Kuvia vanhoista kilpa-autoista; vanhoja kuvia, uusia kuvia jne.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Miguelos Poropeukalos, 25.6.2019.

  1. Hantan kuvia 30:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Mija tykkää tästä.
  2. Maikkarilla on hauska uutinen:

    Kuva vanhasta kilpa-autosta paljastaa karun totuuden suorastaan kouriintuntuvalla tavalla – ”Ei kannattanut osua mihinkään”

    Moottoriurheilusta kirjoittava Maurice Hamilton on julkaissut Twitterissä paljonkertovan kuvan Porsche 909 Bergspyderista, jolla kilpailtiin esimerkiksi vuoden 1968 European Hillclimb Championship -mäkikisassa.

    Kuvassa on menopelin varsin karulta näyttävä ohjaamo. Auto on esillä Goodwood Festival of Speed -tapahtumassa.

    – Se (auto) painoi vain 385 kiloa ja oli erittäin nopea. Mutta sillä ei kannattanut osua mihinkään… ei yhtään suojaa etuosassa, sanaili Hamilton.


    [​IMG]

    Wikipedissa on enemmän juttua Porsche 909 Bergspyderista ja kuva:

    [​IMG]
     
  3. fmila

    fmila Gearhead

    ... myös ihan "siviili mersuissa" esim siinä 540K:ssa vuodelta 1937, joka Suomessa oli säilynyt jossain ladossa piilossa sodan yli ja vähän pidempäänkin. Kävi sitten Ameriikassa ja tuli takaisin Suomeen juurilleen. Tarinaahan siitä oli jossain mobilistissa.

    Sain sen joskus -70 luvun lopulla liikkeelle ja pienen koeajonkin tein. Ahdinkin oli äänekkäästi hereillä...tarvittaessa (en kokeillut potkua, mutta hyvin ulvahti)

    t, AM
     
    PetteriT ja isalmela tykkäävät tästä.
  4. Hantan kuvia 31:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    sleepercooler, PetteriT ja Mija tykkäävät tästä.
  5. 1320

    1320 Gearhead

    Muistaako kukaan, et kuka tällaisella prätkällä ajeli ja millaisia aikoja meni/miten käyttäytyi radalla? EJ Potter suhaili paljon vastaavanlaisella rapakon takana (ja kävihän se Euroopassakin pariin otteeseen näytöslähtöjä ajamassa) ja se ainakin tarjoili melkoisen näyttävää menoa yleisölle :rotfl:...
     
  6. max

    max Gearhead

    Jorma Forsvik ajoi V8 motskarilla varttimailia ja tais olla nimetty”King Kongiksi”.
     
    isalmela tykkää tästä.
  7. hantta

    hantta Gearhead

    Viisaammat korjanevat mahdolliset virheet, mutta kuvassa on King- kong, koneita taisi olla vuoroin 2x, chevy ja Olds?
     
    isalmela tykkää tästä.
  8. max

    max Gearhead

    Jorma Forsvik käytti A.J Potter tyylistä starttia,eli pukki takahaarukan alle,jengat tappiiin ja pukki pois alta.
    Villiä touhua.
     
  9. Hantan kuvia 32:

    [​IMG]
     
    esmi ja Mija tykkäävät tästä.
  10. hantta

    hantta Gearhead

    Ja Esco on yksi ensimmäisistä tehtaan 2000 rs- malleista, ex Ari Vatanen ;)
     
    Larry tykkää tästä.
  11. mpower

    mpower Gearhead

    Kissan häntää nostin kahdella kuvalla!Jaksoi se sauhuttaa kumia alle 1.6 litrainenkin!Ainakin Ruåttissa 90-luvulla!
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Pande_K tykkää tästä.
  12. Nyt ne kuvat katosi..
     
  13. mpower

    mpower Gearhead

    Ei kai?Mitäs häikkää täällä taas sitten on?Mulla näkyy ainakin?:(
     
  14. Jaa-a..Ne näkyi mulla hetken ja sitten katosi.

    Joskus laitoit toiseen ketjuun kuvan sun dragsterista ja sekin sitten katosi. Luulin silloin, että poistit sen tai tai jotain.

    P.S. Senkin kuvan voi tänne postata;)
     
  15. Laitetaan kuva tuon moottorista. Se on sitä moottoripornoa:

    [​IMG]
     
    sleepercooler ja Rane 66 tykkäävät tästä.
  16. Iltalehdessä juttu Simo Lampisesta ja samalla pari hieno kuvaa ralliysikuupasta:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Rane 66, isalmela ja Pande_K tykkäävät tästä.
  17. hmr66

    hmr66 3rd gear

    [​IMG]

    Maserati 6 cm, tuollaisella pörrräsi eräs herrasmies Ruotsissa kesäkuun puolivälin Historic kisassa. Pörisi ihan hienosti jo sunnuntain lähdössä, lauantaina köhi ja yski....

    The engine consists of six cylinders in-line, with two overhead valves per cylinder. Also, the car has a Scintilla ignition system as well as a single Roots-type supercharger and a Weber carburetor 55ASI. The 6CM has a four-speed gear box plus reverse and was capable of 155 bhp (brake horsepower) (116 kW) at 6200 rpm in the first model (as stated above) but its output by 1939 was increased to 175 bhp (130 kW) at 6600 rpm.
     
    jknR tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!