laatikko mallin capriceen vanteet ja renkaat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Cnn, 9.9.2014.

  1. Cnn

    Cnn 3rd gear

    Olis tässä ajatuksena talven aikana alkaa hommaamaan tuohon -87 sedani capriceen uutta vanne ja rengas pakettia. Aikomuksena olis laittaa tuollaiset 17"x8" vanteet 0 et:llä ja renkaiksi varmaan 235/55 17 taakse ehkä hieman leveämpää rengasta. Onko kellään kokemusta/tietoa et miten tollanen paketti menee capriceen? Lähinnä et onko tuo 0 et sopiva? Tokihan sen itsekin mittailemalla selvittää. :D
     
  2. Waxin

    Waxin 3rd gear

    Samaa miettinyt, en oo jaksanu tarkemmin mittailla. Takana jää tod. Näk liian sisälle mun makuuni...
     
  3. Cnn

    Cnn 3rd gear

    Vähän samaa oon itsekki pohdiskellu, eteen tuo 0 et on varmaan ihan ok. Mut sedani capricen kapean taka-akselin kans jää takana aika syvälle kaarien sisään. ..
     
  4. Waxin

    Waxin 3rd gear

    Mulla olis yhdet uudet, vain sovitetut Tommy's billetin adapterit. Luokkaa 35mm.
    Täytyy etsiä ja tarkentaa kun en yhtään muista mittoja.
    Mut capriceen suunnittelin mut sit auto ostettiin pois.
    Nää on sitte vahvat!
     
  5. HT

    HT Gearhead

    Omia kokemuksia laatikkosedanista ja rengas/vannekokeiluista:
    Edessä 255/60-15 vanteena 15x8 4,0 bs:
    + ulkonäöllisesti hyvännäköinen, tuli juuri sopivasti ulospäin
    - isoissa montuissa raapasi sisälokasuojan ulkoreunaan
    Vaihdoin vanteet 15x8 4,5 bs, ja vanne siirtyi puoli tuumaa sisäänpäin - ongelma poistui.
    Takana: 255/60-15 vanteena 15x8 4,0 bs:
    + Ihan ok näköinen, renkaan ulkoreuna samalla tasolla kuin edessä. Takanahan raideväli on tuumaa kapeampi kuin edessä. Kannattaa huomioida kun hommaa vanteita, ettei etukumit tule ulommaksi kuin takarenkaat. Näyttää ainakin minusta pahalle, jos näin käy.
    + Runkoisaan reilusti matkaa.
    + Ei raavi mihinkään montuissakaan

    Luulisin että 275/50-17 menee taakse, jos saa sopivan vanteen. Itse olen sovittanut 275/60-15 rengasta 15x10 6,0 bs vanteella ja juuri se sinne meni. Runkoaisan väliin jäi n. 10 mm eikä raapinut ulkoreunaankaan.

    Jos muokkaa sisälokareita, saa renkaita otettua kyllä ulommaksikin. Näissä kun on tuo sisälokarin muoto sellainen että kaartuu voimakkaasti sisäänpäin heti ulkoreunastaan. Sen kun muotoilisi sellaiseksi että nousisi suoraan ylöspäin niin olisi paljon parempi.
     
  6. Cnn

    Cnn 3rd gear

    Mitenköhän sitte kävis ton 8" leveän vanteen kans jossa tosiaan 0 offsetti? En oo vielä ehtiny mittaileen, mut luulis et sekä edessä että takana ois varaa mennä tuon 4" sisään ja ulospäin kiinnityspinnasta ilman et tulis ottaan kiinni mihinkään...
     
  7. HT

    HT Gearhead

    En nyt juuri muista miten offset vs. bs menee, mutta jos 0 offset tarkoittaa että vanteen kiinnityspinta on keskellä vannetta tarkoittaa se bs 4,5 arvoa, joten kyllä sopii. Molemmissa vanteissa, jos on sama arvo jää takarenkaat puoli tuuma sisemmäksi kuin eturenkaat.
     
  8. Cnn

    Cnn 3rd gear

    Juu 0 offset on toi kiinnityspinta keskellä vannetta. Ja näin itekki laskeskelin et noi pitäs kyllä mennä. Ja takapään kapeamman raideleveyden voi tietenki korjata spacereilla.
     
  9. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Mulla on lootamallis 8" takavanne -22 et:llä ja sopii kivuttomasti.
     
  10. Cnn

    Cnn 3rd gear

    No jos -22 et sopii, niin ei tuon 0 et:n kans tuu varmaan ongelmaa. Muuta kuin se et jää varmaan turhan paljon lokarin sisään. Mutta näitä vanteita mitä katoin, niin ei ollu muulla et:llä saatavilla. Ja sitte vaihtoehtoja rajas vielä osittain tuo isompi 5x5" jako...
     
  11. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Tuossa kuva aiheesta..

    [​IMG]
     
  12. HT

    HT Gearhead

  13. Cnn

    Cnn 3rd gear

    Juu tossa on kyllä tyyliä! 8)
     

Kerro tästä muillekin!