Kysymys TH700-4R:stä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja saku76, 25.9.2012.

  1. saku76

    saku76 2nd gear

    juuri tuota 'hain' tarkoittamaa punttikommenttia minäkin tarkoitin. Mutta ymmärsin kyllä tämän kampuran punttiongelmankin. Kiitos molemmista vastauksista. By the way, jotta autoilu ei olisi tylsää niin huomasin että omassa linnussani on G voimien rajoitin :D Kun yrittää poistua hiukan reippaamalla kaasujalalla kurvista niin kone stumppaa ihan kuin tukehtuisi tai bensa loppuisi totaalisesti laakista. Tämä ilmeni tosin melkein tyhjällä tankilla, mutta joka kerta kun kurvista yritin kaasutta eikä suunnalla ollut väliä. Palaan asiaan eri keskustelu alueella jos vika jatkuu täydellä tankillakin.
     
  2. saku76

    saku76 2nd gear

    kävin tankkaa ja taas tarjoo pontiac kivaa luisua kurveissa :lol: onkin sitten liikaa niitä G voimia kun bensat pakenee tankissa niin ettei tyhjällä tankilla saa revitellä :soosoo:
     
  3. Substitute

    Substitute Gearhead

    Ihan mielenkiinnosta, loppuiko se ravistaminen?
     
  4. saku76

    saku76 2nd gear

    ei oo vielä loppunu mutta paikannettu on siihen vaihdelaatikkoon. kun loota oli paikoillaan niin ravisti sopivilla kierroksilla vaikka auto liikkunutkaan, mutta kun otin turbiinin irti vetolevystä, nii ravistus loppui. Eli vaihdelaatikossa joku nyt värisee sopivilla kierroksilla ja kertaantuu kun samoilla kierroksilla on veto päällä.

    kun nyt sais jostain halvalla romun tai kohtuuhintaan toimivan laatikon niin vois tuon oman ottaa irti ja räjäyttää.

    Täytyy pitää tää keskustelu mielessä. jos jossain vaiheessa saan laatikon auki niin kerron kaikelle kansalle, mitä se oli syönyt :D
     
  5. pumpuli

    pumpuli Gearhead

    Turbiini sökö??
     
  6. saku76

    saku76 2nd gear

    Tuo on kyllä hyvä vaihtoehto. en vaan jaksa alkaa kokeilee sitä erikseen, kun lootan joutuu kuitenkin pois alta punomaan niin laittaa sit vaihtoon molemmat. toisaalta sitten jää arveluttamaan jokatapauksessa se turbiinin kunto :odroll:
     
  7. saku76

    saku76 2nd gear

    Minkälaisia oireita turbiinit ovat teille aiheuttaneet? värinöitä, nykimisiä, vaihto-ongelmia ym. kö?
     
  8. Jukka66

    Jukka66 1st gear

    Moi
    Olethan tsekannut, että sinulla on laatikon kannake ehjä ?
    Kerran on tullut sellainen F-body vastaan , että oli madallettu ja tukivarsien puslat väljät. Eli perä pääsi kääntymään väärään kulmaan kardaania vasten ja se aiheutti värinää, suorastaan jyrinää. Perä pääsee kääntymään sen verran, vaikka laatikon /perän välillä on se yhdystuki.
     
  9. saku76

    saku76 2nd gear

    kyllä katselin sitä laatikon tukikumia, mutta sen kunnosta oli paha mennä sanomaan. Ei se ainakaan missään vaiheessa rauta rautaa vasten kolissut kun heiluttelin. Mutta tuskin nuo kumekset niin paljoo maksaa etteikö kärsis hankkia. Täytyy laittaa tilaukseen myös se yhdystuen kumi. Ovat varmaan kuitenkin alkuperäiset. kiitos tästäkin huomiosta :D
     
  10. saku76

    saku76 2nd gear

    Iltaa jokaiseen lukijan talliin. Nyt on vaihdettu turbiini, vaihteisto, sen tukikumi ja lootan kyljessä olevan tukiraudan kumi. Pienen koeajon jälkeen en huomannut värinöitä :)

    Vaihteet toimi vähän oudosti mutta laitan sen öljyn puutteen piikkiin. Valuttelin kaikessa rauhassa turbiinin tyhjäksi öljyistä ja en tajunnut että sieltä litra tolkulla sitä tulis. Siksi vain varoinen lenkki ilman revittelyjä. Hyvältä näyttää muuten mutta nopeusmittari aiheutti seuraavan kysymyksen. Loota tuli firebirdiin astrosta, jossa oli se nopeusmittarin anturi sellainen magneetti morkula. Kun taas firebirdissä oli ratasvetoinen anturi. Molemmat kuitenkin sähköisen impulssin antavia

    Astron laatikon akselista puuttui se anturia pyörittävä ratas, joten jouduin laittamaan sen astron anturin firebirdiin, sillä seurauksella, että kun lähtee liikkeelle niin digitaalimittari näyttää 159 M/H. Ei kyllä vauhti tunnu yhtään tossa autossa :)

    Onko tohon olemassa jotain adapteria millä sais ton vauhdin kuriin?

    Joulun odotusta kaikille rasvanäpeille :)
     
  11. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Mikset vaan laita niitä firebirdin omia mittarinpyöritin kamppeita verekseen lootaan? :O
     
  12. saku76

    saku76 2nd gear

    No en nyt ihan satavarma asiasta ole ja tyhmyyttäni en sitä purkaessa tarkastanut, mutta mun mielestä siinä astron lootassa ei ollut ratasta mikä pyörittäs sitä firebirdin anturin ratasta, vaan sellainen samanlainen hammastus kuin esim. abs:n kehässä joka antoi infoa sille astron mittarianturille. Mutta jos näin on, että siellä astronkin lootassa on tavallinen ratas, kokeilen sitä ensi tilassa. Pystyykö joku varmistamaan kumpi siellä astron lootassa on? ratas vai 'abs' kehä.
     
  13. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

    Sen "abs-kehän" alta pitäisi paljastua reiät perinteisen rattaan kiinnitystä varten. Ja mä olisin kiinnostunut siitä reluctor ringistä(se "abs-kehä") jos sen sieltä irrotat, sekä siitä astron mittarinanturista. Pistä vaikka yv:tä jos ne on ylimääräisiä.

    Niin ja se reluctor ring on sillä akselilla puristussovitteella, eli ulosvetäjällä pitäis lähtee...
     
  14. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Ja pikkusen annat lämpöjä sille niin helpottuu vielä..
     
  15. saku76

    saku76 2nd gear

    Tässä se taas nähtiin. Kysy ensin od:sta ja tee vasta sitten :) Palaan tweety astialle jos saan tuon reluctor ringgin ehjänä irti.
     
  16. saku76

    saku76 2nd gear

    No niin homma meni kuin elokuvissa. Rautainen astron reluctor ring vaihdettu firebirdin omaan muoviseen rattaaseen. Simppeliä kun sai täältä ohjeet. Huomenna lootan öljymäärä kohdalle ja testiajo.
     
  17. saku76

    saku76 2nd gear

    Dodii :) koeajo suoritettu ja kaikki toimi moitteetta ei ravistellut ja vaihdot oli jouhevia. Mittarikin näytti oikeita lukemia. Kiitos kaikille avun ja varaosien antajille.
     

Kerro tästä muillekin!