Kysymyksiä Blazerista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Jem77, 9.11.2004.

  1. Jem77

    Jem77 Gearhead

    Olis kiikarissa Blazer, mitkä ovat tarkistettavia kohteita ko. automallissa?
    Käyttökokemuksia, olis tarkoitus ajaa paljon (tää on siis diesel), tuleeko kalliiksi käyttöautona (lähinnä tää 4x4 homma kiinnostaa, tuleeko lisärasituksia lompakolle verrattuna RWD malleihin)? Mitä heikkoja kohtia on verrattuna muihin GM:n tuotteisiin, vai onko niitä?
     
  2. Jem77

    Jem77 Gearhead

    Käyttökokemuksia lukisin mielelläni. Minkä painoista jarrullista perävaunua saapi kiskoa?
     
  3. EePee

    EePee 1st gear

    Kärryn suurin kokonaispaino muistaakseni siinä 2,5tn. 350:n vaihteisto kestävin maastokäytössä,voimansiirron kestävyys maastossa riippuu ajajasta(nim. kokemusta on ).Katukäytössä omasta mielestäni oikein mukava.Jos ostat ja suunnittelet maastokäyttöä niin kaikki ristinivelet heti vaihtoon jos ei tietoa koska on vaihdettu ja kuinka rasvailtu.Tarkista korin ruostevauriot.Muuten mikä vuosimalli kyseessä?
     
  4. Pete73

    Pete73 1st gear

    Jos en nyt aivan väärin muista,niin tais ainakin mulla lukea otteessa:jarrullisena 3000kg
     
  5. Jem77

    Jem77 Gearhead

    Se on `83, joka mulla olis suunnitteilla, mutta joka tapauksessa uusimmillaan `87, jos tuo nyt pääsee käsistä. Auto tulis kyllä pääasiassa maantieajoa varten, ja tottakai autotrailerin ja vaunun vetoa varten. Kilometrejä vaan pukkaa siihen malliin, et kestävyys mietityttää. Kun nuo STW:n perävaunupainot ei taida hirmusuuria olla, joku kyllä sano, et jos ei merkattu, niin kokonaispainon verran jarrullisena? Oon ny vähän kahden vaiheilla, luulen et diesel (6,2) STW olis käyttiksenä halvempi kuin 6,2D Blazer ja maantiellä mukavampi. Toisaalta taas tuo trailerin veto hoitus maasturilla paremmin... Mites tuo Blazerin tavaratila, onko se lämmintä tilaa (auto rek. 2+3 pakuksi)???
     
  6. EePee

    EePee 1st gear

    Kyllä Blazeri tien päällä ihan mukava on ajaa,ton ikänen auto ei ole jatkuvalla nelivedolla,eli saat sen pelkästään takavetoseksi ja kun napalukot on aukiasennossa niin siellä ei pyöri sen enempää voimansiirron osia kun normi takatuupparissakaan , eli ei se lompsan päälle käy. En tiedä onko siinä 4 lovinen laatikko , jos on niin sitä nelosta ei kannata käyttää trailerin vedossa kuin korkeintaan myötäisellä tasamaalla , muutoin on laatikkovaurio vaara. STW:ssä on niin löysä jousitus ,että sitä pitäis jäykistää trailerin vetoa ajatellen.Blazerin tavaratila on yhteneväinen matkustamon kanssa,eli siis lämmin.Itse valitsisin Blazerin ja olen valinnutkin nyt niitä on kaksin kappalein.
     
  7. dollarihymy

    dollarihymy 1st gear

    moro, juu kullä Blazerilla vaunu tulee mukavasti perässä, eikä muutenkaan tarvii tota omaa haukkua!!
    T :eek:
     
  8. petro_din

    petro_din Gearhead

    prkl, mite teillä voi olla noi isoja noi painot.. omassa blazerissa taitaa olla jarrulisen kärrin paino jossain 1700kg:n kohilla, vai olikoha 1800, vai tekeekö tuo h-a/p-a niin paljon tuossa?

    ps. muuten ihan hyvän olonen peli ja nivelet kannattaa tosiaa rasvailla/vaihdeilla jossei edellinen omistaja oo sitä tehny
     
  9. EePee

    EePee 1st gear

    Tarkistin vähän noita peräkärryn painoja ja niinhän se onkin , että max. jarrullisen kärryn kokonaispaino on 1960kg. (otteessa).Owners manual taas kertoo,että suurin sallittu perävaunun paino jota autolla saa vetää on 2495kg.
     
  10. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Mulla lukee jarrullista 2010kg ja jarrutonta 1105kg :eek:

    Kaveri teki aikoinaan niin että leimasi K5:een kuokun konttorilla ja sanoi inssille että tämä on 3500kg koukku. Inssi totesi että selvä ja leimasi tuon 3500kg jarrullisen massan. Joillain vain käy munkki konttorilla.

    Mihinköhän toi kuokkumassojen määritys on -80 luvulla oikein perustunut?
     
  11. MadMike

    MadMike Gearhead

    Nykyään pitäis saada muutos tuohon niin että se menee tehtaan ilmoittaman vetokyvyn mukaan.
    Ainakin Pajeroissa tuo on 2800kg ja todellakin tuollaisella puntilla eli kaksi hevosta plus traileri ja Pajero huutaa kuolemankorinaa. Hevostraikussa on toki myös ilmanvastusta aika tavalla.
    Eli kyllä nyt jumalauta isolla Blazerilla tuon 3000 saa koska 454SS on 3000kg ja Z/71 on 3030 kg ja suomessakin on 454SSiä tuolla maksimivetokyvyllä.
    Pettersonin Kimi tai Fiskis voi valaista lisää asiassa muistaakseni jommalla kummalla sellainen oli tuollaisella koukulla.
    Rangellakin 3500kg (pelkästään tolla Rangen argumentillä ja 3500 koukulla voi jopa muitakin lykästää).
    Ellei sitten TH700n takia rokoteta noin paljon...mikä tosin ei olisi tuulesta temmattu.
     
  12. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Topikin kyssäriin:

    CHEVY BLAZER/PICKUP
    -10 pulttinen takaakseli luvattoman heikkotekoinen 12 jo parempi
    -joku joskus väittänyt liian isoiksi?
    -ohjaussimpukka meinaa rikkoa rungon
    -ohjauksen alkuperäinen vetotanko ei tykkää joustoista/korotuksista
    -bensakone tykkää (yllättäen) bensasta
    -th700 automaatti ei ole vahvan maineessa
    -varsinkin vanhemmat ruostuu pois
    -alkuperäinen takalukko on aivan perseestä
    -81 tullut np208 jakolaatikko laahaa melkein maata, alumiininen ei kestä iskuja
    -samaisen jakoaskin takakardaanin slipyoke ei ole maasturiin oikein sopiva, varsinkaan korotettuna
    -manuaalista automaattiin ei noin vain onnistu kuin jossain harvassa tapauksessa
    -etuakselin nivelet ei kestä isoja renkaita
    -70-luvun maastovälitys suurinpiirtein 2 tasan
    -painossa löytyy, oma kitymaasturi painaa 2800 kg
    -takaylitys, tankki vielä viksusti alimmaisena (Blazer)

    +osia pystyy vaihtamaan melkein mistä yksilöstä toiseen tahansa
    +tarvikkeita ja varaosia löytyy ja uuttakin saa (ostaa)
    +manuaaleissa tosi tiuha ykkönen
    +th350 ja th400 automaatteja parhaasta päästä
    +70-luvun jakoaskit np203 (jatkuva) ja np205 (kytkettävä) erittäin kestäviä mutta painavia ja kookkaita, varsinkin 203
    +np208 maastovälitys 2,61
    +helppo ja halpa korottaa
    +lukkoja löytyy kaikkiin akseleihin
    +dieselillä pysyy polttoainekulut kurissa
    +kokonsa ansiosta vakaa ja turvallinen ajaa
    +välityksiä löytyy
    +sisätilaa on (Blazer)
    +paljon pystyy parantelemaan ihan vain käsityönä ja sopivia osia vaihtamalla

    Noi copy & paste from PS.com
     

Kerro tästä muillekin!