laatikon irroitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja zilverado, 14.11.2013.

  1. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    No jos sä oisit valmis purkamaan vaikka koko autonkin siitä ympäriltä, niin et sä kyllä enää mikää 'nöösi' oo, tai ainakin oot joskus jakaria sitte pitäny kädesä. Ei muutaku hihat heilumaa ja käyttää vähä maalais järkeä ja sitten sitä malttia, ettei vaa revi ja riuhdo. Tosin tähän ei oo vielä tainu kukaa sellanen kommentoida joka ios tommosen auton alle kattonu, mut ei kai se vaikee oo? ihmisetkin on noita autoja joskus kasaillu............


    YP muokkasi hieman viestiäsi...
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Eipä taida kuuslitraisessa olla virranjakajaa.
    Jeepin grandcherosta kun otti lootaa pois niin kun se oli 4,7 kasilla niin katkaisi huohotintötsän venakopan päästä jossei muistanu irrottaa mutta leetukan koneissa ei koskaan ole ollu mitään huomioitavaa mikä vois mennä rikki.
    Jonkun vanin seiskasatasen irroitus on kakkupala, silveradon tonninen allison semmonen etten ollenkaan kehottais omatoimihommaan mut toi on vielä tehtävissä itse kun malttaa eikä hosu.
     
  3. zilverado

    zilverado 2nd gear

    On se jakari joskus kädes ollu joo.. näis kaikis hommis kun vaan tuppaa olee ne "omat juttunsa/konstinsa/jipponsa" Ja en vie minnekään laitettavaks, koska haluan tehdä ja kokea itse.
     
  4. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    aivan :p sitä taas ajatteli omia rojekteja....
     
  5. sbf

    sbf Gearhead

    Itseasiassa ton askin irroituksessa on pari jippoo millä se homma helpottuu:Älä yritä irroittaa niitä vaihdeasennontunnistimen pistokkeita.Niissä on joku mähmä mikä liimaa ne ajan saatossa.ota sensijaan koko mötikkä irti askin kyljestä.Kaksi pulttia ja se vaihdevivun mutteri.Sit ne öljyputkien liittimet:Kampea ne muoviprikat varovasti irti.Sit terävällä piikillä kampeat ne rautalankasokat pois.Ne voi toki kiertää aukikin siitä juntturista mut siellä on liima välissä eikä aukea välttämättä kiintoavaimella.Sit kasatessa, yksi niistä turbiininpulttien reiistä on kapeempi ja siihen laitetaan eka pultti niin muut menee ilman tappelua.
     
  6. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    Nii se vaihdeasentotunnistimen liitin menee helposti likki eikä se toinen pyöleekään mikään hieno keksintö oo. Ei niistä kuitenkaan tossa pulettaessa tartte mun mielestä mulhetta kantaa, mutta takaisinpäin asentaessa pitää tutkia, että jokainen urospinni uppoo naalaaseen silleen, et kuuluu kunnon kiljaisu.
     
  7. zilverado

    zilverado 2nd gear

    joskus kokeilinkin niitä liittimiä, niin kiinni tuntu olevan.
     
  8. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    Joko ollaan saatu puffattua suhun tarpeeksi itseluottamusta operaation aloittamiseen?
     
  9. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Tossakin varmaan on jonkunlaiset ohjaintapit kopan pulttikehällä. Ainakin TH350:n koppa lohkeaa helposti :oops: jos tappi ahdistaa tai puraisee kiinni joten varovaisuutta tässäkin.

    Jokos muuten mennään aiheessa eteenpäin: mitä olet ajatellut tehdä looralle kun se on irti?
     
  10. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    Tää on vain tämmönen haljoitus, jos siihen sattuis tulee joskus joku hälö.
     
  11. zilverado

    zilverado 2nd gear

    nii eihän sitä kato tiiä jos joskus tulee jotain vikaa, ja sit ei tiiä miten se olis hyvä sit pulkaa... Voi sitte heti dyykkaa auton alle sen jakalin kanssa.
     
  12. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    Kaveli ymmällsi heti mist o kyse :)! No talvitsetko viäl jotain kiljoja vai et? Joko uskallat lyhtyä toimeen? Ei oo mitään peljättävää. Ihmiset näitä hommia on tehny iät ja ajat. Tsemiä!
     
  13. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    Jos tulee mutkta matkaan tai oot ihan kujalla jossain kohdassa, niin ei muuta kuin hyviä kuvia ja sepustusta someen niin saadaan nauraa kippurassa.. eiku siis autetaan sua. Kippis :)
     
  14. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    tähän on ilmeisesti kaikki kommannu pienessä kumarassa, joten suosittelen vetää sen n.10 karhua ja ei muutaku pultit auki ja loota lattialle...
     
  15. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Rohkeasti auto ylös ja alle ihmettelemään mitä siellä on, riittävästi pultteja irti ja varmistaa että turbiini on irti vetolevystä.
    Letukasta tiedä mutta startti kannattaa ottaa varmaan pois tieltä?

    Rohkeasti tekemään, jos tulee tenkkapoo, niin ei muutaku kysymään lisää.
     
  16. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    Nyt voisin sanoo (mut en sano), et ollaan kyl somen ytimes.
     
  17. zilverado

    zilverado 2nd gear

    vittu mä sit mitään kiljoja.. pitäkää tunkkinne...ja kiljanne.
     
  18. zilverado

    zilverado 2nd gear

    onko muuten väliä mistä niitä kuvia siellä kujalla sitten ottaa?
     
  19. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    On. Ei sit mitään pervoa hydrauliikkaa kiitos.
     
  20. zilverado

    zilverado 2nd gear

    Aaa... no emmä sit noita pistä..
     

Kerro tästä muillekin!