laakeriäänet moottorista, yleisiä ohjeita

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja spad, 6.10.2005.

  1. spad

    spad Gearhead

    Kannet on jo perillä, näyttäävät hieman paremmalle valulle kuin paikallaan olleet. Tallennetaan nyt vielä tieto kansinumeroista, jos joku joskus sattuu searchia käyttämään:

    vanhat kannet: 14054879
    uudet kannet: 14054884

    Eroa noiden välillä ei periaatteessa ole. Kunto selviää kohtapuoliin ja viimeistään venttiilipajalla. Nyt näyttää ihan hyvälle vaikka karstaiset / ruosteiset ovatkin.

    Viikonloppuna saan laserleikatut paksoarjan laipat, nyt vaan pitäisi löytää 32/29-putkea sopivilla mutkilla. Kannattaisiko nuo tehdä mustasta raudasta, esmes amiskassa väännetyillä mutkilla ja 3-1 -suunnittelulla? Palloliitokset ajattelin leikata pois vanhoista, tuon kokoisia kun ei saa oikein mistään, ne maksaa hunajaa ja Y-putken joutuu joka tapauksessa sovittamaan uudestaan.

    Black satin BHK kiinnostaisi pinnoitteeksi, kokemuksia tuosta?
    http://gamma.nic.fi/~marlin/excoat.html
     
  2. -TH-

    -TH- Gearhead

    palloliitokset saa tehtyä sorvaamalla, samalla ne amiskalla ne tekee kun mutkat vääntelee. jos kuopion tienoilla teetät, niin hyvä sähköhydraulinen taivutin on siilinjärven osastolla, siinä vieressähän se koneistamohallikin on.
     
  3. spad

    spad Gearhead

  4. spad

    spad Gearhead

    http://spad.sytes.net/fiero/engine/it_runs.avi

    laturi ei toimi, varmaan joku eristepultti väärässä paikassa sisällä. Kesti aika tovin että nostajat täyttyi öljyllä, varmaan 3-4 min ei ole kaukana. Vielä pientä puuhastelua ja pääsee näkemään miten kävi.

    Peltisatsit ei ole valmiita, 30 asteen pakkasessa on inhaa hitsata :)

    eka sisäänajo suoritettu, nyt vaan toivomaan parasta.
     
  5. spad

    spad Gearhead

    yli 100 mailia takana, kaikki pelaa, alkaa tuntua jo hyvälle :)
    Kai nyt muutkin OD-käyttäjät ovat kevään kunniaksi jo autot ottaneet ajoon?

    liukasta on mutta hyvin kulkee :soosoo:
     
  6. C3 72

    C3 72 Gearhead

    Hieno juttu että rupesi toiminaan ja ei koeajollakaan tullut yllätyksiä 8)
     
  7. PasiK

    PasiK 1st gear

    En huomannut viestiketjussa kikka kolmosta:

    Pyöritä moottoria niin, että mäntä on menossa alaspäin. Pysäytä pyöritys lähellä ykk. Paina ruuvimeisselillä tulpan reijästä mäntää alaspäin. Väljän kk:n laakerin erottaa selvästi.
     

Kerro tästä muillekin!