Lamborghini

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja unknown, 2.2.2007.

  1. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Hieno peli! Onko vaikea saada suomen kilpiin?
     
  2. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    90-luvulla kertoivat (luotettavalta suunnalta) huhua jotta Iisalmessa olisi ollut eräällä varsin varakkaalla suvulla sellainen LM-maasturi, joku sen väitti nähneensäkin. Lieköhän vielä? Englannin aikoina noita uusia malleja (eli onkos se nyt Gallardo) näkyi muutaman kerran liikenteessä - mutta harvoin, Ferrarit olivat reilusti yleisempiä. Jokatapauksessa ovathan ne aika hurjan näköisiä normiliikenteessä (vaikka en mikään varsinainen fani olekaan).
     
  3. unknown

    unknown 3rd gear

    Auto on siis:
    Lamborghini Countach 5000S

    valmistettu: 12/1982 (yhteensä 323kappaletta 3/1982-3/1985)

    runko: valmistettu 40mm pyöreastä putkesta, moottori keskellä.

    kori: 1.5mm alumiinia ja lasikuitua(levikepalat ja puskuri)

    alusta:edessä: erillisjousitus, poikittaiset ylä- ja alatukivarret, kierejouset ja kalistuksenvaimennin neljä eteen suunnattua reaktiotankoa.
    takana:poikittaiset ylätukivarret, piokittaiset kolmiomaiset alatukivarret,kaksi kierrejousta ja iskunvaimeninta kumpaakin pyörää kohti, neljä eteensuunnattua reaktiotankoa, kallistuksen vakain.

    jarrut: neljä jäähdytettyä levyä edessä 300*32mm, takana 282mm

    ohjaus: hammastanko 3.2 kirrosta(13m kääntöympyrä)

    renkaat edessä 205/50 vr15(vanne 8,5x15inch)Pirelli P7
    renkaat takana 345/50 vr15(vanne 12x15inch)Pirelli P7

    moottori:V12 60asteen kulma, kokonaan alumiinia. Neljä kannen yläpulista kejukäyttöistä nokka-akselia kaksi venttiiliä/sylinteri, seitsemän runkolaakeria, 4754cc(noin 290kuutiotuumaa), sylinterimitat 85,5x69mm, puristussuhde 9.2:1, vähintää 375bhp 7000kierroksella ja vääntö vähintään 410NM 4500 kirroksella(moottoritehot ilmoitetaan vähimmäismäärinä johtuen käsityön suuresta määrästä)
    moottori öljy 18litraa(5w50)markäsumppu voitelu, erillinen öljyn lauhdutin(edessä)
    jäähdytys 17litraa

    http://i166.photobucket.com/albums/u84/ ... IM2528.jpg

    jäähdytys:kasi moottorin viereen kummallekkin puolelle sijotettua paineistettua vesi jäähdytintä

    sytytys: electroninen MagnetiMarelli(nykyää MSD7AL2 V12), yksi jakaja

    polttoainejäjestelmä: kaksi pumppua, kuusi Weberin tupla kaasaria(45DCOE), tankki120l, kulutus: ihan niin paljon kuin kaasupolkimesta haluaa antaa(noin15litraa/100 tai enemmän...)

    vaihteisto: Lamborghinin viisivaihteinen manuaali+pakki, sijoitettu moottorin etupuolelle (moottori "väärinpäin"), kardaani kulkee moottorin läpi, yksi levykytkin hydraalinen

    mittoja:
    akseliväli 2450mm
    pituus 4140mm
    leveys 2000mm
    korkeu 1070mm
    paino1490(ajokunnossa)
    painojakauma 41,3/58,7% etu/taka

    (ja nykyään niin pakollinen tavaratilan tilavuus 240l)
     
  4. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

  5. tammercity

    tammercity Gearhead

    Ei ole köyhällä varaa kuin jenkkeihin niin joutuu katseleen noita replicoita vaan :rotfl:
    Suomessahan taitaakin pyöriä jo ainakin yks lambo ja ferrari replica kaiketi kammettuna jonkun fieron päälle :odroll:
     
  6. fe390

    fe390 Gearhead

  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    LM tuli mun kautta todistettavasti Suomeen. Sen oli tarkoitus jäädäkin. Se oli viimeinen mikä oli/sai Suomeen ilman kattia, Se oli silloin. Näin sen myöhemmin täällä kilvissä, vaikka mä en sitä hoitanut loppuun asti. Kilvissä oli ja verot maksettu. Entisenä huolintaliikkeen omistajana ja auto harrastajana sydän itkee verta joka autosta mitkä on tänne tullattu ja verot maksettu, kun ne lähtee täältä Suomesta pois.
    Ei pelkästään Suomen autokannan kutistumisen takia, vaan valtion kassan. Oli ne sitten pari sataa vanhaa mummonmarkkaa, tai miljuuna..
     
  8. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kyllä sä olet ainoa pervo täällä! Mä en näe tuossa mitään homoeroottistapsykocounryetwesterniä. Ehkä se on katsojan silmissä, mutta kerro pervo mitä noissa näit? Mulle ei toi sun jutska aukee.
    Vai olenko pervo kun en näe pervoa?? :rotfl:
     
  9. bootsi

    bootsi Gearhead

    Häh.. mikä hemmetin Lambo??.. siellähän näkyy taustalla ihan oikea välikoppa Ecceri. :wink: :rotfl: :rotfl:
     
  10. IROC-Z

    IROC-Z Gearhead

    kesällä kun oli kerhon ratapäivät,niin kauhajoen lentokentälle ilmesty bmw m6 ja lambo gallardo. pojilla oli kypärätkin mukana,muttei ollu munaa kuitenkaa lähteä viivalle :rotfl: Olis ollu kiva kuulla livenä tollanen laite..
     
  11. werneri

    werneri 1st gear

    kyllä tommosessa countachissa on enemmän munaa ku karpolla asiaa.... mistäs tommoseen lamborghiniin saa varaosia vai saako mistään?
     
  12. hotjake

    hotjake 1st gear

    Muistan joskus 90-luvulla nähneeni Kuopiossa varmaankin saman maasturin kerran ottopojan edessä - taivasteltiin jonkun kaverin kanssa siinä takarenkaiden kokoa.. seuraavan kerran sitten näin Kuopiossa lambo traktorin keskon varaston aidan takaa ja sit tää keltainen uus kans tullut pongattua ja kyllähän noita joskus pk-seudullakin pongaa..
     
  13. kerppu

    kerppu 1st gear

    jyväskylässä vuoden 2006 nesterallin alla pyöri keltainen gallardo, rekisterikeskuksen mukaan jonkun vantaalaisen leasing firman nimissä,

    pisti kovasti mp:llekin kampihin kun koitti rantaväylällä about 60km/h vauhdista kiihdyttää rinnalta ohi, mutta loppu se lamborghinistäkin veto

    mutta mukavaa oli varmaan kummallakin kuskilla :rotfl:
     
  14. Yuri

    Yuri 1st gear

    Toissa kesänä oli helsiingin tullin aitauksessa oranssi Gallardo.
     
  15. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    ...äsken käydessäni valintatalossa ostamassa saunaolutta niin ajaa pöristeli se keltainen Lambo pitkin Satamakatua......siis täällä Kuopiossa.
    Minkähänlaiset talvirenkaat siinä on, mikähän lie nopeusluokitus nastakumeille...???? :-?
     
  16. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Joo se sama on tosiaan ajossa ympäri vuoden. Pakko ihailla asennetta. Ja mitkä ihmeen nastakumit?? Ei Lamboon kuulu hakkapeliitta :poff:
     
  17. Eppu

    Eppu 1st gear

    Tuolla Kuopion Gallardo kaverilla oli Audi RS6 talviautona, mutta on tainnut vaihtaa sen pois
     
  18. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Joo mäkin sen olen 90-luvulla nähnyt. Ja puhutaan ilmeisesti suvusta, jonka piämies nimesi firmansa lemmikkinsä mukaan? Vai siitä vanhemmasta rahasta? Mun mielikuvan mukaan se maasturi oli tuon "koiraporukan"?

    Mulla on muuten vanha TM , olisko vuodelta 1982 - ta 1983 jossa oli tuollaisen maasturi-Lambon koeajo.Viereisillä sivuilla taas hopean/metallin sinisen Jalpan koeajo.

    Molemmista muistaakseni todettiin, että kiitos (silloisten) verojen näitä tuskin koskaan nähdään Suomessa.. Onneksi sentään ajat ovat muuttuneet..


    Ja loppukesästä 2006 istuessani terassilla Unioninkadun ja Pohjois-Espan tienoilla mielestäni siitä 70m päästä Espalla vilahti Lamborgini Miura..

    Siis puntaroin DeTomaso Pantheran ja Miuran välillä, mutta minusta se oli Miura. Siis sivulta nähtynä noin 8 sekunttia.. Koska näin vain sivulta, saattoi olla Katajanokalta tulossa ollut ulkomainenkin auto?? Mutta vaikutelma oli , että klo 4:n liikenteessä se oli kotimainen??
     
  19. Luigi

    Luigi Gearhead

    Kuopion lambossa on Nokian kitkat,takana 295 ja edessä 245,teetetty autoon. Kyllä se Audikin vielä sieltä löytyy,on kuulemma kivempi ajella Lamborginilla.
     
  20. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Oikea asenne! :rotfl: Itsekin hieraisin silmiäni kun eka kerran ton näin keväällä Varkauden kohdalla matkalla Kuopiosta Helsinkiin. Oli just laskeutumassa rampilta vastakkeiseen suuntaa. Aivot naksuttivat Lambo - ja epäuskoa koska muualla kuin tiellä oli lumipeite..

    Piti vähän ravistella päätä, että puhuvatko silmät totta. Noita kun on tupattu pitämään pumpulissa ja ajelemaan kesällä päivän pari per vuosi..
     

Kerro tästä muillekin!