Kylpyamme nash kustomit?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Ismoskosmos, 8.8.2005.

  1. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Muutama vuos sitten oli joo yks mr kats. Ambassador harmaa nettiautossa myynnissä. Sitten se joku '51 pitäs olla olemassa joka oli Veekasin lukijainpostissa aikoinaan tallin ovelta kuvattuna. Siitä tais ollakin jo puhetta tässä aiemmin...
     
  2. lopata

    lopata 1st gear

    nash 49 2d 600

    minulla on 49 työn alla,autoon on hitsattu neliö peltiä(vain)maalattu alta akselit ja tekniikka paikallaan.päältä peltipuhtaana ulkopeltejä ei tarvinu hitsata kuin 10cm lappu toiseen oveen,etusuojien ja konepellin kiinnityksen jälkeen pitäs alottaa pohjatyöt, pelottaa kun lääniä piisaa mut onneksi auto on tosi suora tai siis ei klommoja paljon,näyttäs että auton ajot ois loppunu 80 luvun alussa kun löyty sen aikaisia lehtiä takapenkiltä.auto on sama joka oli netti-autossa myynnissä jokunen vuosi sitten,tekniikka on lättäpää kutonen ja 3 vaihteinen ylivaihdelaatikko, tarkoitus ois saada ens kesäksi liikenteeseen hiemman laskettuna mutta alkuperäistyylisenä.
     
  3. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Re: nash 49 2d 600

    Kuulostaa kerrassaan mainiolta! Olikos se sellanen kaksovinen joku siniseen vivahtava peli?
     
  4. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

  5. lopata

    lopata 1st gear

    nash 49 2d 600

    joo kyllä se oli vaalea sininen,mut oli maalattu jossain vaiheessa,alunperin turkoosin vihreä.edellisen jutun auto näyttää ambassadoorilta(ehkä),kyseisessä mallissa keulapellit 10 tuumaa pitemmät kuin 600 mallissa.
     
  6. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Re: nash 49 2d 600

    Joo Ambassadorit on aikas hurjannäkösiä. 8) Minnehän lie mennyt se muuan museokilpinen harmaa '49 Ambassador. Nettiautossa oli muuan vuos sitten.... Niin no eipä kai tuon välttämättä mihinkään oo tarvinnu mennä.. :odroll:
     
  7. lopata

    lopata 1st gear

    nash 49 2d 600

    hienoa kuulla että muutkin pitää tollasista limpuista,nyt kun olen itse katellut autoa pari vuotta en ihmettele jos suomi-yksilöt on lahonneet pahasti tai jo paalattu.niinkuin tuossa jo kaveri mainitsi ruostesuojaus oli olematonta,autossani ei lainkaan vain ohut maalikerros pohjassa ,esim monta jäykiste peltiä sisältävä A-pilari missä ovi on kiinni,näyttää olevan kirkkaalla pellillä.toinen hankala paikka näyttäs olevan takasuoja,sisäsuoja puuttuu kokonaan kura pääsee lentämään takaikkunan alareunaan saakka vapaasti.Myös ovet sisältä kirkkaalla pellillä keskikohdasta ylöspäin sisä-katon reunat myös maalaamatta,olen nähnyt samanlaista huolimattomuutta muissakin automerkeissä.Eräs pussihousu kertoi että tehtaalla ois mennu huonosti noihin aikoihin,siksi huono suojaus tai viimestely maalaamisen suhteen,itse luulen että kysyntä oli niin valtava ettei kerinnyt kun auto oli niin upea!!
     
  8. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Niin olen lukenut alan julkaisuista, jotta ruostesuojauksen puute olisi koitunut monen yksilön kohtaloksi. Vaikeuksissahan se Nashi siinä missä Hudsonikin. Kolme suurta hönkivät niskaan tusinatuotteillaan. :lol:
     
  9. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    :D Laitahan Lopata opjektista kuvia tänne! Jos minä voitan nytte tälläviikolla lotosta, ni tehhää semmonen tiili, notta saat vaikka 200,000e nii teet siitä minulle mieleiseni auton! :rotfl:
     
  10. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Kyllähän se komein näistä tehdasvalmisteisista puukylkisistä tuonajan jameksista on. Voortilla ja geeämmälläkin on ollu yritystä tehä onnistuneen muotoista farkkua, mutta niitä nähtiin vasta sitten '50 ja '60 l vaihteessa. Siis jos nipottamaan aletaan...( minun mielipide .)) Ja miks ei alettas kun vastassa on nuin sutjakka sukkula. 8)
    Joskus näkee myynnissä.
    http://cheapcars4sale.us/car-detail/194 ... 00192.html

    Sori pakko lisätä! Toki Letukan classic Nomadit ja vastaavat Pontsot on tyylikkäitä... Siis jos hifistellään, mut täytyy myöntää, jotta kyllä esim. shoeboxit/mercuryt ja letukan sen ajan farkut on hieman tönkköjä.

    Sanoo mies joka on kuolannut nettiautossa pariviikkoa Tinin farkku chevyä... :rotfl:
     
  11. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Nostetaahan tätäkin samalla kuin Hudson keskustelukin. Mikä lie tilanne tällä hetkellä? Näkyykö ens kesän katukuvassa Nasuja?

    Harvakseltaan niitä myynnissä näkyy. Tuo Ruotsi yksilö tosin on ollut kaupan jo tovin.

    http://www.blocket.se/vasterbotten/Hotr ... w=3&last=1
     
  12. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Tuohan olis oivassa käyttökuosissa päällepäin.Talvella ajelis vaan pitkää luisua.
     
  13. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Kyllähän tuolla luistelis.
     
  14. pekka.j

    pekka.j Gearhead

    Re: nash 49 2d 600

    Meinaat varmaan tota vesivehmaan autoa:
    [​IMG]
    Ainakin aken mukaan on edelleen samalla omistajalla.

    Ja keväällä kun hepun kanssa juttelin, niin lupasi kyllä autosta luopua. Numerokin on tallessa...
     
  15. juk1

    juk1 3rd gear

    Juu kyllähän tuo kuvan nashi Hannulla vielä on. On siellä Vesivehmaalla muutama muu nashin raatokin pihassa sammalta keräämässä. Ite ostin hannulta pari vuotta sitten 47 2d ambassadorin raadon jota oon tossa pikkuhiljaa parsinnu kasaan.
     
  16. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Joo tuota yksilöä on tullut ihasteltua :p Taisi olla pyynti jo aikoinaan sitä luokkaa, jottei toistaseksi minun kukkarolla ostella. :wink: Komea on kyllä kyyti! Rengastuskin valmiiksi kohdallaan, ei tarviis muuta kun pienoisen alustan madalluksen.... Ehkä uuden värin ja mahtuishan tuonne vielä jonkin sorttiset fender skirtitkin. :rotfl:
     
  17. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

  18. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Tuollaisen Suomi-Nashin maski maatuu täällä Kainuun korvessa. Köllöttäny mättäällä jo yli 40 vuotta. Kukaan ei tiiä, mistä se siihen on joutunu. Ois hieno löytää se pullukka vielä jostain kuusenpersiestä. Ismollekki ois lyhyt matka hakee vaikka kukkalaatikoks? :rotfl:
     
  19. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    :eek: No voehan pötkäle! Ei se ennää siellä mättäällä olis, jos tietäsin missä moinen maski makoilee. Kyllähän sen nostaa seinälle vaikka semmoisenaan. Sen jos joku mulle jaksaa kuskata niin saatan vaikka kaljat tarjota ja bensat maksaa. :) Eihän se vaan ole samasta yksilöstä, josta nimim. Faikku66 kanssa ollaan joskus turistu, tosin se tais olla ollunna jossain Iisalamen suunnalla.
     

Kerro tästä muillekin!