#Lankkuchevy Chevrolet Caprice -85 355cid+th350

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja FASTDOHC, 29.7.2020.

  1. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    Juu ostin. Ny on runko niin täynnä kotelosuojaa ettei tosikaan :cool:
     
  2. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    Ny on auto ollu viikon verran ajossa ja lukkoperä tuntuis toimivan.
    Oi juku ku toi brakelock tai linelock kummalla nimellä sit ny mainitaankaa n mut on kiva varuste autossa missä lukkoperä. On tullu tehtyä testejä ja tosiaan toimii.
    Tässä muutama kuva kun runkotehty, ja perä ja pakoputket paikoillaan.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tuli tuossa laitettua kruununa uudet pyörän muttterit niin kelpaa taas ruisailla :cool:
    Laittelen videokuvaa ekasta perän testistä jahka saan ladattua sen youtubeen.

    Kävi tässä pieni takaiskukin... toinen apuilma pyssi puhkes takaa. Ei se kauaa si kestänytkään, painetta oli vajaa 0.9bar ja kaks ihmistä kyydistä ja pieni monttu.

    Nyt tarttis ettiä toinen pussi jostain, ei viitti alkaa jenkeistä tilaan ku lähetyskulut paljon enemmän ku ite pussit... No, mennään perä maassa si o_O

    Takana "polttopyörät"
    [​IMG]
     
    Visa, Kustom STW, esmi ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    Tässä lyhyt testipätkä ekasta burniksesta.

    https://youtube.com/shorts/YvTx9J9JNsM?feature=share

    Tämän testi lenkin jälkeen käytiin tallilla tarkastamassa jarrujen säätö. Ja tukivarsien pulttien kireydet.

    Tuli mieleen tämän tarkastuksen yhteydessä, et kuinka paljon perän kuuluu lämmetä?? Oli perä 10km ja patin burniksen jälkeen aika lämmin, en ole aikasemmin tutkinut heti ajon jälkeen perää, niin nyt tuli ja hämmennyin ku oli lämmin. Tuli mieleen et oisko shimmattu liian piukkaan tai jotain. Perän kuitenkin tarkastin ennen asennusta ja hampaissa oli kyllä keskellä "se oikea" ottojälki, eli sen puolesta olisi shimmattu oikein.
     
    esmi tykkää tästä.
  4. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    Nyt on lankkuchevyllä ajeltu jo 4vko kaikki arkipäivän ajot, ja nottaperkele ku on taas kivaa, kyllä kesä on harrastajan parasta aikaa.

    Nyt tässä keväällä tuli asennettua chevyyn seosmittari. Et saa vähän kyttäillä miten todellisuudessa bensa palaa kaasua annettaessa.
    Sen jälkeen on tullut kaasaria enemmän tai vähemmän säädeltyä paremmaksi.

    [​IMG]

    Nyt on vain pienenpieni probleema, tyhjäkäynnillä lämpöisenä, afr liikkuu 12-13.5 välillä, yleensä aika tasaisesti 12.6. Täydellä kaasulla pyöritään 11.8-12.8 paikkeilla ja vetää hyvin. MUTTA, pienellä cruisailu vaihdilla pintakaasulla mentäessä afr on 20, eli mittarin tapissa.
    Siittä kun nostaa kaasun ylös, niin afr lukema palaa n.13 pintaan ja taas jatkettua pintakaasulla menoa, afr lukema hiipii takaisin 20. Taas jos pintakaasulla ajelee ja pumppasee pedaalin lattiaan, auto lähtee heti rykimättä vetämään ja pienin mahdollinen vaihde napsahtaa tupaan ja silloin mennään afr lukeman ollessa taas 13 hujakoilla.

    Bensan pinnat tsekattu, oli vähän alhaalla ja nyt nostettu siihen missä pitää kaasarissa ollakkin, seossuhteitä vähän hienosäädelty ja kaasarin vivusto tsekattu, ettei toisio lähde aukeamaan liian aikaisin. Nämä nyt kunnossa ja laihalla menon alue kutistui, mutta ongelma vielä läsnä, seuraavaksi suuttimien kanssa leikkimään..

    Tässä videon pätkää tyhjäkäynnillä: https://i.imgur.com/bJGYsxl.mp4[​IMG]
    Tämä 355cid kone kun koottiin niin tiesin jo silloin, että tuo torkker II imari on perseestä, mutta se oli ainoa siisti mikä löytyi siihen väliin kun oli äkkiä pakko saada kone kasaan ja ajoon. Nyt tein vertailuja imareiden kanssa, niin päädyin perus edelin rpm 7101 imariin, sellaisen hommaan kun sopivan hintainen tulee eteen. Nimittäin alavääntöä kaipailisi nyt paljon, auto vetää todella komeasti 4000rpm eteenpäin aina 5800rpm saakka. Olisi hienoa kun auto kiekuisi samanlailla jo 1500rpm asti, tällä imarilla ainakin vähän edesautetaan sitä.
    Sekin tiedossa että th350 + aavikkovälitykset perässä on myös "räjähtävän" lähdön tappaja, mut näillä mennään mitä on.

    Jatkuu....
     
    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!