laatikon jäähdyttimen sijoitus/maalaus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja hlappis, 24.1.2010.

  1. hlappis

    hlappis Gearhead

    tarkoitus olisi laittaa tuommonen summitin öljynjäähdytin tuohon laatikon kiertoon,ruma vaan tuommosenaan sijoittaa etusäleikön taakse :-? eli pysyykö mikään maali noissa lameleissa?kuparissahan pysyy kyllä maali kun maalataahan noita vesijohtojakin...ja sitten tuosta kytkennästä?eli laittaako paluu ylös ja meno alas vai häh??ja tuon jäähdyttimen sijainti on noin.30cm ylempänä kuin nuo vakiot mitkä jäähdyttimen ala osassa,eli riittääkö kierto ylämäkeen?hyviä ideoita kaivataan,laatikkona tuo 727... http://kuvablogi.com/nayta/2382592/
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Voi maalaa, mattamustaa spraytä vaan ohuelti, ihan nätti sumu vaan eikä mitään paksua kerrosta niin ei vaikuta tehoon. Pysyy kyllä kun eihän sitä mikään siitä irti oo raapimassa. Ja helppohan sitä on paikkamaalata tarvittaessa. Ite maalannu alu syyläriä kans samasta syystä ettei paista maskin takaa.

    Öljyn kierto riittää varmasti myös "ylämäkeen" ja ton mallisessa tavaraa virtaa siihen malliin että putki pysyy täynnä öljyä ja asento on melko vapaa. Silti jos tilaa on, niin öljy sisään alhaalta ja ulos ylhäältä varmistaa että röörit täynnä öljyä ja ilmataskuja ei muodostu ja jäähdytys mahdollisimman tehokas. Enempi tolla asennolla on merkitystä jos jäähdyttimessä on sellaset päätytankit ja välillä pikku röörejä.
     
  3. JS63

    JS63 3rd gear

    Kyselen tässä topicissa kun aihe suht sama...

    Riittääkö öljyn kierto tankkimallisessa myös "ylämäkeen"? Itse ton jäähdyttimen asentoa pohdin ja laitoin sen silleen että tankit alhaalla ja ylhäällä, meno alhaalta ja ulos ylhäältä. Aattelin et tolleen jäähdytin ois aina täynnä öljyä. Menikö metsään? Onko vaihteistossa (TH-350) minkälaisia takaisinvirtausta estäviä venttiilejä? Eli valuuko jäähdytin tyhjäksi moottorin sammuttua?
     
  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Just tolleen se kannattaa asentaa, niin on täynnä ölppää. En tiedä onko th350 mitään takaiskuja, mutta ainakin se virtaus on tossa jäähdytyspiirissä senverran kova että jos olis valunu tyhjäks, niin se myös täyttyy samantien. Ja onhan se originaalikin jäähdytin pystymallinen ja alhaalta sisään, ylhäältä ulos.

    Mulla oli letkut irti ja päät laitettu limupulloon kun testasin kumpi on meno ja kumpi paluu, niin pullo täytyyi hyvinkin äkkiä. Ei siis kannata murehtia öljyn valumisia ja jäähdyttimen tyhjenemisiä.
     
  5. JS63

    JS63 3rd gear

    Ok, kiitoksia.
     

Kerro tästä muillekin!