Kysymyssarja - Dart '67

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja L.P., 16.6.2007.

  1. L.P.

    L.P. Gearhead

    Kiitos Kekelle vastauksista.

    Kuvalle kyllä löytyy käyttöä. Voin vaikka veistellä itse kiinnikkeen. Ainakin tuulilasin ilmasuulakkeissa on kummassakin pari kiinnitysmutteria.

    Ilmeisesti radioon kuuluu '67-69 vuosimalliin kehys, joka jatkaa ilmastoinnin kytkintaulun kromireunan linjaa. Ilman kehystähän reuna loppuu tökerösti radion paikalla. Jos tulkitsin varaosaluetteloa oikein niin kehys on kokonaan krominvärinen.
     
  2. L.P.

    L.P. Gearhead

    Kuinka paljon tasauspyörästöön menee öljyä?
     
  3. RAAKA

    RAAKA 1st gear

  4. L.P.

    L.P. Gearhead

    7 1/4" siellä näyttää olevan. Kiitos linkistä!
    Ok, eli 2 x 1 qt. purkkia ainakin riittää.

    No jos lähiaikoina tullee lisää niin sitten joo, mutta jos ei niin eikun pakettiin mitä löytyy katkaisijoita ja kilkkeitä.
     
  5. L.P.

    L.P. Gearhead

    Pienen tauon jälkeen tulee mieleen uusia kysymyksiä.

    Onko tämän ikäluokan autoissa akku ollut alunperin sivunavallinen?
    Tätä ajattelin puhtaasti entisöintimielessä, en niinkään akkujen ominaisuuksien takia.

    EDIT: Vai oliko juttu nyt niin, että sivunapa-akku on lähinnä GM:n autojen varuste?
     
  6. kinde

    kinde Gearhead

    Ihan siinä päällä , navat helposti näkyvissä.
     
  7. L.P.

    L.P. Gearhead

    Kiitos.
    Sitten pidetään normaali Top Terminal -akku. Mitäs kaikkia USA:laisia akkujen valmistajia on olemassa, jotta saataisiin vaikutelma mahdollisimman alkuperäiseksi.

    Mitä öljyä kannattaa laittaa ohjaussimpukkaan (ei tehostinta)?
     
  8. L.P.

    L.P. Gearhead

    Työkaverit neuvoivat laittamaan moottoriöljyä. Laitoin Gulfia ja johan kääntyy pyörät herkästi! 175 renkaat alla, joten ei tarvitse voimistella parkkipaikallakaan.
     
  9. L.P.

    L.P. Gearhead

    Oliko kuitenkin niin, että tällainen järjestely löytyy ainoastaan '67 GT:stä, jossa mittariston jatkeena toimiva musta muovitaulu jatkuu hanskalokeron kanteen asti.

    67 radio tosiaankin oli tuo Dart All Transistor 237. 68-69 taisi radio olla erinäköinen, isoilla pystyssä olevilla rullilla (Thumbwheel), Dart Solid State AM. Samoin luonnollisesti radion kehys oli erilainen. Säätörullille suorakaiteenmuotoiset aukot.
     
  10. Keke

    Keke 3rd gear

    Kyllä, '67 GT:ssä ja '68-'69 GT/GTS:ssä muovipaneli jatkuu hanskalokeron yli
    Näin on.
     
  11. L.P.

    L.P. Gearhead

    http://kuvablogi.com/nayta/679200/

    Posti toi meren toiselta puolelta '68 orkkisradion. Pahoittelen pientä vuosimalliheittoa.

    Myös kaiutin ja radion ympäryslista tilattu.
     
  12. L.P.

    L.P. Gearhead

    Kiitokset tästäkin!
    USA:sta tilailin 4 x 10 kaiuttimen. Täytyi tyytyä kinuskien tuotteeseen, kun nuo tuntuvat olevan aika harvassa sielläkin. Alkuperäisten hinta pyöri lähes $50-$100 ainakin silloin syksyllä.
    Samalla tuli myös alkuperäinen tukirauta. On muuten harvinaisen m****u asentaa! Eli jos omistat ET:n kädet niin tässä hommassa niitä tarvitaan.

    Nyt on sitten täydellinen vuoden '68 radio-setti kasassa, kiitoksia avusta. Piti samaan hengenvetoon tilata myös FM-konvertteri, että saa edes jotain mökää kuulumaan.
     

Kerro tästä muillekin!