Latseri 6.2d

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rotke-67, 6.9.2005.

  1. Rotke-67

    Rotke-67 1st gear

    Ongelma ois seuraava. Ampuu paineet imusarjaan ilmeisesti(tupsii imusarjassa). avasin venakopan ja kolmospytyn pakoventiilin ja keinuvivun välissä aika suuri välys(muissa ei välystä tuntunut) ilmeisesti välystä ei pitäisi olla tai korjatkaa. Näytti että keinuvipu oli aika kuivan näköinen verrattuna muihin. voisko aiheuttaa kyseisen onkelman?

    jollain oli vähän samanlaisia oireita ja tollaisen alla olevan selityksen löysin kyseisestä topikista. Voisko siis olla että ei nosta 3pytyn pakovenaa tarpeeksi ja sulkee sen liian aikaisin.


    Pakopuolen nostaja ehkä jumissä niin ettei avaa venttiiliä juuri ollenkaan ja pakotahdin paine purkautuu imusatsiin kun vena aukeaa.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sun kikkarassa on varmaan nostaja niin pikeentynyt ettei öljy ole päässyt keinuvipua voitelemaan vähään aikaan. Jos sun keinuvivut on valettua tyyppiä niin niitten akseli on todennäköisesti myös paskana ja se välys tulee siitä. Nostajakin on voinut jumittua niin että väljää löytyy.
     
  3. Rotke-67

    Rotke-67 1st gear

    No voisko tuo aiheuttaa sen tupsimisen imusarjassa?
    Joo ja mites tästä sitte etiäppäin ku ei tuo tekniikka oo nii vimpanpäälle hallussa?Mitä pitää purkaa/onnistuuko ensikertalaiselta?
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Se tupsutushan johtuu vuotavasta imuventtiilistä,tiiraileppa sinne nostajalaaksoon että oisko jonkun nostajan kuppi keikannut kyljelleen ja työntötanko ois kiilautunut jumiin siihen nostajan ja kupin väliin..

    Väne
     
  5. Merc-o-matic

    Merc-o-matic 1st gear

    Minulla oli ihan sama vika omassa 6.2 motissa. Vika löytyi pakopuolen hydrauli-nostajan sisältä, jossa jumitti semmonen "luisti". Purkamalla ja tutkimalla mitenkä se nostaja pelaa, se paljastu lopulta. Ei tarvinnut ku hoonata nostajan sisusputki ja tehdä pilalle hakkautuneen peltilätkän tilalle uusi rosterista, niin johan loppu imusarjassa paukkuminen.
     
  6. Rotke-67

    Rotke-67 1st gear

    joo kävin irrotteleen keinut. 3pytyn pakoventtiilin tönärin ylempi pää ja keinussa oleva vastinkuppi oli kulunu. Voisko olla että nostin tukossa eikä nosta öljyä keinulle asti. pitää hommata uus nostin tönäri ja keinu ja lyödä nippuu ja toivoa parasta ja pelätä pahinta.
    Pitäiskö sen nostimen lähtä esim. magneetilla nostamalla? kokeilin nostaa pois mut nousi vain abaut sentin ja tökkäs.

    Oisko kellää tietoo ventiilijousien jousipaineista?

    Kone 6.2d -82.

    Kiitos vastaajille vinkeistä!
     

Kerro tästä muillekin!