laillinen välys ohjauksessa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja tampio, 28.6.2005.

  1. tampio

    tampio 1st gear

    tietääkö kukaan mikä on laillinen välys simpukassa?eli paljon saa olla klappia ratissa?tehostin ei varmaan vaikuta katsastuksessa?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei passa olla liikaa klappia, ettei käy kuin Baddingin laulussa :soosoo:

    Oliskos aistinvaraista ja ja katsurin oman tuntemuksen mukaisesti arvioitavaa? Mulla on suht uudessa, mutta PALJON ajetussa diesel-patongissa väljää hammastangossa. Katsuri huomautti, mutta ei osannut sanoa missä vika tarkalleen on.. Siksi päästi läpi. Ei taida millejä tai asteita löytyä laista..
     
  3. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Hyvä JariV, sun pitäis alkaa inssiks! :rotfl:
     
  4. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Mullakin on aina ennen mennyt sillä että "näissä vanhoissa on aina vähän välystä" mutta kyllä seuraavassa katsastuksessa alkaa olemaan jo siinä rajoilla... Ei muuten mutta kun moottoritiellä hirvittää!
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Entäs mun japanilainen tuunich kippo, tulisko leima?
     
  6. Jukkis73

    Jukkis73 1st gear

    Mul meni taannoin -65 Lincolnista pikkuhiljaa ohjauksen rättinivel rikki, oli loppupeleissä veikee ajettava kun klappia oli ratissa n. 45 astetta!
    Ei sillä oikein enää leimalle kehdannu mennä ja viikonloppukuskille oli mukava sanoo että Aja Waa!, ratissa on kyl pientä klappia että älä lujaa päästele!! :lol:
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    kyllä itsellä pitäisi kello kilkattaa, jos välystä alkaa tuntua ohjauksessa.
    Ei siinä katsatusinssiä tarvitse sitä sanomaan.
    Sen verran pittää itseensä arvostaa, niin ja miksei kaveriakin.


    kokeilkaapa ajaa autoa, josta on iskarit pois ja välystä ohjauksessa :rotfl:
    Saa jojon, josta ei tiedä mihin päin pomppii. :odroll:
     
  8. VesaR

    VesaR 1st gear

    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  9. pas2

    pas2 Gearhead

    Ja tosta sallitusta 15 asteen välyksestä (simpukkaohjauksella varustatussa) - Mitatkaapas huvikseen, paljonko tekee matkaa ratin kehällä. Minä joskus pelkäsin, että meneeköhän leimasta läpi kun klainarissa oli 5 astetta välystä. 15 astetta rupeis kyllä olemaan mullekin liikaa :D
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    KOVASTI PUHETTA VÄLYKSESTÄ

    MUTTA ONKO TEILLÄ TIETOA? KYSELIN TÄNÄÄN OHJAUS SIMPUKOIDEN HINTOJA ,6.2 VANUKKAASEEN SE MAKSOI 405 E TEHDAS KUNNOSTETTU JA VANHA PITÄIS LÄHETTÄÄ VAIHDOS. SIMPUKKA ON KUULEMMA SÄÄDETTÄVISSÄ VÄLYKSETTÖMÄKSI ,VAAN KELTÄÄN EI TARKEMPIA NEUVOJA. KORJAUS OPPAASSA EIKÄ OMISTAJAN KÄSIKIRJASSA EI OLE SIMPUKASTA PUHETTA LAINKAAN OSTAISIN KORJAAMO KÄSIKIRJAN JOS VAIN LÖYTÄISIN :-? IHMEMIES
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    JariV:
    Mihin AKEn nummeroon soitit?
    Siellä kun näyttää olevan jos jonkinlaista palvelunumeroa...
     
  12. wili

    wili 3rd gear

    Re: KOVASTI PUHETTA VÄLYKSESTÄ

    ÄLÄ HUUDA; VÄHEMMÄLLÄKIN KUULUU !!!

    Se simpukan säätö ei tuohon keskialueen välykseen yleensä juuri auta, koska silloin simpukassa on kulumaa. Tässä kuitenkin perusohje omalla vastuulla tapahtuvaan säätöön.

    -etupää ylös
    -löysää simpukan etupuolella oleva lukkomutteri (16mm)
    -kone käyntiin
    -ala kiriä lukkomutterin keskellä olevaa ruuvia (torx25muistaakseni) 1/8 kierrosta kerrallaan. Pidä lukkomutterista vastaan ettei se kierry mukana.
    -käy kääntelemässä pyöriä joka kiristyksen jälkeen ääriasennosta toiseen
    -kun simpukka alkaa jurista käännettäessä olet kääntänyt jo liian tiukalle -> löysää 1/8 kierrosta
    -muista kiristää lukitus ja varo ettei säätöruuvi liiku kiristettäessä

    Vähän kuluneeseen simpukkaan toimii jonkin aikaa. Jos jo isompi kuluma niin ei auta, mutta halpahan tuo on kokeilla.
     

Kerro tästä muillekin!