Lamellikompuran huolto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja No H2O, 12.3.2007.

  1. No H2O

    No H2O Gearhead

    Miten moinen kapine pitäisi huoltaa? Minkälaista öljyä tuo käyttää ja miten usein tuommoiseen pitäisi vaihtaa öljyt? Ilmeisestikin tuo pitää olla paineettomana ja käyttämättömänä jonkin aikaa ennen öljyn tarkistusta?

    Tuli vain mieleen että jos lasken koneen paineettomaksi öljyjen tarkistusta varten niin samallahan tuohon voisi vaihtaa öljytkin. :odroll:

    Putsasin viikonloppuna jo ilmansuodattimen ja poistin vedet säiliöstä, tämän enempää en osannut tehdä... :-?
     
  2. No H2O

    No H2O Gearhead

    Hm... Vastasinko jo itselleni kysyessäni tuosta huollosta vai eikö OD:n porukalla ole tietoa lamellikompuran huollosta? :(
     
  3. Hai

    Hai Double Gearhead

    No noissa Mattei/Dynaset merkkisissä lamellikoneissa meidän töissä käytetään jopa ihan tavallista 10W-30 moottoriöljyä. Silloin vaihtoväli on meillä 500h ja jos ihan oikeaa lamellikoneen Rotoroil öljyä niin sitten 2000h.
    Fiksuinta tietty tarkistaa oman koneen ohjeista.
    Aika pian paineiden päästön jälkeen meillä on jo öljyproppu auki.
     
  4. No H2O

    No H2O Gearhead

    Hai:lle kiitos informaatiosta, saapastelenpa seuraavaksi öljypuotiin hakemaan uutta öljyä... 8)
     

Kerro tästä muillekin!