Kymiring

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja forssu, 3.4.2015.

  1. kerkko

    kerkko 3rd gear

    Investointina ei kai kummoinenkaan, tulonhankintamahdollisuuksiin nähden melkoisen vaikea? Ruotsalaiset ovat (kai) saaneet ainakin Anderstrorpin ja Mantorpin radat pyörimään. Väestopohja on kuitenkin tupla ja tiet avoinna Norjaan, Tanskaan, Saksaan, ym. kymmenien miljoonien väestöpohjaan. Meidän naapurimme bkt taisi olla neljännes omastamme ennen sotaa, jotta ei sieltäkään taida maksukykyistä yleisöä tulla. Eikä ainakaan nyt sodan alettua. Suomi on tuomittu rallikansaksi?
     
  2. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Kasimailia saisi ajaa.... jos FHRA:llä olisi lompakossa sen pari miljoonaa vähintään. Tuosta on käytettävissä ehkä 950m pituutta.
     
  3. enzo

    enzo Gearhead

    Joo, kyllä nyt vaan katsellaan enemmän lihallisia ja rahoituksellisesti jollainlailla tolkkuisia ratajuttuja ja projekteja. Motopark, Kauhava, Mäntsälä, Botniaring, sekä katujutskat.

    Aivan tarpeeksi kaikenlaista säädettävää noidenkin kanssa niillä rahoilla mitä tämän huvituksen ympärillä pyörii että saa aikaan ammattimaisesti toteutettuja tapahtumia ja niihin oheispalvelut.
     
    fmila, Vallu 426 ja kerkko tykkäävät tästä.
  4. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Muistaakseni FIA - tason radan pitää olla minimissään 1200m lähdöstä radan loppuun mitattuna. Tierp on juuri minimimittainen 1200m.
     
  5. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Herranjestas! 11 miljoonaa veronmaksajien rahoja! Toihan on melkein yhtä paljon kuin mitä edellinen hallitus otti lisävelkaa veronmaksajille maksettavaks neljän vuoden ajan, kaks kertaa vuorokaudessa!
     
    jknR ja juko7 tykkäävät tästä.
  6. [​IMG]
     
    jknR tykkää tästä.
  7. jarkko359

    jarkko359 3rd gear

    Täälläpäin paikallisradiossa on useana päivänä ollut uutinen , että Valtteri Bottas neuvottelee radasta . Hän on aivan läheltä kotosin Nastolasta . Tulisi hieno nimi tuon nykyisen tilalle , esim Bottas Ring . ;)
     
    juko7 ja pile tykkäävät tästä.
  8. Mahtaakohan paljonkin saada:

    HS: Valtio perii Kymiringiltä miljoona-avustukset takaisin

    Helsingin Sanomien mukaan opetus- ja kulttuuriministeriö päätti periä valtionavustukset takaisin Kymiringin konkurssipesältä.

    Iitissä sijaitsevan Kymiringin taustayhtiö Kymiring Oy hakeutui konkurssiin noin kuukausi sitten. HS:n mukaan konkurssipesältä haetaan nyt valtionavustuksia takaisin.

    Valtionavustuksia myönnettiin HS:n mukaan kolmessa erässä. Kymiring Oy:n konkurssihakemuksessa valtionosuuksien kokonaissumma on 6,5 miljoonaa euroa.

    Opetus- ja kulttuuriministeriön nuoriso- ja liikuntapolitiikan osaston ylitarkastaja Esko Rannon mukaan takaisin haettava summa ei kuitenkaan ole välttämättä täysin sama.

    – Tässä pitää arvioida omaisuuden käypä arvo ja suhteuttaa siihen takaisinperintä. Tämä tieto on liikesalaisuuden alaista tietoa, Ranto kertoi HS:lle.
     
  9. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Luultavasti olisi suurin velkoja, joten saa etua esim. kun omaisuutta (esim. Itse rata-alueen maita ja rakennuksia) pitää realisoida.
     
  10. Lukaisin Hesarin pitkän jutun ja taitaa olla aika heikoilla saamapuolella:

    Kymiringin velat on reilut 20 miljoonaa euroa, josta vakuudellisia velkoja on noin 10,5 miljoonaa euroa.

    Valtionavustukset eivät kuulu vakuudellisiin velkoihin, joten rahojen takaisin saaminen valtion kassaan on epätodennäköistä.

    ”En halua sitäkään kommentoida. Se on konkurssipesän hoitajan asia katsoa, miten hän saa omaisuutta realisoitua ja minkälaisen jakoesityksen hän aikanaan tekee. Totta kai meidän juristimme tätä seuraa ja valvoo”, Ranto sanoo.
     
    Rami_Vaan tykkää tästä.
  11. peto

    peto Gearhead

    Rata-alueen maat on vuokrattu yksityishenkilöltä ratayhtiön käyttöön. Eli velkojat eivät pääse edes niihin käsiksi....
     
    kerkko ja Rami_Vaan tykkäävät tästä.
  12. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Selvä... Oli tällainen arvaus motiiveista minkä vuoksi haluavat liittyä velkojen perijöihin...

    Rakennukset, laitteet ja muu irtaimisto on silti mahdollisesti mukana jne.

    Eipä enempää tähän asiaan.

    Toivottavasti saadaan joku jatkamaan radan loppuun rakentamista... Näyttää olevan sääntö, että pohjoismaisissa ratahankkeissa mennään aina yhden tai useamman konkurssin kautta ennen kuin homma lähtee lentoon (vaikka ei mitenkään kovaan lentoon senkään jälkeen).
     
  13. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Onhan Tierpin ratakin ollut jo monessa konkassa.
     
    Rami_Vaan tykkää tästä.
  14. jarkko359 tykkää tästä.
  15. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    jarkko359 tykkää tästä.
  16. jknR

    jknR Gearhead

  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    jknR tykkää tästä.
  18. C4vettester

    C4vettester 2nd gear Bannattu

    Unkarilaiset taustat?

    Unkari oli Transparency International:in mukaan vuonna 2022 korruptiorankingissä sijalla 77.

    Kannattanee odottaa Kymiringin sijoittajarahojen alkuperän tutkintaa ennenkuin vedätte lipun salkoon. Rahanpesu on korruptoituneissa maissa pikemminkin maantapa. Voi pääomat toki olla ihan laillistakin alkuperää, mutta sijoittaminen Suomen perähikijän moottorirataan Unkarista kuulostaa lähtökohtaisesti oudolle bisnekselle.

    (Suomi oli vuonna 2022 vastaavassa korruptiorankingissa sijalla 2. Melko iso ero.)
     
    Muokattu: 4.10.2023
    Rami_Vaan tykkää tästä.
  19. jknR

    jknR Gearhead

    On näillä uusilla unkarilaisilla omistajilla jonkinlaista taustaa moottoriurheilutapahtumien järjestämisestä, että ei nyt tuomita ukkoja heti ekana.
     

Kerro tästä muillekin!