Kuvia Amerikan autotapahtumista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja ata, 6.10.2013.

  1. 1320

    1320 Gearhead

    Count's Customsin jälkeen seuraava kohde oli Las Vegas Motor Speedway, jossa on siis NHRA tason Drag Race baana ja myös Ovaalirata NASCAR-kisoja varten. Meidän käynti osui sellaiseen aikaan, että Vegasin NHRA kisaan oli pari viikkoa aikaa, ja varikolla olikin jo jonkinverran Pro-tiimejä paikalla ja meneillään näytti olevan Pro Mod testikierros. Harmi ettei tuonne päässyt tietenkään katselemaan, mutta siinä aidan takana päästiin kuuntelemaan, ja taisi kaikki autot mennä savuille heti lähdössä... :rotfl:

    http://tapahtumakuvia.kuvat.fi/kuva...+Trip,+October+2016/Las+Vegas+Motor+Speedway/

    [​IMG]

    Viimeinen Vegasin kohde oli tietysti So Cal Speed Shop. Pomonan So Cal ei ole kovin iso paikka, mutta Vegasin liike on aika iso ja hyllyissä on vaikka mitä lähinnä Rodeihin ja Customeihin. Ja erityisesti pitää mainita So Calin paidat, ne on hienoja, ja täytyipä niitä ostaa pari itsellekin...
    http://tapahtumakuvia.kuvat.fi/kuva...ctober+2016/So+Cal+Speed+Shop,+Las+Vegas,+NV/

    [​IMG]

    Ja yksi erittäin hyvä ominaisuus vielä tuossa So Cal Speed Shopin putiikissa oli se, että ilmastointi oli melkoisen kovalla. Ulkona paahtoi siihen malliin että teki ihan hyvää päästä hetkeksi ilmastoituun halliin...:odwink:

    Seuraavat kuvat onkin sitten "Leaving Las Vegas", eli Route 66...
     
    Fileeraus, sleepercooler, Marklin ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. 1320

    1320 Gearhead

    Vegasista lähdettiin ajelemaan takaisin Los Angelesiin päin, reitin varrella ekaksi oli Hoover Dam ja Grand Canyon West, melkoisen vakuuttavia paikkoja molemmat vaikka ei autoihin/autoiluun liittyneetkään.

    Noiden jälkeen ajeltiin Kingmaniin Arizonaan, josta lähtee Route 66 pätkä, joka kulkee vuorten yli ja läpi pienen Oatmanin kylän. Tie on kapea ja melkoisen syheröinen, mutta sitä on mukava ajella ja maisemat on siinäkin ihan hienot. Näkyipä siinä matkalla muutamia autonraatojakin, ja Oatmanin kylä on kuin suoraan länkkärileffasta.:odbiggrin:

    https://tapahtumakuvia.kuvat.fi/kuv...ober+2016/Route+66,+Kingman,+AZ+-+Oatman,+AZ/

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    ImpJay, Marklin ja Elky70 tykkäävät tästä.
  3. 1320

    1320 Gearhead

    Seuraavana iltana mentiin Irwindalen radalle. Tuolla ajetaan joka torstai-ilta 5-10PM Thursday Night Thunder, johon voi mennä ajamaan 1/8 Mile liimarataa aikalailla millä vaan. Nytkin radalla näkyi kaikkea ihan vakioista Euro tai Japsitötteröistä Twin Turbo Chevy Vegaan, joka tykitti 5.0 ajan tauluun. Tietysti uusia Camaroita, Mustangeja ja Challengereita oli paljon, mutta vanhempaakin kalustoa näkyi runsaasti.
    https://tapahtumakuvia.kuvat.fi/kuv...ight+Thunder,+Irwindale+DragStrip+20.10.2016/


    [​IMG]
    [​IMG]

    Ja tuossa pari videonpätkää:
    Ekaks Challenger Hellcat.


    Ja tuossa tuollainen lyhyt koostevideo, missä näkyy myös noita nopeimpia laitteita joita radalla kävi...
     
  4. Fireball

    Fireball Gearhead

    Tuolla muutama napsu isänpäiväviikonlopun tapahtumista väliltä Lakeland - New Smyrna Beach FL
    jos on töissä tylsää http://aijaa.com/a/MlKKNG

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  5. stoneland alley

    stoneland alley Gearhead

  6. 1320

    1320 Gearhead

    Lokakuun puolivälissä lähdettiin faijan kanssa pariksi viikoksi Californiaan. Kierreltiin paljon auto ja autoiluaiheisia paikkoja ja tapahtumia niin täytyy latailla vähitellen noita kuvia tähän ketjuun...

    Joka ilta löytyy jostainpäin LA:n kaupunkialuetta Cruisingia, ja niitä tuli SoCalCarCulture.com sivulta katseltua. Toki mistään ei löytynyt tietoa että kuinka isosta tapahtumasta milloinkin on kyse, ja osa tapahtumista järjestetään vain kesäkuukausina vaikka noiden talvikeli ei cruisailua estäkään.

    Eakana iltana (tiistai) yritettiin Long Beachin Cruisingiin. Hetki odoteltiin pelipaikoilla, mutta yhtään autoa ei näkynyt missään. Onneksi Westminsterissä siinä lähellä oli toinen Cruising, joten lähdettiin katsomaan olisko siellä enemmän porukkaa. Carl's Jr hampurilaisbaarin pihalla oli siis Classics At Carl's Cruising jossa kalustoa olikin melko runsaasti. Toki me oltiin hieman myöhässä paikalla, joten osa porukasta oli jo kerennyt lähtemään. Hienoa ja harvinaistakin kalustoa oli kuitenkin vielä paikalla, tosin osa kuvista on kohtuu pimeitä kun vain osa parkkiksesta oli valaistu.
    https://tapahtumakuvia.kuvat.fi/kuv...ssics+At+Carl's,+Westminster,+CA,+15.10.2019/
    [​IMG]
    [​IMG]

    Seuraavana aamuna kurvattiin Mooneyes Speed Shopille, joka on ollut vuodesta '56 asti samassa kiinteistössä Santa Fe Springsissä. Sekalainen setti tavaraa lähti matkaan kohti pohjolaa ja kassa kehotti käymään tutustumassa itse pajaan, jossa Moonin osat tehdään. Dean Moon Jr tuli esittelemään paikkaa ja siellä olevia laitteita.
    Pajalla oli käynnissä sinisen suola-aavikkokilpurin tekniikan läpikäynti tulevaa El Miragen skabaa varten. Tekniikkana oli siis destroukattu SBC Potvinin kampiakselin päähän asennetulla ahtimella.:odcool:
    https://tapahtumakuvia.kuvat.fi/kuv...Speed+Shop,+Santa+Fe+Springs,+CA,+16.10.2019/
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Powerstroke, zuinula, Marklin ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. 1320

    1320 Gearhead

    Moonilta suunnattiin takaisin LAX:n lentokentän läheisyyteen tarkastamaan Automotive Driving Museumin tarjonta. Jostain syystä museon olemassaolo on mennyt itseltä ihan ohitse edellisien reissujen kohteita suunnitellessa. Nyt taisi museo tulla ilmi jossain HAMB keskustelussa, ja kannatti kyllä käydä.

    Näytillä oli paljon hienoja autoja, lisäksi myös todellisia harvinaisuuksia (Stutz, Pierce-Arrow, BSA jne). Iso osa autoista oli vielä sellaisia, että sisälle olis saanut mennä istumaan kokeilemaan miltä tuollaisen ratissa on aikanaan tuntunut. Joten pakko oli itsekin testata Studebaker Avanti ja Nash Airflyte sisältä.

    Museon kalusto vaihtuu ajoittain, lähes kaikki autot on ajokuntoisia ja niillä myös ajetaan. Voin suositella käymistä paikanpäällä mikäli liikutte lähialueella.

    https://tapahtumakuvia.kuvat.fi/kuv...ve+Driving+Museum,+El+Sequndo,+CA+16.10.2019/

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    sleepercooler, Marklin, Pande_K ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    ^En erikoisemmin välitä noista ruostevehkeistä, mut pirun hieno patina '59 Rancherossa! Tahtoo...
     
    juko7 tykkää tästä.
  9. 1320

    1320 Gearhead

    Samaa mieltä, mä en kanssa ole mikään "patina"intoilija, mut Ranchero oli kyllä hieno! Latolöytö se oli, seissyt monta kymmentä vuotta, nyt elvytetty sitten takaisin ajokuntoon.

    Museon jälkeen käytiin pyörimässä Hollywoodissa, josta jatkettiin matkaa Undertakers Car Clubin järjestämään Cruisingiin San Gabrielissa. Kyseessä on kerran kuussa järjestettävä tapahtuma, ei ehkä suurin mutta hienoja laitteita oli kuitenkin paikalla.
    https://tapahtumakuvia.kuvat.fi/kuv...CC+Cruise+Night,+San+Gabriel,+CA,+16.10.2019/
    [​IMG]
    [​IMG]

    Undertakersin Cruising rupesi hieman hiipumaan ja koska ei oltu syöty aamupalan jälkeen, päätettiin ajella pienen matkan päähän, kun Downeyn Bob's Big Boyn pihassa on myös keskiviikkoiltaisin Cruising. Montaa autoa ei ollut enää jäljellä, mutta muutama laite kuitenkin. Lisäksi hampurilaiset oli tosi hyviä.:odwink:
    https://tapahtumakuvia.kuvat.fi/kuv...Broiler+Cruise+Night,+Downey,+CA,+16.10.2019/
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Marklin, litres ja esmi tykkäävät tästä.
  10. 1320

    1320 Gearhead

    Seuraavana aamuna (torstaina) ajeltiin kohti Pomonaa ja NHRA Museota. Jos vanhat kilpurit yhtään kiinnostaa, niin täällä kannattaa ehdottomasti käydä. Näytillä on monien eri luokkien kilpureita niin kiihdytyssuoralle kuin suola-aavikollekin, ja näiden lisäksi löytyy myös muutamia kuuluisia Rodeja ja Customeita. Lisäksi seinien kokoiset vitriinit on täynnä kaikenlaista kiinnostavaa rekvisiittaa, kuten vanhoja kisakuvia, kisamainoksia, ajoasuja, palkintoja, pienoismalleja jne.

    Kiertämiseen kannattaa varata aikaa, koska ihmeteltävää riittää. Vanhojen kilpurien hyvä puoli on se, että lähes kaikki ovat keskenään erilaisia, joten autoissa riittää ihmeteltävää jo pelkästään teknisten ratkaisujen parissa.

    Me ollaan käyty NHRA Museossa joka kerta kun Californiassa on oltu. Ja paikanpäällä käydään varmasti myös seuraavalla reissulla.
    https://tapahtumakuvia.kuvat.fi/kuv...HRA+Motorsport+Museum,+Pomona,+CA+17.10.2019/

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    sleepercooler ja Marklin tykkäävät tästä.
  11. Larry

    Larry Double Gearhead

  12. Bukero

    Bukero Gearhead

    ehkä vaatii vähän paksummat raappahoussu alkkarit...
     
  13. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Eipä ennen oo tullutkaan toljoteltua "tylsää letukkavoimanlähdettä" näin tarkkaan...

    [​IMG]
     
  14. 1320

    1320 Gearhead

    Noissa vanhoissa Etumoottorilaitteissa ei tosiaan ole tuolla ohjaamossa paljoa ylimääräistä. Tosin on myös senverran ahtaita laitteita, että ei sinne kovin iso kaveri mahdu rattiin. Hienoja vekottimia, harmi et noita ei täällä kotimaassa montaakaan ole.

    Toi Kalun mainitsema laite on hieno (toki niin on kaikki joissa on luotettu useamman moottorin tuottamaan voimaan). Noissa oli vielä hienoa kun voima saatettiin välittää takarenkaille mitä erikoisemmalla tavalla. Jotkut toimi hyvin, jotkut sen sijaan ei menneet suoraan metriäkään... Tuossa kuvan autossa molemmat moottorit toimii ikäänkuin yhdessä eli perälle menee vain yksi "kardaani". Se oli ehdottomasti toimivin tapa.



    NHRA Museon jälkeen pyörittiin hetki Pomonassa. Käytiin ostoksilla parissa liikkeessä ja esimerkiksi So Cal Speed Shopista tarttui pari paitaa mukaan, kun niitä ei raahattu turhaan Suomesta matkalaukkua täyttämään.

    Iltapäivällä suunnattiin Irwindalen 1/8 Mile radalle, jossa torstai-iltaisin ajetaan Thursday Night Thunder, jossa pääsee käytännössä millä vaan kokeilemaan 1/8 Mile kiihdyttelyä. Ajoaika on 5-10 PM ja radalla näkyykin kalustoa laidasta laitaan. Iso osa on tietysti uusia Camaroita, Mustangeja ja Challengereita, mutta näkyy siellä paljon vanhempaakin kalustoa ja suhteellisen rajujakin laitteita. Rata on liimattu, mutta oli alkuillasta melko liukas. Pito parani kuitenkin huimasti kun ilta eteni pidemmälle, ja eräskin Firebird keuli puskuriin asti hieman myöhemmin...
    https://tapahtumakuvia.kuvat.fi/kuv...sday+Night+Thunder,+Irwindale,+CA+17.10.2019/

    [​IMG]
    [​IMG]

    Tuossa on jonkunlainen videokin paikanpäältä missä näkyy joidenkin kiinnostavimpien laitteiden lähtöjä.
     
    esmi, sleepercooler ja Mija tykkäävät tästä.
  15. 1320

    1320 Gearhead

    Seuraavana päivänä eli siis perjantaina käytiin ensimmäisenä Barrisin pajalla pyörähtämässä North Hollywoodissa. Tälläkertaa paikka ei toki ollut auki (2015 hieman George Barrisin poismenon jälkeenhän päästiin käymään pajalla sisällä, tosi hieno paikka!), mutta ikkunan takaa pääsi toki kurkkimaan. Olihan siellä vielä autoja ja rekvisiittaa runsaasti paikalla, vaikka toki aika paljon oli tyhjentynytkin.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Tämän jälkeen käytiin ostoksilla parissa putiikissa. Autobooks-Aerobooks oli jälleen ehdottomasti käymisen arvoinen kirjakauppa. Tarjolla on paljon kirjallisuutta Amerikanautoharrastukseen liittyen ja myös vanhoja 60-70 luvun lehtiä löytyy isot pinot.

    Tällä kertaa tarttui itselle mukaan monta vuotta metsästetty We Were The Ramchargers-kirja, joka kertoo Ramchargers kisatiimin tarinan ja Hop Up Magazine, jossa pelkästään vanhaa Hot Rod & Custom kalustoa. Paikan omistajan kanssa juteltiin pitkästi ja saatiin paljon hyviä neuvojakin tulevaa El Miragen huippunopeusskabaa varten, kun siitä ei netistä paljoakaan tietoa löytynyt. Siitä kuitenkin lisää myöhemmin...



    Illalla olikin vuorossa ehkä yksi parhaista LA-seudun Cruisingeista, eli Bob's Big Boy Cruise Night Burbankissa. Kalustoa oli liikkeellä reilusti, myös harvinaisempaa kalustoa näkyi kohtalaisen mukavasti. Muutenkin autojen taso näissä Cruisingeissa on kohdallaan, moni laite olisi sellaisenaan ollut vahva ehdokas kotimaisten näyttelyiden Top 10 listalle.

    Bob's Big Boyn hampurilaisannoksia täytyy myös suositella, tosin kannattaa olla nälkä koska annokset on kohtalaisen kookkaita (ja jälkiruokapirtelöä on kanssa vähintäänkin riittävä annos).... Cruisingista lähdettiin sitten hotellille hyvissä ajoin, koska lauantaina oli tiedossa aikainen herätys...
    https://tapahtumakuvia.kuvat.fi/kuv...ig+Boy+Cruise+Night,+Burbank,+CA,+18.10.2019/

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Marklin, sleepercooler, mikaa7146 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. 1320

    1320 Gearhead

    ...Lauantaiaamuna lähdettiin aikaisin liikenteeseen, määränpäänä legendaarinen AAA Auto Club Famoso Raceway Bakersfieldissä. Radalla ajettiin West Coast Hot Rod Associationin järjestämä "The Duel" kisa, jossa mukana oli muutamia indeksiluokkia, brackettiluokkia ja myös Heads Up luokkia.

    Lauantai oli lähinnä testipäivä sunnuntain kisaa varten, mutta siinä sivussa ajettiin pari pudotuskaaviotakin läpi rahapalkinnoin. Radalla näkyi myös jonkin verran kalustoa testaamassa seuraavan viikonlopun California Hot Rod Reunionia varten (joka siis oli koko meidän reissun pääkohde), eli muun muassa nitrokäyttöisiä etumoottorisia Top Fuel ja Funny Car laitteita, Pro Modeja jne oli ajelemassa testiä.
    https://tapahtumakuvia.kuvat.fi/kuv...9/WCHRA+The+Duel,+Bakersfield,+CA+19.10.2019/

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Tuossa on pieni video noista 1/8 Mile Heads Up luokista. Luokkia oli monta ja autot ajelivat keskenään sekaisin, eli samassa lähdössä saattoi olla Small Tire ja Big Tire autot vierekkäin. Autot oli näyttäviä ja nopeita, mutta niiden seuraaminen ei ollut ihan niin mielenkiintoista, koska aikoja ei näytetty ollenkaan (sunnuntaina olis ollut Grudge-skabaa ja vedonlyöntiä noiden tiimien kesken).




    Koska sunnuntaina oli luvassa muuta ohjelmaa, niin ei voitu jäädä itse kisapäiväksi paikalle. Illalla kun ajoaika oli ohi, niin me kurvailtiin parin tunnin ajomatka Lancasteriin, jotta sunnuntaiaamuna ei tarvisi ajella kovin pitkää siirtymää...
     
    Marklin, sleepercooler, mikaa7146 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Marklin, mikaa7146 ja ramman tykkäävät tästä.
  18. 1320

    1320 Gearhead

    Hyviä kuvia! Jenkeissä on hienoa kun noita '60 luvun pakujakin näkyy kohtuu runsaasti, täällä kun ei montaa kesän aikana noita näe.

    ...Sunnuntaina oli aamulla aikainen lähtö kun otettiin suunnaksi El Mirage Dry Lake, jossa ajettiin SCTA:n järjestämä Land Speed Racing kisa. Netistä aikaisemmin koitin etsiä tietoa tapahtumasta, mutta hieman vähänlaisesti oli infoa tarjolla. Jonkinlainen piirroskuva alueesta löytyi ja kisojen alkamisaika, 7:30 eli käytännössä heti auringon noustua. Lisäksi nopeimmat laitteet pyrkivät usein ajamaan mahdollisimman aamusta, koska päivän edetessä keli kuumenee runsaasti ja olosuhteet ei enää ole yhtä otolliset ennätysten rikkomiseen.

    Joten me lähdettiin aikaisin aamulla liikkeelle Lancasterista, josta oli pieni ajomatka aavikolle. Varsinaista lipunmyyntiä tapahtumaan ei ole, mutta joka auton täytyy lunastaa lipuke jolla pääsee päiväksi aavikolle (ei ollut kallista). Lippukiskalta sai hieman suurpiirteisen kartan alueesta, joten lähdettiin aavikolle seuraamaan edellä ajavaa. Alue on iso, ja jonkin matkaa sai ajaa ennenkuin jarrutusalue alkoi näkymään edessä. Rata, varikko ja Line up-alue on rajattu vain oransseilla tötteröillä. Mitään parkkipaikkaa yleisölle ei ole, me ajeltiin ensiksi lähtöalueen läheisyyteen parkkiin ja kierreltiin hetki varikkoa ennen kuin kisa alkoi.

    Muutamat autot ja prätkät katseltiin lähtöalueen vierestä, josta näki kilpurit lähietäisyydeltä ja pääsi seuraamaan lähtövalmisteluja. Vauhti on kuitenkin tämän tapahtuman tärkein pointti, joten pääosa kisoista katseltiin radan maalipäässä paluutien vieressä. Koska mitään kaiteita ei ole, katselualue on ymmärrettävästi suhteellisen kaukana. Hyvin siitä silti näki ja äänimaailma maalipäässä oli hienoa kuunneltavaa.:odcool:

    Kilpureita on joka lähtöön, Roadsterit on kuitenkin selkeästi suosituimpia. Radalla näkyy myös mielenkiintoisia tekniikkavaihtoehtoja, ja laitteiden nopeushaarukka on todella suuri, kun luokkiakin on paljon. Tälläkertaa nopein oli ahdetulla nitrokäyttöisellä motilla oleva Dragster, joka kellotti 239 mph (385 km/h). Hitaimmasta päästä oli 50cc mopo joka kävi myös nitrolla.:odeek: Kone kuului kiertävän aivan älyttömästi, mutta ei tuon kokoisella koneella toki mitään ihmeellisiä lukemia pääse.:odwink:

    Tällä kertaa iltapäivällä alkoi tuulemaan jonkin verran, ja sivutuuli kovassa vauhdissa yhdistettynä melkoiseen pölyyn (jota leijaili jo muutenkin ilmassa...Ja paljon!), ei ole hyvä juttu. Joten taisi olla joskus yhden-kahden aikaan iltapäivällä kun ajot oli ajettu.

    Tosi hieno tapahtuma, kannattaa ehdottomasti mennä katselemaan jos reissua suunnittelee.

    https://tapahtumakuvia.kuvat.fi/kuv...Land+Speed+Racing,+El+Mirage,+CA,+20.10.2019/

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Varikolla oli myös hienoa katseltavaa siviilikaluston muodossa. Pelkästään varikolla olisi saanut aikaa kulumaan kiitettävästi.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Tuossa myös lyhyt video, jossa pääsee hieman kuuntelemaan äänimaailmaakin.


    Jos joku on tänne menossa (suosittelen!), kannattaa muistaa ottaa runsaasti juotavaa ja aurinkorasvaa mukaan, päivällä on yleensä erittäin kuuma ja varjoja ei pahemmin ole. Tällä kertaa paikalla oli pieni kiska joka myi pientä syötävää ja juotavaa, mutta sitä ei kuulemma aina ole. Ja aamulla täytyy olla aikaisin paikalla, koska suurin osa kisatapahtumista tapahtuu heti aamulla.
     
    Marklin, sleepercooler, mikaa7146 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. 1320

    1320 Gearhead

    ...El Miragesta lähdettiin kurvailemaan kisojen loputtua iltapäivällä takaisin Los Angelesia kohti. Koska aikaa oli vielä ennen pimeän tuloa, käytiin vielä valoisan aikaan katsomassa Rancho Cucamongassa olevaa huoltista Route 66:n varrella.
    Huoltis on rakennettu 1915 ja entisöity hiljattain alkuperäiskuntoon. Hieno paikka. Sisällä olisi ollut pieni Route 66 museo, johon ei kuitenkaan tälläkertaa päästy kun paikka ei ollut enää auki siihen aikaan.
    https://tapahtumakuvia.kuvat.fi/kuv...ce+Station,+Rancho+Cucamonga,+CA,+20.10.2019/
    [​IMG]


    Maanantaiaamuna suunnattiin Los Angelesin keskustaan, kohteena Petersen Automotive Museum. Jostain syystä tämä paikka on jäänyt parilla edellisellä reissulla käymättä, joten nyt piti korjata tilanne. Todella kovatasoista kalustoa oli esillä. Lisäksi autot oli vielä sijoiteltu sopivan väljästi niin että autoja pääsi tutkimaan helposti joka kulmasta. Näytillä oli todellisia harvinaisuuksia (jopa useita autoja joiden valmistusmäärä oli 1 kpl), ja lähes kaikki laitteet oli uskomattoman hienossa kunnossa.

    Autoja oli kolmessa kerroksessa. Ylimmässä kerroksessa oli jonkin verran elokuvista/TV-sarjoista tuttuja laitteita ja alkuperäiskuntoisia harvinaisuuksia. Keskimmäisessä kerroksessa oli lähinnä rakenneltuja autoja ja kilpureita (muun muassa Hirohata Mercury, So Cal Speed Shop Belly Tank jne) ja alimmassa lisää leffojen/TV sarjojen autoja. Todella laadukas museo, jonka kiertämiseen kannattaa varata aikaa.
    https://tapahtumakuvia.kuvat.fi/kuv...tomotive+Museum,+Los+Angeles,+CA,+21.10.2019/

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    PetteriT, Marklin, sleepercooler ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. 1320

    1320 Gearhead

    esmi tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!