Kysymyksiä Hiacen lukkoperästä!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja taksu, 26.8.2005.

  1. taksu

    taksu 1st gear

    Iltaa!

    Heti alkuun totean, et älkää heti laittako kommenttia tyyliin käytä hakua.
    Olen kyllä jo käyttänyt ja koittanut koluta kaikki vanhat jutut kyseisestä aiheesta läpi.
    Jotenkin tuntui, että jäi vielä muutama juttu vähän pimentoon.
    Johtuukohan se vaan musta vai väännättekö rautalangasta :)

    Ja sitten asiaan eli muutama kyssäri:
    1. Minkä vuosimallin Hiaceissa on lukkoperä varmuudella?
    2. Vaikuttaako se, et kyseinen Hiace, josta akseli on 2WD tai 4WD?
    3. Onko 2WD ja 4WD perät ja lukot samanlaisia?
    4. Millanen toi Hiacen lukko nyt sit on toiminnaltaan / toimiiko yleensä?
    5. Hajoaako ne kovin helpolla / saako Suomesta tai maailmalta osia mitenkä niihin?
    6. Löytyskö keltään kunnollista kuvaa lukollisen akselin sisäkaluista?
    7. Missä hinnoissa pyörii tollanen ehjä koko lukkoperä jarruineen päivineen?
    8. Jos tiedätte jonkun joka o perehtyny Hiacen lukkoperii ni yhteystiedot otetaa innol vastaa.
    - Tarkennuksina kysymyksiin, et perä olis tulos HA-harrasteautoon, jossa 200hv ja 350Nm.
    - Tarkoitus ei ole mennä vetelee varttimaileja ku yks kesäs ja pari kertaa vois radalla käydä.
    - Eli pääasiassa normi katuajoa ja sillain.

    Kiitoksia vastauksista ja vaivannäöstä jo etukäteen!

    Mikko
     
  2. simppa

    simppa 1st gear

    Pjep

    En tiedä ihan kaikkea mutta arvailen hiukan.
    -87 ainakin on lukko perä,tulee luultavasti samaan aikaan kun ohjaustehostin
    Lukko on kitka lukko ja toimivuus on kadonnut viimeistään kun mittarissa on 300000km eli levyt niin kuluneet ettei pidä.Muuten perä kestää melkein mitä vain.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyl mun 300000 ajetussa haisussa lukkopitää,jopa asfaltilla,kokeilla täyty :eek: Ja käsittääkseni vm 90 eteenpäin kaikissa lukko,etten ois antanu ittelleni kertoo et vanhemman ja toisiks uusimman mallin perissä ois jotain eroo keskenään,en kyl muista et mitä?
     
  4. perkele

    perkele Gearhead

    Hiasepojat Oy
    Osoite Lehtikatu 12
    33340 TAMPERE
    Puhelin 03 3434320
    eiköhän noi neuvo kun kysytään..................
     
  5. valiant73

    valiant73 1st gear

    minä aikoinani harrastelin kilvan ajoa :rotfl: no ei siitä niin pitkä aika ole :rotfl: mulla oli hiasen perä kitka lukolla perä kestää melkeen mitä vaan :D ja on tullu perehdyttyä siihen akseliin aika tavalla.
    osia saa toytalta hyvin mutta maksaa vadelmia
    jos nyt oikein muistan niin pelkät uudet lukko levyt makso 400€ :mad:
    kokkolan pojalla oli mk2 escortin (kiihdytys auto) 600hp :eek:
    ja kun kysyin kuinka hiasen perä voi kestää totes siihen että kun pitää välykset kunnos niin kestää :lol:


    _________________
    kyllä pitää ihmetellä
     
  6. julmajari

    julmajari Gearhead

    4 wd-ssä on 6 pulttiset vanteet muistaakseni? voi olla oudon näkönen.
    Auto-Lehtinen salon kieppeillä on purkanu noita hiaceja uudehkonakin, saattais löytyä vähän ajettu perä vieläkin.
     
  7. devilman

    devilman 3rd gear

    laitappa 4wd perä ja elämä hymyilee 5.14 välityksellä 100 sarjan hiacessa on vahvempi case 2wd mallissa 4.33 välitys ja harvin välitys on 3.9 vaan eipä ole eurooppaan tolla välityksellä tullut. :rotfl:
     
  8. taksu

    taksu 1st gear

    Kiitokset jo kaikille vastanneille!
    Kertokaahan vielä lisää käyttökokemuksia.
    Kai nyt joku on laittanut harrasteautoonsa ton Hiacen lukkoperän.
    Vielä lisäkyssäreitä:
    1. Miten pystyy ajaa esim. radalla?
    2. Pitääkö lukko yhtään asfaltilla?
    3. Varaosien saanti? Mistä ja hintoja?

    Sitten vielä yksi juttu.
    Onko kukaan laittanu levyjarruja tohon akseliin?
    Jos on, niin millä osilla? Joutuko koneistaan mitään? Jos joutu niin mitä?
    Kuvia kyseisestä hommasta?
     
  9. valiant73

    valiant73 1st gear

    Sitten vielä yksi juttu.
    Onko kukaan laittanu levyjarruja tohon akseliin?
    Jos on, niin millä osilla? Joutuko koneistaan mitään? Jos joutu niin mitä?
    Kuvia kyseisestä hommasta?[/quote]


    mulla oli hiasen perässä levy jarrut! ja mikä parasta ei tarvi mitään koneistaa siihen sopii audi 80 taka levyt suoraan ja audin takasatulat
    sopii suoraan vetarin kiinnitys pultteihin :lol: ja kaikki etäisyydet sopii suoraan :lol: siis todella helppo laittaa levyt
     
  10. taksu

    taksu 1st gear

    Hei valiant73!

    Tota mun mielestä Audi 80 pulttijako on 4x108 tai näin ainakin muistelen.
    Ja eikös Hiacen jako ole 5*114,3.
    Niin mitenköhän noi Audin levyt muka menee koneistamatta Hiacen akseliin?
    Vai onko 80 Audiinkin olemassa tota 5*114,3 jakoa joihinkin malleihin?
     
  11. valiant73

    valiant73 1st gear

    joo no pultti jako pitää muuttaa mutta se ei nyt hirvee homma ole :eek:
    mutta muuten sopii :lol: meinasin lähinnä että ei tarvi hitsailla ja sorvailla/jyrsiä mitään osia :lol:
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Yhellä äijällä joka ajaa roadsport A ryhmässä vihreellä opel asconalla ni sillä on hiacen perä siellä ja hyvin on näyttäny noi rata ajot kestäneen voimaakin väittää olevan N:450 HV
     
  13. taksu

    taksu 1st gear

    Ja Valiantille vielä...
    Et sattuis muistaan, että mitkä ne Audi 80 osat oli?
    Ei vissii ainakaa Quattro malliset vai?
    Oisko Motonetin listasta tommonen hyvä takalevyiksi?
    80 1,8E/2,0 9.86--91 TAAKSE. . . . . . . . . . . . . . . . 22-5132 19.00 ???
    Entäs takasatulat, kun Motonetissä on niitä useampaa mallia?
    9.86--91 TAAKSE Vasen jos ATE. . . . . . . . . . . . . . . 23-9098 91.50 ??? P20
    9.86--91 TAAKSE Oikea jos ATE. . . . . . . . . . . . . . . 23-9099 91.50 ??? P20
    9.86--10.87 TAAKSE Vasen jos Girling (Ø36mm). . . . . . . 23-9040 108.00 ??? P20
    9.86--10.87 TAAKSE Oikea jos Girling. . . . . . . . . . . 23-9041 108.00 ??? P20
    11.87--91 TAAKSE Vasen jos Girling (Ø38mm). . . . . . . . 23-9016 114.40 ??? P20
    11.87--91 TAAKSE Oikea jos Girling. . . . . . . . . . . . 23-9017 114.40 ??? P20
    92--94 TAAKSE Vasen LucasGirling (Ø38mm). . . . . . 23-9375 114.00 ??? P20
    92--94 TAAKSE oikea LucasGirling. . . . . . . . . . . . . 23-9376 114.00 ??? P20

    Mites sitten muuten noitten takasatuloiden kiinnitys?
    Ei sulla olis kuvia niihin kiinnityslaippoihin?
    Kiitokset jo etukäteen vastauksista.
     
  14. valiant73

    valiant73 1st gear

    en muista minkä audin satulat/levyt ne oli mutta joku 80 luvun puolelta :eek: se kiinnitys sopii suoraan veto akselin kiinnitys laippaan
    (se missä on taka renkaan laakeri) pulttijako siinä satulas sopii suoraan :lol:
     
  15. jaketin

    jaketin Gearhead

    ihan uteliaisuudesta kysyn, missä hinnoissa hiacen perät liikkuu???
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oma makso 100e lukko pitää jotenki mutta ei pyöri rinkiä kunnolla
     
  17. taksu

    taksu 1st gear

    Iltaa!

    Valinat73!
    Siis selvitäs ny vielä vähän, ku menin ihan sekasin...
    Eli oliko ne levyt ja satulat nyt jostain 80-luvun puolella olleesta Audi 80:stä?
    Vai oliko ne vaan jostain Audista 80-luvun puolelta?
    Eihän sulla sattuis olee yhtää ainotta kuvaa taka-akselista, missä näkyis noi jarrutkin?

    Jaketin!
    Hiacen perät ei ole maailman kalliimpia, mutta ilmottelen ku ens viikolla rupean sitä selvittää tarkemmin.

    Niin ja muiltakin odotetaan lisää Hiacen perään liittyviä kokemuksia / kommentteja.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    sama kuin moppen 8 ja vartti perä
     
  19. valiant73

    valiant73 1st gear

     
  20. paskamaha

    paskamaha 1st gear

    456000 mittarissa ja toimii loistavasti,vaatii ls öljyt
     

Kerro tästä muillekin!