leikitäänpä ajatuksella: bi-motor ja rekisteröinti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tuomas k, 15.9.2004.

  1. tuomas k

    tuomas k 1st gear

    Elikkäs jos leikitäään ajatuksella että laitetaan vaikka etuvetoauton konttiin toinen moottori ja siihen siis norm. etuvedon voimansiirto, niin miten olisi katsastus? Ei mitenkään suunnitteilla jo käytännöllisten vaikeuksien vuoksi, mutta ajatuksena kiinnostaisi tuo laillisuus :rotfl:
     
  2. samisalama

    samisalama Gearhead

    +20% tehoa, +20%painoa ja +25% iskutilavuutta hyväksytään muutoskatsastuksessa. sulla taitaa tulla aikalailla +100%, +100% ja +100% ? Jos laittelet pienempiä moottoreita, lootia yms siten, ettei noi ekat prossat ylity, niin aivan mahdollista, kunhan tekee suunnitelmat huolella, eikä tupakkiaskin kanteen kosmoskynällä. :pinup:
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

  4. tuomas k

    tuomas k 1st gear

    Jeps, aivan kuten arvelinkin että vaikeuksia varmaan tulisi :odroll:

    No, voisihan sellaisen rakentaa vaikka ihan huvin vuoksi leluksi jos aikaa jäisi. Joku esim. etuveto Corolla/Civic/Sunny ja sitten toisesta samanlaisesta etuosa vanhan takakonttiin :lol: Katselin tuossa huvikseni että N13 sedan Sunnyssa saattaisi onnistua siten että takaosan purkaa aikalailla täysin, sitten laikalla pohja takaa pois melkein etupenkkeihin asti ja toisesta sunnysta keulaosa (ilman ulkopeltejä ja tuulilasin etureunasta poikki) siihen paikalle hitsattuna. Eli siis siten että etupyörät tulisivat takapyörien aukkoihin. Tietenkin voisi laittaa pari pitkittäin kulkevaa tukipalkkia varmistukseksi. Sitten sellainen väliseinä siihen etupenkkien taakse ettei ihan korvan takana se toinen kone pauhaa. Sattaisi onnistua jopa siten että pienellä sovittelulla auto näyttäisi ulkoapäin samanlaiselta kuin normaalisti :rotfl: Tulisihan tuosta lisäpainoa varmaan muutama sata kiloa, mutta 1200kg ei kuitenkaan olisi kovin paha ja (1.6 8-venttiilisillä koneilla) 2 x 84hv = 168hv ja jos ajatellaan että halvalla tehdyllä ahtamisella saataisiin varmaan jotain yli 100hv kummastakin koneesta niin olisihan siinä parempi teho/painosuhde kuin 4wd Cossussa :rotfl:

    Käytännön ongelmia tulisi kytkimen, kaasun, vaihteiston ja sähköjen osalta mutta ei nekään ihan mahdottomia olisi ratkaista: toisesta Sunnysta kaasupoljin kohdeauton polkimen rinnalle ja samoiten kytkin. Nämä sitten vaikka jotenkin tarvittaessa voisi yhdistää toimimaan yhdessä/erikseen. Vaihteensiirron kanssa tulisi ongelmia, mutta jos sen siirtovivun pystyy tarpeeksi tarkasti tekemään, niin onnistuisihan se sekin. Eli siis siihen vipuun vielä taaksekin päin sellainen tanko ja takimmaisen koneen vaihdelaatikkoon sellainen U-mutka jolloin molemmista saisi vaihdettua vaihteen samaan aikaan. Tämä vaatii kyllä sitten erittäin tarkkaa koneiden sovittamista, mutta saattaisi jopa onnistua :D

    Hemmetti kun olisi aikaa niin voisi jopa kokeilla... BTW, pääseekö rekisteröimättömillä autoilla kiihdyttämään varttia missään muualla kuin lisenssin vaativissa kisoissa (ei kyllä taitaisi edes mihinkään luokitukseen sopia tällainen viritelmä :lol: )
     

Kerro tästä muillekin!