Kymiring

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja forssu, 3.4.2015.

  1. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Jos konkkaan menee niin eiköhän se löydä omistuksen kun velat on putsattu.
     
  2. Araldite73

    Araldite73 2nd gear

    Näin monen vuoden jälkeenkin vaiheessa ja vaikka mitä selityksiä annettu syiksi.

    Vähän tuntuu että konkurssin jälkeen rata jää keskeneräiseksi kiertopalkinnoksi.
     
  3. -71 MoPar

    -71 MoPar 3rd gear

    Se on nyt jo noin 10v. projekti siitä kun on alettu suunnitella, hakea lupia, saatu luvat ja alettu rakentaa. Ei tuon kokoiset projektit ole mitään vuoden kahden juttuja , rahaa on tähän mennessä kulunut useita kymmeniä miljoonia ja tulopuoli on aivan mitätöntä . Ei noi "Teknarin" ym. muutamien päivien vuokrat vielä kata mitään, eiköhän ne ole lähinnä radan testausta ym. vastaavaa. Ratahan on valmis mutta turva-alueet ja vastaavat asiat vielä jonkin verran aiheessa kansainvälisiin suuriin kilpailuihin nähden. Ja luonnollisesti ne on rahan puutteen takia vaiheessa, mm. korona estänyt kilpailujen järjestämistä mistä oli butjetoitu tuottoa.
    Ei kait kukaan voi olettaa , että radan saa ostaa tolla 670.000€ velalla , jos sen sillä sais niin kyllä siellä olis ostajia jonoks asti. Mutta nyt olis hyvä tilaisuus FHRA:lla mennä ratayhtiön osakkaaksi kun veis X-summan rahaa millä velat sais maksettua ja konkurssi raukeaisi. Luonnollisesti pitää katsoa taseet onko muita velkojia uhkana ja sen mukaan neuvotella .
     
    Muokattu: 1.7.2022
  4. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Ei mahda FHRA:lta löytyä rahoja, eikä rahoittajilta luottoa rahoitaa hanketta mutkankaan kautta.
     
    Vermilion tykkää tästä.
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Aika iso velka toi 670miltsii, joillekki vissii pikkuraha tollanen?
     
  6. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    vihreä siirtymä tuhoaa kaiken tieltään, paska tulevaisuus edessä
     
  7. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Konkurssihakemuksen jätti Rakennusliike Macra Oy ynnä Maanrakennus Pekka Rautiainen Ky, joittenka yhteissaatavat on rapiat 600'000€.

    Ni ei tarvi arvailla, ihan on julkista tietoa.
     
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kummast takataskust sen ois pitäny se ottaa?
     
  9. fmila

    fmila Gearhead

    Onneksi Alastaron koukeroista on myös FHRA ottanut opikseen. Tiedoksi niille, jotka eivät Alastaron syntyhistoriaa muista, niin FHRA omisti ja rakenti sen kiihdytyssuoran ja alavarikon aikanaan. Kun sitten ratayhtiö (silloinkin!) meni konkkaan oli kannattavampaa jättää se Finn Quartermile Oy myös osaksi konkurssipesää, jotta kokonaisuus pysyy konkassa mukana uutta omistajaa varten, eikä pesän kuluja tullut tällöin pahemmin FHRAn maksettavaksi. Tietäjät saa tämän tiedon halutessaan tarkentaa, mutta pääpiirteissään näin se homma meni Alastaron osalta jo kauan ennen Tero Tupalaa.

    Tältä tietopohjalta olisi ollut aika edesvastuutonta mennä mukaan tähänkin ratahankkeeseen, kun seuraukset olivat jo oikeastaan tiedossa alkujaankin miten tässä tulee käymään. Sama tilanne on ollut myös muissa pohjoismaisissa yksityisissä rata- ja laskettelu- ja huvikeskuksissa, jotka on ulkotiloihin tehty. Melkein kaikki tekee ainakin sen yhden konkan, ennen kuin ne jää jotenkin henkiin. Poikkeuksena sitten yhteiskunnan yllä pitämät hankkeet. Kunta ja valtio kun ei oikein voi omistuksiaan konkkaan laskea.

    Lyhyeen sesonkiin ei vaan saada tarpeeksi käyttöä ja tuloja näin harvaan asutuissa maissa. Kausi on liian lyhyt siihen myöskin ja ympäristön aiheuttamat paineet tekee hommat tolkuttoman kalliiksi.

    Toivotaan, et parin konkan jälkeen tämäkin areena saa toimintansa pyörimään niin, ettei yhteiskunnan tarvitse sitä kustantaa ja sitten hiljaa haudata.

    t. AM
     
    MaxDura ja Inlinee tykkäävät tästä.
  10. Araldite73

    Araldite73 2nd gear

    Radan rakennusaikaan oli ilmassa sama ehdotus. Lupien kannalta oli ilmeisesti helpompi jättää strippi pois ja toinen syy on/oli ettei milliä löysää löytynyt silloin eikä nytkään.
     
  11. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Vaikka radalla olis Moto Gp ja vielä formula 1 kisat,niin ne on vaan Muutama päivä.
    Mitäs loppuvuosi,mistä tuloja?
    Paikalliset ratakisat,liput 15 eur ja makkaraa myynnissä.
    En edes uskalla miettiä,mitä joutuu maksamaan,että F1 kisat johonkin saa....aika utopistinen suunnitelma tulojen puoleen.Kuka hurjapää on lähtenyt rahoittamaan tuota.
    Motopark aikoinaan...Maanrakennusliike Pasi Häkkinen ja Rakennusliike Häkkinen lähtivät tekemään ja siellä myös tapahtui ja nopeasti,eikä tarvittu 30 miljoonaa egee,ei edes 30 milj. markkaa.
    Nykyisin heti oltava ratayhtiö,jossa vähintään toimitusjohtaja,jonka palkka alkaa heti juosta eli kuluja tulee ennen mitään on edes tehty.
     
    Araldite73 tykkää tästä.
  12. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Taitaa olla lupaviidakko satakertainen nykyään niihin aikoihin kun motoparkissa ensimmäinen kuokallinen on kaivettu. Savossa varmaan riitti kun vei kunnanjohtajalle korillisen kaljaa ja saunotti kunnolla, niin lupa töiden aloitukseen heltisi.
    Kyllä se nykyään vaatii ammattilaisia pyörittämään organisaatiota jossa tyhjästä aletaan rakentaa moottorirataa etelä-suomeen.
     
    gremlin, KKOSKINEN ja Vallu 426 tykkäävät tästä.
  13. Vermilion

    Vermilion 3rd gear

    175€ oli halvin ratavuoro ja liput kisoihin olin kyllä 240€ tms. Joten se 15€ oli varmaan se makkaran hinta?
     
  14. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Päivän lehden mukaan lisäksi sähköasennusfirmalla 348 000 € saatavia.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  15. 930BiT

    930BiT 2nd gear

    Vakavaraisia firmoja kun on varaa odotella (+/-) 300000€ suorituksia? Vain meneekö nämäkin nyt konkkaan?
     
  16. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Olikohan lehessä ( ei ole ny saatavilla) että ratafirmalla oli 5 vai 15 miljoonaa rasitetta. Kuitenki joku ihan huima summa. Varmaan kun tulvaportti aukes alkaa muutkin penäämään saataviaan.
     
  17. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    15 miljoonaa oli lehdessä mainittu summaksi millä yhtiö selviäisi veloista ja saisi rakennettua radan valmiiksi.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Korona sattu pirun huonoon aikaan tuolle radalle, että kaikki peruuntu.
    Ja eiköhän velkojat päättäny, kun tänkin kesän kisat peruuntu, että nyt loppu odottelu.
     
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  20. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Paljon on muuten Motoparkin kiihdytys suoran pituus? 1200m? Kattelin että Kymiringin pääsuora ois 1100m. :p
     

Kerro tästä muillekin!