Laskuria perävälitys/rengaskoko/moottorikierrokset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja PauliP, 26.1.2010.

  1. PauliP

    PauliP 1st gear

    Olsiko heittää linkkiä missä olisi laskuri jossa moottorin kierrokset, rengaskoko ja perävälitykset jne. on huomioitu.
     
  2. Jza

    Jza Double Gearhead

  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

  4. Jza

    Jza Double Gearhead

    Jaa, ei tää vaan mitään älähtänyt ja edelleen käy ja kukkuu :eek: No, heivasin linkin mäjelle ja laitoin vastaavan (ihan kuin bebekissä olis ostoksilla) tilalle :lol:

    Mutt joo, toi speed-wiz vaikuttaa aika monipuoliselta softalta. Onko sulla itellä käytössä?
     
  5. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mulla tosiaan kone ilmoitti siitä eka linkityksestä jotta "Virus found" ja suositteli jotta menisin pois :poff:

    Ei mulla muuten oo sen parempia speed-wizin softia eli ihan nettilöytö toikin vaan on :wink:

    Ainoat omat ihan levykkeenä olevat lelut mulla on ProRacing Simin Dyno Sim ja Drag Sim ja nekin tosin kaverilta kopioituna. Mut ei kerrota kellekään ettei jäädä kiinni :rotfl:
     
  6. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kiitos, asia selvisi.
     
  7. hannux

    hannux 1st gear

  8. hezekiel

    hezekiel 1st gear

    Ihmettelen, miksi kaavassa renkaan painuma kerrotaan kahdella ennen kuin se vähennetään halkaisijasta.
     
  9. hannux

    hannux 1st gear

    Kiitos! Siis joku lukeekin kaavojani.
    Mulla oli ajatusvirhe; eihän painuma vaikuta koko halkaisijaan , ainoastaan säteeseen.
    Korjasin kaavan; laskurissa asia olikin oikein.
     
  10. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Hetkinen... Ei kai painuma vaikuta mitenkään siihen renkaan kulkemaan matkaan pyörähtäessä? Se painumahan "liikkuu" siinä renkaan kehällä, kun se pyörii. Jos kuvittelee renkaan telaketjuksi, niin asia on helpompi hahmottaa.
     
  11. hannux

    hannux 1st gear

    Mutta eikös rengaspaineet vaikuta nopeusmittariinkin?
     
  12. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead


    Väärin.
     
  13. Pahapoika

    Pahapoika 1st gear

    Väärin hahmotettu

    Asia ei todellakaan ole noin.
    Renkaan säde muuttuu renkaan painuessa ilmanpaineesta riippuen ja samalla tietysti välitys/vierintäkehä muuttuu.
    Oli voidaan sanoa että sekä koolla että paineella on tässä tapauksessa väliä;-)
     

Kerro tästä muillekin!