Kylmäaineen vaihto R12 -> R134A

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja tlento, 18.6.2007.

  1. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Eipä saa, se on ainoo tarkka konsti. Painemittarista et vajauksen määrää näe. Kyllä sen saa riittävän kohdalleen kun lisäksi vähän lämpöjä seuraa. Monet näistä nykyisistä autokylmälaitteista toimii aina oikean pisteen sivussa, ettei se nyt niin kriittistä edes ole. Kunhan ainetta liikkuu, lauhtuminen riittää eikä korkeapaine pääse hillittömäksi.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Ja tätähän ei näppituntumatäytöllä saa selville ku siinä kesän kuumimpana päivänä...
     
  3. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Liikaa kylmäainetta jos raskaampana on alkanut käymään. Korkeapainepuolella on hyvä olla mittari myös kiinni jotta näkee lauhtumispaineen.
    Myös ylitäytös näkyy liian korkeana korkeapaineena.
    Ton ikäinen Ford taitaa olla vielä orifice tubella(paisuntaventtiilin virkaa hoitaa), tukos on tosiaan myös mahdollinen.
    Laitettiinkö öljyä ja jos paljonkin ? Voi myös tehdä tukoksen. Onko avattavat pikaliitoksrt letkuissa kun on kyse Fordista ? Menevät myös helposti tukkoon...

    Toisinsanoen imu ja Korkeapainepuolella mittarit kiinni ja auto käymään lämpimässä tallissa, mikä on imupaine ja mikä korkeapaine ? Katkooko painekykin kompuran käyntiä...
     
    Jukka_S tykkää tästä.
  4. Jza

    Jza Gearhead

    Tarttis yhteen kapistukseen vähän täytellä aineita. Jos on ehdottaa paikkaa ja ainetta jossain varsinais suomen nurkilla, niin saa ehdottaa vaikka YV:llä. R12 käy, samaten korvikkeet...
     
  5. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Turun Thermohuolto
     
  6. Jza

    Jza Gearhead

    Juu, kiitti. Tuonne pistinkin jo kyselyä.
     
  7. Markku1964

    Markku1964 1st gear

    Onko tietoa mikä firma pystyisi pääkaupunkiseudulla tekemään ilmastoinnin lauhduttimen ja höyrystimen (evaporator) huuhtelun kun palikat on erillään autosta? Soittelin muutamia firmoja läpi ja useat eivät pystyneet edes huuhtelemaan ja ne jotka pystyivät, halusivat tehdä huuhtelun vain niin, että kaikki komponentit ovat kiinni autossa. Sen tiedän, ettei huuhtelua kannata tehdä itse esim. brake cleanerilla vaan oikealla aineella. Netissä myydään paineilmakompuraan kytkettäviä harrastajalaitteita (ns. AC flush kit linkki tässä) mutta myykö tällaisia kukaan Suomessa? Vai haluaisiko joku harrastajakaveri myydä minulle käytetyn?
     
  8. Tero59

    Tero59 3rd gear

    Käytin juuri caminon R12->R134 muutettavana Uudenmaan Autovarustelu, Konala. Kysy sieltä
     
  9. bathory

    bathory 3rd gear

    Sama homma mutta tarvis olla pirkanmaalla mielellään. Oisiko kellään tietoa paikasta, joka näitä tekis.
     
  10. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Mun entinen työpaikka, Tampereen Raskone ja ota yhteys Aleksi Pulkkinen kylmäpuolen työnjohtaja 010 2871312
     

Kerro tästä muillekin!