Lättäpään kannesta jäähdytysrivat pois? Onko poks?!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja makke, 28.10.2004.

  1. makke

    makke 1st gear

    Eli kyseessä Ural jossa kiinni K-750 ccm lättäpää kone. Mua häiritsee koneen leveys ja nyt olen miettinyt jospa leikkais sylinterinkansien jäähdytysrivat huitin v:hen! Näin saisin pyörää kavennettua sivusuunnassa about 50 mm per sivu.
    Mutta... riittääkö jäähdytys jos sen menen tekemään? Niin ja tuo konehan perustuu BMW 71 '38:iin.
    Eli teenkö pyörästäni siten pytty/mäntä vaihtoautomaatin vai kestäiskö se näitä kylmiä Suomen ksiä vähemmälläkin jäähdytyksellä? Kyllähän sille jotain jäähdytystä jää, mutta riittääkö se?
    Ja tässä kohde http://personal.inet.fi/cool/makkesgara ... nyk12.html
     
  2. JR

    JR Gearhead

    Kokemusta tuommoisesta ei minulla ole, mutta oletko kysynyt Ural Roikan ihmisiltä asiasta? Itse veikkaisin ettei niiden jäähdytysripojen poisto ainakaan hyvää tee. Muistelisin meinaan että ainakin kaupunkiajossa tuommoinen kone kuumeni ihan tarpeeksi niiden ripojenkin kanssa. Levennä tankkia niin ei kone näytä niin isolta... Se alkuperäinen tankki kun on hieman leveämpi.
     
  3. Lounliraider

    Lounliraider 1st gear

    Jos vertaa Koon kantta vanhaan, "umpinaiseen" M72:n kanteen, on helppo huomata että Koon kannesta on ainakin yritetty saada paremmin jäähtyvä; en kyllä lähtisi niitä jäähdytysripoja poistamaan. Ulkonäköä kyllä parantaa reilusti se, että poistaa sen kantta kiertävän ja ripoja yhdistävän valukranssin kokonaan, mulla saattaisi olla jossain kuvakin yhdestä koneesta jolle tein tuollaisen ulkonäköparannuksen.
     

Kerro tästä muillekin!