laitanko lukkoperän?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja ENF-6, 26.1.2011.

  1. ENF-6

    ENF-6 1st gear

    joo mulla on tossa tallissa lukkoperä välityssuhteella 2,76:1 ja 10" rummuilla ja ajattelin laittaa sen valianttiini samalla kun laitan levyjarrut eteen.kysymys kuuluu kannattaako mun laittaa kyseistä lukkoperää 170cid ja 3lovisen manuaalin perään?onko siitä mulle mitään hyötyä? :D
     
  2. demented

    demented 3rd gear

    Mun mielestä lukkoperä on aina parempi vaihtoehto ku lukoton. Mikä perä mahtaa olla kyseessä?
     
  3. ENF-6

    ENF-6 1st gear

    tietääkseni se on chrysler-tuotteesta ja isollajaolla.
     
  4. guru

    guru Gearhead

    170cid ja 2,7 välitys eipä oo kiire ja kulutuskin kun isossa konessa
     
  5. ENF-6

    ENF-6 1st gear

    laitan kuvia siitä tänne kun kerkeen.
     
  6. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Noilla tuntomerkeillä mittaisin ihan ekaks sen perän leveyden ja vertaisin vanhaan... Tai muuten voi käydä niin et ku se perä on jo vaihdettu alle, ni joudut ettimään vielä kolkyt vuotta vanhemmasta moparista takalokarit, ja hitsaamaan ne kylkeen jotta renkaat pysyy korilinjojen sisäpuolella. :poff:
     
  7. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ja vielä sen verran, et kannattaa miettiä myös tuota mitä nimim. guru kirjoitti... Jos meinaat kerran ton 170cid koneen pitää, niin ei tosta tolla välityksellä tosiaan mitään rakettia tule. Paitsi ehkä bensankulutuksen osalta. :rotfl:
     
  8. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Jos sulla on se alkuperäinen 170 cid släntti ja 7 1/4 perä, niin se on kyllä soiva yhdistelmä. Taloudellinen ja just passeli perus kruisailuun.
     
  9. JariV

    JariV 2nd gear

    Ainoa syy mitä mä ajattelisin 170-slantin kanssa syyksi pistää lukkoperä on talviajo. Talvella sitä vois tarttee.

    Mut toisaalta ihan saman asian ajaa kapeat hyvät nastarenkaat. Mä en laittais tota lukkoperää koska se varmaan suurella todennäköisyydellä on isojakoperä ja toi seiskavartti on pikkujaolla. Näin luulisin.
     
  10. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Eikös välitys vois olla vaikka ihan kohillaan kun mietitään tyypillisiä takarenkuloitten kokoo mitä noissa on alla? Ja ajattelee koneen maksimikierroksia.

    "Hieman" muuttuu välityssuhde kun laitetaan isompaa ja korkeeprofiilista nuljua alle, vierintäkehää ihan toiseen malliin vertaillessa vaikka 185/65 r14 ja 235/75 r15 mikä on taas ihan tyypillinen vaikka farmarin alla...
     
  11. ENF-6

    ENF-6 1st gear

    mikäs toi valiantin vakio perän välitys on?
     
  12. ENF-6

    ENF-6 1st gear

    minkä perän mä siihen laittasin? :)
     
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    2,93:1...3,23:1...3,55:1

    Joku noista.
     
  14. ENF-6

    ENF-6 1st gear

    miten sen saa laskettua?
     
  15. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Helpointa on nostaa toinen pyörä ylös ja kiertää välykset pois. Sitten vaan kierrät pyörää yhden kierroksen ja lasket montako kierrosta kardaani pyörähti.
     
  16. ENF-6

    ENF-6 1st gear

    ok kiitos neuvosta :)
     
  17. duster73

    duster73 Gearhead

    niin,nostaa sen puolen ylös millä puolella on iso lautaspyörä.toiselta puolelta pyörittäessä voi näyttää mitä sattuu.
     
  18. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    :eek:
     
  19. MJF

    MJF Double Gearhead

    Tai konttaa auton alle ja lukee sen perän kannen pultin alla olevasta lapusta.
     
  20. ´71 formula

    ´71 formula Gearhead

    Suurella todennäköisyydellä se lappu on kadonnut sieltä jo 30 vuotta sitten, näin ainakin omissa kulkineissa
     

Kerro tästä muillekin!