Kuvia vanhoista kilpa-autoista; vanhoja kuvia, uusia kuvia jne.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Miguelos Poropeukalos, 25.6.2019.

  1. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Off topic'ia Hertsikasta;
    Olin siina Siilitien ja Sahaajankadun risteyksen Hynnisen Automaalaamossa ilta ja viikonloppu duunissa kouluajalla.
    Siella oli mielenkiintoisia maalattavia mm uusia Kawasaki "Leskentekija" Mach 3 ja 4 bensatankkeja. Maalattiin silla kamalalla myrkyn vihrealla ja KAWASAKI sillai varjo tyyliin ja kirkas lakka paalle.

    Myos erikoisia autoja oli kuten BMW 1800 TISA Webereilla. En silloin arvannut kuinka harvinainen oli kun oli "vakion" nakoinen ulospain. Varikin oli ikava "Beige". Mittaristo oli komea, samoin puuratti ja kuppituolit.
    Ja kulki kivasti, nyt kun rikos on vanhentunut, voin tunnustaa etta pitihan siita "ottaa tyypit" kun olin yksin pajassa illalla....
    Tietaako kukaan kenen oli/on? Joku kisa- ja rahamies varmaan? Vuosi oli 1969-70.

    1965 BMW 1800 TI/SA
    The 1800TISA was produced in 1965 specifically for works team in the mid-1960s. Only 200 such cars were built featuring twin carburetors, a higher compression ratio and a five speed gearbox. The 130bhp TI/SA won many races including a second place finish the 24 Hours of Spa. Hubert Hahne also won the German national championship in 1964.

    The car was based off the standard based on the 1800TI (Turismo Internationale) and upgraded to SonderAusführung specification by the factory.

    Features:
    Dual 45 DCOE Weber carburetors
    10.5:1 compression
    Longer duration cam
    150+ Horsepower (as opposed to 120 bhp for the 1800 TI and 102 for the standard 1800)
    5 speed close ratio transmission
    Rear disc brakes
    Special sports seats
    Tachometer that extends from dash out toward driver
    Wooden steering wheel
    No bumpers or wheel covers
     
    kerkko tykkää tästä.
  2. HS:n 50 -vuotta sitten sarjassa on lisää kuvaa Montesta:

    JOKAVUOTISEEN tapaan riistäytyi Monte Carlo ralli jälleen tiistaina yöllä täydellisesti järjestäjien hallinnasta.
    Kaiken alku oli kolmas pikataival Burzetissa. Siellä syntyi kaaos. Vain 51 autokuntaa läpäisi tämän erikoiskokeen. Muut juuttuivat kinoksiin ja tulivat järjestäjien toimesta hylätyiksi.
    Vastavetona yli viisikymmentä hylättyä kilpailijaa (pääasiassa saksalaisia ja italialaisia harrastelijakilpailijoita) sulkivat tien Dignessa jäljellä olevilta kilpailijoilta.
    Sulku oli niin tehokas että järjestäjien oli pakko peruuttaa suuren alppikokeen kaksi viimeistä erikoiskoetta.


    [​IMG]
    Monten tiesulku tehokkaimmillaan. Ei ihme, että kärkipäällä oli vaikeuksia selviytyä Monte Carloon. KUVA: UPI / LEHTIKUVA
     
    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!