Latausjännite liian pieni, missä vika?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja ViLU, 12.4.2005.

  1. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Mulle riittää hyvin laturi joka lataa tyhjäkäynnillä jotain 70A elikä koko luokkaa 100A+ mutta ongelmana on että tilaa on hiton vähän. Uudemissa latureissa on kaikki laitettu tiiviseen pakettiin saisi muuteman sentin lisää tilaa konehuoneeseen helpottaisi tulpan vaihtoa yms. Ei vaan mitään hajua millaiset jännitteensäätimet yms. noissa uusissa.
     
  2. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

    Noita teholatureita kannattaa ennemmin katsoa 12si-kuorilla, niissä on paljon paremmin toteutettu jäähdytys= isommat aukot kuoressa ja tehokkaammin imevä ropeli.
     
  3. Hyytiäinen

    Hyytiäinen Gearhead

    Mittari tuli, ja hetihän sen kanssa piti leikkiä.

    Auto käyntiin ja annoin käydä lämpimäksi niin että flekti käynnistyi. Kokonaisuudessaan laturilta lähti virtaa valot sammuksissa 27 amperia, josta 14 amperia meni flektille ja 7 A akkuun. Moottori, mittaristo, radio yms vehkeet vie siis jotain 6 ampeerin luokkaa. Valot päällä kokonaiskulutus autolla nousee neljäänkymmeneen, ja valot vie auto sammuksissa 14 ampeeria.

    Ihan normaalilta vaikuttaa. Tämä siis kaikki mitattu uudella toimivalla laturilla.
     

Kerro tästä muillekin!