Kuvia vanhoista kilpa-autoista; vanhoja kuvia, uusia kuvia jne.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Miguelos Poropeukalos, 25.6.2019.

  1. Stratos

    Stratos 2nd gear

    ABBA:n rumpali lavalla ei vaan radalla.

    Slim Borgudd

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Stratos

    Stratos 2nd gear

    Ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa F1 pisteille ajanut nainen. Lella Lombardi.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. max

    max Double Gearhead

    Mikähän siinä on että naiset eivät ole menestyneet F1:ssä lainkaan?
     
  4. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Tarvitsemmä sukupuolikiintiöt naisille F1-tallipaikkoihin, HETI! :odroll:
     
  5. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    No ecclestone torppas ainakin Taru Rinteen RR uran aikanaan, joten eiköhän sama ukkeli oo varmistanu ettei ykkösissäkään pahemmin oo kilpailukykyisiä naisia näkynyt. Rinne olis kyllä varmaan pärjänny ykkösissäkin, kartingissa veti häkkistä ja saloa päihin
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Eipä nyt tule muita mieleen kuin muuan Susie Wolff...entinen karting, DTM ja pikku formuloiden kuljettaja.
    [​IMG]

    Varsinaisesti ei yhtään kilpailu starttia F1:lla, mutta toiminut testikuljettaja ja ajanut muutamissa harjoituksissa mukana Williamsilla.
    F1-lisenssin taisi suorittaa kuitenkin Red Bull:n autolla.
    Sittemmin toiminut PR-tehtävissä Williamsilla, kunnes jätti F1:set lopullisesti...
    Toto Wolff:n kaikki tuntevat ja siitä voisi ehkä vetää pienen aasinsillan Susien tehtäviin Williamsilla, kun samoihin aikoihin Mercedes taisi olla myös tallin moottoritoimittaja...miten lie, varsin vaikuttava pariskunta F1:ssa kuitenkin.
     
  7. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    Kyllä lasikatto taitaa olla aika totta autourheilussa, joskus juttelin "Räyhä-Riitta" Grönin kanssa niin mainitsi 60-luvun kotimaan meinigeistä ohimennen että Porschella nyt vielä sai nainenkin ajaa mutta veljensä Ferrarilla ei ollut enää asiaa radalle.

    De Filippiksen ura on todella poikkeuksellinen, yleensä naiskuskit ajoivat korkeintaan 2-litraisia urheiluautoja ja rehellisyyden nimissä on sanottava että isojen autojen lisenssiä oli vaikea saada vaikka miehille se näyttää lohjenneen kunhan nyt jossakin kansainväliseen kalenteriin kelpuutetussa kisassa sai ajettua edes jonkun kierroksen.

    Urheiluautopuolelta on pakko mainita jenkkipimu Denise McCluggage a.k.a. Lady Leadfoot. Denise ansaitsi aivan kaikkien kunnioituksen ajettuaan muusikkopoikakaveri kakkoskuskinaan Sebringin GT-luokan voittoon vuonna 1961. Jotain Geo Arents oli mimmissä nähnyt, ei kaikille tytöntylleröille sanota, että "Hey, how about taking my Ferrari to Sebring?".
     
  8. Rane 66

    Rane 66 Gearhead

    Semmonen naiskuski on ollut kuin Giovanna Amati.
     
  9. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Fixed
     
  10. Stratos

    Stratos 2nd gear

    Down Under:
    Bathurst 1979

    [​IMG]


    Peter Brock Holden Teamiin.

    [​IMG]


    Tässä ollaan jo 90-luvulla.

    [​IMG]
     
    musta78 tykkää tästä.
  11. hmr66

    hmr66 3rd gear

    [​IMG]

    Juhani Pakari Ahvenistolla Holdenillaan
     
    musta78 tykkää tästä.
  12. hmr66

    hmr66 3rd gear

    [​IMG]

    Pertti Kurki-Suonion yksilö Ahvenistolla
     
    Muokattu: 29.10.2020
    musta78 tykkää tästä.
  13. hmr66

    hmr66 3rd gear

  14. Stratos

    Stratos 2nd gear

    TVR Tuscan

    [​IMG]



    [​IMG]
     
  15. Opel -sivulta tuli vastaa:

    I bought my yellow 1970 Opel GT in July 1973. It became my street hot rod with Dual 40 DCOE Webers, MORE Opel header(Irmacher Tuning) to 2'' pipe and small turbo muffler to a Ansa Unit, decked .030 off the head, dual valve springs, 240* @ .050'' x 110 LC, .485'' Lift, Red Konis, Dearched front spring, 3/4'' front and 5/8'' sway bars, cut 1 coil off the top of the rear springs & ground flat, 7 x 13 American Libre wheels; 205-60-13 Fronts & 235-60-13 Pirelli CN36 tires and a Autosport rollbar inside. It ran pretty good with a 1/4 drag strip time at 14.85 E.T.( 3.44 rearend ) and top speed at 125 mph on a freeway blast. Autocrossed it in 1975 for the first time. In 1983 we decided to go road racing in SCCA. I wrote the National Comp Board to move the Opel GT from E/Production to GT-4 and they passed it in 1985.
    $40,000.00 later and we had a road racer. 1985 Julie and I went to SCCA Drivers school. 1997 the car was retired. We had our fun and a large debt from racing to pay back. Racing on your own buck is a bad habit.


    [​IMG]
     
  16. fennia

    fennia Gearhead

    Kurki-S
    Kurki-Suonion muistan hyvin. Tais olla mekaanikkokin Australiasta asti. Ei ollut tuohon aikaan edes ainut V-8 isossa A:ssa, lisäksi Risto Buri tehtaan v-8 Audilla mukana.
     
    Muokattu: 31.10.2020
  17. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Robert Lappalainen ja Roush Mustang
    [​IMG]
    [​IMG]

    Pari palkintoa Camaron konepellillä
    [​IMG]
     
    always bb, fennia ja musta78 tykkäävät tästä.
  18. Stratos

    Stratos 2nd gear

    V8 DTM-sarjassa.
    Mustangit taisivat olla puhtaasti yksityistiimejä.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  19. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Keke Rosberg ja Camaro
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!