laatikon kanssa ongelmia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 8.9.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ostin ensimmäisen jenkkiauton.(Plymouth Valiant-76-318cid+904)Laatikosta hävisi pakkivaihde ja N:llä auto liikkuu eteenpäin ja P:llä kuuluu raksutusta.Vaihdevipu tuntuu R:n ja N:n välillä löysemmältä kuin muiden vaihteiden välissä.Mikä vikana? Ei itsellä tietoa eikä kokemusta automaattilaatikoista.
     
  2. Driver81

    Driver81 2nd gear

    Katsoppa ihan ensin, että kaikki kiinnitykset vaihdekepin ja laatikon välillä ovat kunnossa, kireällä ja oikeilla paikoillaan.
     
  3. fisu

    fisu Gearhead

    n:llä sen kuuluukin liikkua eteenpäin jos on alkuvauhtia ja p pitää raksutusta jos nimittäin on sitä alkuvauhtia...
     
  4. KajS

    KajS Gearhead

    Säädä nyt ensin ne vivut: vaihdevipu ja throttle rod.

    Sitten voi päätellä, mitä on rikki sisältä. Vältä ajamista, jos säädöt on ihan metsässä.

    Siis vihdevipu P:lle ja löysät pois (viput laatikossa äärimmäisessä taka-asennossa). Throttle rod taas eteenpäin ja löysät pois.

    "Since there is no vacuum control in Torqueflite transmission, the throttle rod is the only control for shift timing and shift quality" (suora ulkomuistin varainen lainaus kirjallisuudesta; Haynes).

    Näin se tehdään Vanin A-500 laatikossa. korjatkaa , jos olen väärässä, mutta käsittääkseni A-500 on oikeasti 904 + ylivaihde.
     
  5. Black Devil

    Black Devil 1st gear

    Osaisikos joku kertoa noista vipujen säätämisistä vähän tarkemmin, kuten että mistä niitä säädetään?
     
  6. KajS

    KajS Gearhead

    Jos autosta on kyse, niin asiantuntijoiden vuoro. Minä voin laittaa sen vaniproseduurin tänne.

    Mutta seuraamalla niitä vivustoja: vaihdevipua rattiputkelta laatikkoon, jossain kohtaa (vanissa lähellä vasenta lokasuojaa) löytyy 1/2 tuuman mutteri, jonka voi löysätä. Vaihdevipu P:lle, vipu laatikossa "to its rear detent" ja kiristys. Voi joutua myös työntämään sitä tankoa, johon säätömutteri ottaa kiinni, eteenpäin.

    throttlerod on myös laatikon vasemmalla puolella: vipu eteen, säätömutteri auki, löysät pois, mutteri kiinni. "That is all there is to it" sanoo Haynes.
     

Kerro tästä muillekin!