Laturin hihnapyörä pienemmälle kierteelle?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja eikai, 25.5.2019.

  1. eikai

    eikai 1st gear

    Olis dx toyotan orkkis laturin hihnapyörä laitettava bilteman laturiin, joka ujeltaa konepellin alla.

    Mistä saisin sovitteen esim prikkapinon oikean kokoisena esim. tilattua?

    Vai pitäiskö se isompi pyörä vain vääntää momenttiin siihen?
     
  2. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Tää on kunnon ghettotouhua, mut onpa tullu tehtyä.

    Eka reikäporal sopiva sisäreikä, sit ghettosorviin kiinnitys ( = rälläkkä ylesalesi ruuvipenkkiin kiinni), siihen istukkaan oon tehny semmosia adaptereita M14 jatkomuttereilla. Lopputuote sopivaan adapteriin kiinni, rällä päälle ja omavalintaisella työkalulla alkaa hiomaan/ lastuamaan ulkokehän sopivaan mittaan. Ei o nopee, mut toimii, eik maksa mitään jos par työkalua omistaa.
     
  3. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Eli onko ny tarkoitus pienentää laturin pyörän kehää, vai onko siinä liikaa moniura hampaita

    Vai onko laturin akseli liian pieni haluttuun hihnapyörään nähden?
     
  4. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Siis? Sry humalan keskeltä huutelen, sulla siis hihnapyörä erikokoinen, muuten hihna käy? Ja hihnapyörä pienempi? Lyö kiinni vaan, jos isompi niin lyö kiinni ja mittaa lataus tyhmäkäynnillä, pitempi/lyhyempi hihna ei paljoa maksa.
     

Kerro tästä muillekin!