Kysymys chevrolet 6.2d

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja linc., 9.4.2021.

  1. linc.

    linc. 1st gear

    Eli olis irrallinen 6.2d ja tarvis laittaa se muuhun kuin autokäyttöön, kysymys on että mihin kaikkialle koneen päällä polttoaineen syötössä kytketään virta jotta kone toimii, moottori on siis jostain 80-luvun lopusta.
     
  2. tero79

    tero79 3rd gear

    Muistaakseni pumpun kyljessä on liittimen paikka johon johto.. Se on syötön solenoidi.. Sit muuten perinteiset ja tulille.. Hehkut sit tietysti omana hommana.. Älä ainakaan pikaveneeseen haaveile.. :)
     
    linc. tykkää tästä.
  3. linc.

    linc. 1st gear

    siinä on imusarjan takapäässä kolme johtoa, on vissiin solenoidi, yksi on ruskea ja paksumpi ja kaksi ohuempaa ...
     
  4. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Joo siinä mekaanisessa pumpussa tarttee yhteen johtoon virran eli sammutussolenoidiin. Se on siinä pumpun kupeessa. Toiseen liittimeen sen vieressä tulee cold advance mistä menee myös virta fast idle solenlidille.

    Niin ja tietty hehkujärjestelmä on hyvä olla että sen saa käyntiin.
     
    Muokattu: 9.4.2021
  5. linc.

    linc. 1st gear

    Omavalmiste telakone, th350 laatikko ja 6.2 diesel.
     
    tooke tykkää tästä.
  6. ville400

    ville400 2nd gear

    laitas joku kuva härvelistä, kiinnostaa kaikki tommoset
     
    tooke tykkää tästä.
  7. hantta

    hantta Double Gearhead

    Pika- asennuksessa tarvitaan kojetauluun +12v., josta 3 kpl johtoja koneeseen, 1 syöttöpumppuun, 1 hehkusolenoidille ja 1 startin herätteelle, niillä hörähtää.
     
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja lisäksi, jottei laatikko hajoa, niin kick- down vaijeri ja koneesta alipaine syöttöpumpun kautta laatikkoon, pumpun kylkeen on saatavana alipainehärdelli, joka markkeeraa laatikolle imusarjan alipainetta, eli koneessa pitää olla alipainepumppu.
     
  9. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Ostat Kalkun tai Tervolan huutokaupasta Sisu NA-110:n niin saa koko romun valmiina..:D
     
    tero79 tykkää tästä.
  10. linc.

    linc. 1st gear

    Laatikko on jo tehty manuaalitoimiseksi, kääntö on jarrulla ja perä on kavennettu 10bolt laakeroidulla tasauspyörästöllä.
     
  11. linc.

    linc. 1st gear

    Iso ja painava ja mukavampi rakennella itse, itseasiassa laite alkaa olla toiminta kykyinen, kunhan saa käyntiin.
     

Kerro tästä muillekin!