Läkkipeltiä olisi tarvis...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Bubbles, 5.12.2008.

  1. Bubbles

    Bubbles 3rd gear

    05-075 paksuutta ja noin 2mx2m kokoista palaa.

    Mistähänpäin kannattaisi lähteä kyselemään Turku-Tampere-Porvoo alueen sisäpuolelta?
     
  2. Buddy

    Buddy 1st gear

    Mä olen hakenu joskus läkkipellii paikallisesta peltisepänliikkeestä. Ne tekee siitä ilmastointihormeja yms. Haen nykyään normaalia peltiäkin samaisesta puljusta, koska myyvät rautakauppaa halvemmalla eikä tarvi ostaa koko kahden neliön plootua. Pienempiä pellinpaloja olen saanu hakea jopa ilmaiseksi romulavalta. Mä olen senverran hullu, et käyn aina kyselemässä suoraan alan liikkeistä, jos olen jotakin vailla. Rohkeasti kyselemään vaan! Pellisepänliikkeitä on maailma pullollaan. :wink:
     
  3. Bubbles

    Bubbles 3rd gear

    Tarkoitus olisi vetäistä konepellin alapinta umpeen tasaiseksi ja suorittaa vähän kotelointia moottoritilan puolella.
    Hirveän pienistä paloista ei tuota viitsisi lähteä työstämään ja toisaalta pitäisi olla sen verran kevyttä tavaraa että saisi vielä sen konepellin auki ilman tunkkia.
     
  4. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    rautakaupasta 1mx2m :wink:
     
  5. Coyote Custom

    Coyote Custom 1st gear

    2 x 2 m pala on aika paha, jos pitää olla yhdessä palassa! 1.5m on melkein maksimi leveys mitä on noin ohkasta :odroll:
     
  6. kt9001

    kt9001 Gearhead

    En tiä, sopisko tämmönen, mutta ite hain toissapänä 0,4mm alumiinia, 1,25x6m palasen. Ihme kyllä, oli jopa huokeempata kuin tuommonen pelti.
    Tuo 1,25 taitaa olla vakiomitta, ainakii tuolla läkkärillä oli kaek rullat samankorkusia. Ja on kevyttä.
     
  7. Antti the Mato

    Antti the Mato Gearhead

    Tässä nyt ilmeisesti tarkoitetaan kuitenkin ihan tavallista sinkittyä peltiä?
    Sitä oikeaa pläkkipeltiä jossa on aika paljon tinaa seassa ei taida saada kovin helposti mistään. Jossain luettelossa näin kerran ja maksoi n A4sen kokoinen pala jonkun 20,-. Ilmastointitorvet tehdään yleensä n 0,7mm sinkitystä paitsi ns.rasvakanavat min 1,2mm. Arkkikoot on normaalisti
    1000*2000, 1250*2500 ja 1500*3000 myös muita saa, mutta ovat tilaus tavaraa. Niin ja rullat on 1250 leveitä.
     
  8. Antti the Mato

    Antti the Mato Gearhead

    toi alumiini vois olla parempi siihen ainakin muokkauksen ja painon kannalta.

    esim. sink. 0.75=6kg/m2 ja al 0,5=1,4kg/m2
     
  9. Bubbles

    Bubbles 3rd gear

    kiitokset neuvoista, alumiinin puolelle alkaa kallistumaan hinnan ja painon puolesta. tohon konepeltiin täytyy soveltaa joku autonvärinen peitelistaratkaisu piilottamaan se sauma jos on tarvetta.pitääpä vähän suunnitella lisää ja laitella vaikka tietoa miten rojekti etenee...
     

Kerro tästä muillekin!