Lämmin kone sammuu puolen minuutin päästä? miks?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mielikuva, 18.3.2010.

  1. mielikuva

    mielikuva 1st gear

    Olen harrastanut tuollaista eurooppalaista veekutoshärveliä jo 15 vuotta. Näiden vuosien aikana härveli on toiminut ainakin kerran virheettömästi :lol: ja jos mä olen jotain oppinut niin olen unohtanut. :lol: Nyt ajattelin kysyä raadilta neuvoa, ettei taas tarttis keksiä pyörää uudestaan.

    kone on noin 2,8 kaasutin on uudehko 38dgas joka on huollettu liikkeessä, virtavehkeet vaikuttais et on ok. Kylmänä lähtee hyvin käymään, kuumana normaalisti puolella kaasulla startaten. lämpimänä tuntuu että kastuu aika helposti, sitten joutuu sahaaman. Mutta mutta. Esimerkkinä olen vaikka ollut vartin kahvilla, lämmin kone lähtee hyvin käymään mutta ekassa risteyksessä puolen minuutin päästä sammuu. Käymään lähtee hirvittävällä sahaamisella..

    Jos pistän koneen käymään lämpimänä ja alan pitämään kierroksia 2500 paikallaan niin noin 20 sek kuluttua kone takertelee ja meinaa sammua. Jälleen hirmuinen sahaaminen (startti on tosi hyvä).

    Mekaaninen bensapumppu on pari vuotta vanha. Onko nyt niin että bensa höyrystyy jossain muualla kuin kaasarissa. Jos kaasutin haihduttaisi kaiken bensan niin luulis että bensapumppu sen kaasarin nopeasti täyttäisikin. Ongelmaa ei ole jos kone on ollut sammuksissa vain minuutin. virtavehkeet ei mun mielestä kai voi tehdä tollasta. Vika ilmaantui pari vuotta sitten.

    Onko kellään samanlaisesta kokemuksia.
     
  2. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    onko siinä sellanen bensapumppu, jota nokka tönii?

    jos on niin ota se auki, siitä akselista on voinu nokka syödä ainetta pois tai sitten toisinpäin.

    joskus muinon oli niin paljon viilattu volvon möykky (PV) tuplilla, että teki saman kuin sulla, mutta vain kun oli urutettu puoli minuuttia täysillä. syynä oli liian ohkaset bensalinjat
     

Kerro tästä muillekin!