypillistä "vääristymää". Noi ovat ainakin omaan silmään melko hassun näköisiä: https://www.legendscars.fi/

    Duetteista ja PV:stä on ollut aiemminkin täällä juttuja, harmi kun vanhat niissä mainitut kuvalinkit eivät enää toimi. Onko evilpastorin auto ehkä sama kuin alla olevassa Duett-linkissä mainittu Friguna Skiguna? Mulla on tallessa Street & Race jossa se oli esitelty, täytyy kaivaa lehti esille ja laittaa kuvat tännekin.

    http://www.overdrive.fi/forum/threads/volvo-pv-rodi.160757/
    http://www.overdrive.fi/forum/threads/volvo-duettista.88232/

    Jos on sama auto, niin tuolta löytyy kuvia siitä noin vuodelta 1984-85:
    http://www.overdrive.fi/forum/threads/vanhoja-valokuvia.95849/page-539#post-3770563
     
    Muokattu: 13.10.2020
  12. Väpsy

    Väpsy 3rd gear

    Iso peukku katon pahkan choppaamiselle, se pitäis mielestäni tehdä jokaiseen duettiin... On hävyttömän korkean näköinen missä hhyvänsä kokoonpanossa, pikkusen auttaa jos on kaksivärisenä se ns pahka eri värinen kun lasilinja. Valoista oma mielipide on että sovita jotkut muut, sopii nätisti mutta muuttuu keula heti hyvin vahvasti Fordin näköiseksi ja muun keulan spessut muodot tavallaan "häviää" valojen sekaan. Tuo valohomma toki vain oma mielipide, eikä sitä pidä kuunnella, varsinkaan jos on eri mieltä :D
     
  13. H-V

    H-V 2nd gear

    Joo, näitä legendkilpureita oon katellut ja pyrinkin siihen, ettei lopputulos näytä sellaselta. Kuitenkin sellainen sopusuhtainen kokonaisuus pitäisi tähän saada.

    Jahka saan ovet ja takaloksut paikalleen, niin vien auton pihalle niin näkee paremmin kokonaiskuvan ja sen mukaan funtsitaan tarviiko keulaa vielä kaventaa ja kylille tehdä jotain.
     
  14. kippis

    kippis Gearhead

    tuo viimeisen linkin duetti, juuri tuo katto tekee sen pyöreyden tuolle autolle, ainakin sivu- ja takakuvissa. mutta edestäpäinhän tuo pahka kyllä paistaa silmiin ikävästi.
    ehkä just joku lippa sais sen häviämään.... hieno projekti sulla !
    niin meinasin ettei tuu sitten sellanen suamipannukakkukustomi.
     
    H-V tykkää tästä.
  15. H-V

    H-V 2nd gear

    Nooh katotaan ku pääsee kattelee autoo kauempaa, niin pääsee paremmin jyvälle kokonaiskuvasta :p Mut se on varma että kasarikustomia tästä ei ainakaan tule.
     
  16. Väpsy tykkää tästä.
  17. H-V

    H-V 2nd gear

     
  18. Visa

    Visa Gearhead

    Luulisin että gangsterilipalla korkeus häipyisi aika hienosti. Toisaalta olen kyllä aina shoppauksen kannalla. AINA.
     
    tooke, Gary Grand ja H-V tykkäävät tästä.
  19. H-V

    H-V 2nd gear

    Duetin kanssa on ollut vähän hiljaisempaa nyt, sen verran on ollut omia väliprojekteja ja maalaushommia ym. Varoitus, koko postaus on pelkkää offtopiccia:

    Jonkun aikaa on tullut etsittyä takatuupparivolvoa talvilintaksi, ja sellainenhan sattuikin ihan läheltä löytymään. Vekotin on -90 240 volvo, B230F ja AW70 laatikolla varustettuna. Myyjä koitti sahata autoa käyntiin, ja jotenkuten hirveän paukkeen voimalla jotain eloa kuului. Sanoin myyjälle, että enää ei kuulosta vuotavalta putkelta, kurkattiin auton alle, ja kas, sieltähän on katalysaattori hienosti laikattu irti ja koko takaputkisto viety mennessään.
    Onneksi omasta varaosavarastosta löytyi jonkun volkkarin uusi tarvikekatti, niin siitä ei tulisi ylimääräisiä kuluja, ja myyjällä oli ylimääräisenä koko putkisto volvoon.

    [​IMG]

    Autoahan ei oikeestaan saatu kunnolla edes käyntiin, joten otin tietoisen riskin, tein tarjouksen ja haettiin myöhemmin auto trailerilla tallille. Tallilla kurkkasin virranjakajan kannen alle, ja kas, kansi on käytetty tehokkaasti loppuun.

    [​IMG]

    Ei ihme, että sai minkäänlaista kipinää. No kaikki sytkäkamat kerralla uusiksi.

    Apparin takalokarin kaari oli tullut tiensä päähän, joten venyttimellä muotoilemaan uutta kaarta taakse.

    [​IMG]

    Tässä oli hankittaessa kaikki jouset laikattu puoleen alkuperäisistä, joten hommasin vakiokorkuiset tilalle. Koeajolla huomasin että tässä on kemppiperä, joten perän sisuskalutkin meni samoilla lämpöisillä vaihtoon.

    Sitten päästiinkin leimaa koittamaan. Muuten olisi ollut läpihuutojuttu, mutta päästöt oli aivan pielessä, sekä huomasin notta valkeata tulee putkesta pihalle. Elikkä hattu pois ja kaikki yläpään tiivisteet uusiksi. Samalla tuli sitten putsattua moottori, kansi ja imusarja kaikesta kurasta ja pakosarja maalattua ja pinnoitettua.[​IMG]

    Uusintanäytöllä toivotettiinkin tervetulleeksi vuoden päästä uudestaan.

    [​IMG]

    Econoline tuli hukattua pois ja tilalle hankittua hiivatin ducatöö :rolleyes: (joku romunkuljetin pitää aina olla) Tämä pitäisi varustella ja maalata meidän pajan tyylin mukaisesti, mutta ei siitä sen enempää :confused:

    Ja jotta fordien määrä pysyisi vakiona, hankittiin tallikaverin kanssa Mercury comet noin niinkuin heräteostoksena :eek:

    [​IMG] [​IMG]
    Ei hirveästi ole kehuttavaa tässä, paitsi se, että on sopivan ruma! Mätää on ja reilusti. Tallikaverin kanssa otetaan joku viikonloppu 24 tunnin haaste, eli tallilla 24h ja sinä aikana tehdään mätähommat pois, saa nähä mitä siitä seuraa :rolleyes:
     
    isalmela, TwistOla, esmi ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. H-V

    H-V 2nd gear

    Niin ja 52 Fordia ollaan toki työstetty, tästä tulee oma topiccinsa lähiaikoina
     
    esmi, 12345678910 ja Gary Grand tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!