Leiriytyminen Alastarossa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja ducati, 8.6.2009.

  1. lincoln

    lincoln 1st gear

    Ei todellakaan pysty :mad: Mutta mitä FHRA pystyy tarjoamaan tuohon majoitushintaan löytyykö tarvittavat pesu ym esim keittomahdollisuudet tai edes isompi grillikatos missä porukka pystyy grillailemaan omia makkaroitaan yms ?!!! Mielestäni omien grillien käyttö taitaa olla alueella kielletty ainakin jos sattuu olemaan kuivat kelit saattaa olla että että olen väärässä ja saa oikaista jos näin on :eek: :eek: ? Ja vielä ; mites on jos nyt liittyy FHRA:n jäseneksi niin saako maksetulla jäsenmaksulla alennukset pääsylipuista ja majoituksesta jos siitä on tarvis vai pitääkö olla jäsenkortti?
     
  2. SC 285

    SC 285 1st gear

    Kuitti maksusta mukaan niin jäsenedut pelaa. Ei tässä tän vuoden jäsenkorttia muillakaan vielä(kään) ole...
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Limukin on usein lämmintä. Ai mist mä tiijän? No oon kuullu.
     
  4. BS105

    BS105 1st gear

    Joo ja makkarat kylmiä.... :rotfl:
     
  5. ducati

    ducati 1st gear

    Tässä ollut mielenkiintoisia puheenvuoroja ja huomaan kuinka en ole ollut yksin tämän huonon leiriytymisen tuumailussa. Olen kohdallani tehnyt valintani, tuleva majoittuminen tulee minulle maksamaan 180 euroa/4vrk. Nyt tulen aivan varmasti nukkumaan yöni, ei louskua bajamajojen ovet läpi yön minun korviini ainakaan, myös irwin ei kuulu, eikä koirat hauku, yksikään prätkä ei mölise keskellä yötä se on varma.

    Hinnasta senverran, kisat on kerran kesässä ja muuta en katso sitten vuoteen, nyt pitää nauttia koko rahalla.

    Nelisen vuotta sitten kunnostauduin ns. järkkärinä, yksi herra pisti "möhkön" käyntiin keskiyöllä, nousin teltasta ja meniin tämän tyypin luokse ja sammutin pelin, sekä annoin avaimet sille kouraan, seuraavana päivänä tuli pyytämään anteeksi, tästä pisteet miehelle. edellisenä päivänä kaveri tuntui aivan tolkulta mieheltä, mutta viina teki tehtävänsä, humalassa prätkä kiertää selvästi paremmin.

    Jos kisa-alueella olisi joku tuplahinta-leirintä-mahdollisuus, kuinka moni sitä käyttäsi? tämä alue olisi aivan erillään perusleirintäalueesta ja olisi erittäin tiukka yörauha, sääntörikkojat vietäisiin "perusleiriin" ja rahoja ei saisi takaisin. Varmasti on muitakin kun minä, jotka haluaa nauttia kisoista täysillä.

    Näiden häiriköiden touhu on aina samanlaista kaikkialla, viinaa otetaan niin vitusti ja rokkisoi, koko yö melskataan ja sitten aamulla on vieteri tyhjä ja käydään nukkumaan, silloin kun sen tavallisen kisaturistin täytyisi nousta kisoja katsomaan, mutta huonosti nukutun yön jälkeen väsyttää niin hitosti. Minäkin nukuin hiukan päivällä taukojen aikana, vaikka silloin olisi ollut oiva tilaisuus käydä varikolla.
     
  6. 9000

    9000 Gearhead

    Ei kai leirintäalueella koskaan hiljaa olla kuin kirkossa konsanaan mutta korvatulpat voi ottaa aina mukaan. Voihan sitä joku kuorsatakin tai puhua unissaan sekä päästellä muita kehon ääniä niin kovaa että herkkäunisimmat ei saa nukuttua. Niitä tulppia kaiketi myös myydään siellä?
     
  7. ducati

    ducati 1st gear

    Älä opeta sorsaa uimaan, tulpat on vakiovarusteena ollut jo vuosia, viime vuonna oli vielä radiokuulokkeet joihin laitoin hiljaa musiikkia soimaan, ei auttanut ja kuulokkeet korvissa on hankala nukkua. joku nukkuu vaikka missä, joku taas on enemmän "koiranunta" osastoa, minä olen varmaan jälkimmäistä, vaikka duunissa osaan nukahtaa ruokiksella istualleenkin.

    No, minulla on tämä vuosi "oorterissa", nyt on toisten vuoro valvoa.
     
  8. Huhu

    Huhu 1st gear

    Onkos pelipaikalla tänä vuonna muuta muonahuoltoa kuin ne perinteiset pyttärikojut mistä kertyy sitä roskaa rinteeseen? Esim ruokalateltta Mantorpin malliin...?
     
  9. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    ihan vaan muistutukseks, niin pari vuotta sitten meillä oli yrittäjä jolle pystytettiin iso sirkusteltta ravintolaksi, jossa myytiin muistaakseni 6 eurolla kotiruokaa seisovasta pöydästä.... Yrittäjä vielä kyseli ennakkoon tälläkin palstalla et millaista ruokaa porukat haluu yms... Mut sit kun tapahtuma koitti niin teltta oli tyhjillään ja ei kunnon ruoka kiinnostannu...o( yrittäjä yritti pelastaa totaalisen syöksyn perustamalla äkkiä makkaranmyyntikojun ravintolateltan ulkopuolelle ja siinä sit riittikin jonoa koko loppu tapahtuman...o) jälkikäteen kun asiaa puitiin niin asiakkaat olivat pitäneet lounashintaa liiankovana???? Ja sit normaali ruoka ei kuulemma kiinnosta tapahtumissamme???? Viime vuonna yritettiin elvyttää tuota 'kunnon ruoka' kulttuuria ja meillä oli soppa tykki josta myytiin mm. Jauhelihakeittoa leivällä ja juomalla hintaan 5 euroa, myynti oli käytännössä nolla...o( ja 2 euron makkara taas vaihtoi omistajaa..... Tänä vuonna alavarikon ravintolaan on lisätty listalle kunnon kotiruoka, ja toivotaan että nyt yrittäjä onnistuis.... Eli tässäkin asiassa pätee kysynnän ja tarjonnan laki, ja me haluamme tarjota katsojille sitä mitä ne haluaa.....oD muutenkin olemme moninkertaistaneet myyntipisteet tulevaan kisaamme, että viimevuotista ryysistä ei syntyisi myyntipisteille ja syöt sitten kebabbia, makkaraa, lihapiirakkaa tai kotiruokaa tai mitä vaan, niin saisit annoksesi kohtuullisella jonottamisella...o)
     
  10. homer

    homer Double Gearhead

    Jännä juttu ettei kunnon ruoka maita. Jokkiksen sm-kisoissa kiteellä oli sama systeemi pari vuotta sitten ja sinne oli oikein jonoa kisatauon aikana. Vai liekkö olleet toimitsijoita joille ruoka taisi olla ilmainen. Tosin hinta oli muistaakseni vain 5 euroa...
     
  11. ducati

    ducati 1st gear

    Älkää sitten laittako mitään kojuja siihen kävelysillan länsipuolen kupeeseen rinteen korkeimmalle kohdalle, joka on hyvä katselupaikka, vaan penkan perälle. Pari vuotta sitten kun iso teltta oli siinä niin vei runsaasti rinnekatselupaikkoja.
     
  12. belve70

    belve70 1st gear

    Entä jokamiehenoikeuksiin perustuva tilapäinen leiriytyminen alueella, jolla liikkumista ei ole rajoitettu? Muistaen tietysty maastoliikennelain, että auto on sallitulla paikalla, eikä metsässä teltan vieressä.

    Muutaman kilometrin päähän teltta metsään ja riittävän etäälle asumuksista niin kenelläkään ei pitäisi olla sanomista.

    Vuosi sitten seurasin tilannetta Jyväskylän rallissa, jossa pariskunta oli leiriytynyt maksullisen "peltoleirintäalueen" viereiseen metsään. Paikalla olevat järkkärit ja maanomistaja oli hurjana, soittaen poliisit paikalle.
    Poliisit ilmoittivat heidän leiriytyneen asianmukaisesti, jokamiehenoikeudella. Ehdottivat kyllä, jos siirtyisivät 50 m, että sedät saisivat hyvän mielen. Telttailijat sanoivat viihtyvänsä nykyisellä paikalla.
     
  13. rami_espoosta

    rami_espoosta 1st gear

    Leiriytymisestä:

    Minun päätökseni on (sekä hinnan, että mahdollisen yöhäiriköinnin ja meluamisen vuoksi) se, että en viitsi leiriytyä vaan ajan taas aamut illat autolla joko Espoosta tai Mökiltä Turun saaristosta ... sillä haluan katsoa kisoja levänneenä enkä vetää viinaa tai häiriintyä muiden alkoholin juojien vuoksi! (Alkoholista minulla on itsellä sellainen periaate, että moottoriurheilu ja alkoholi eivät kuulu yhteen - edes katsojille! Olen moottoriurheilukisoissa nauttimassa juuri SIITÄ moottoriurheilusta. Muissa tapahtumissa - niissä erittäin harvoissa joissa käy - voin alkoholiakin kohduudella nauttia.)

    Ruuasta:

    Kävin innolla syömässä sitä kotiruokaa (myös aamiaisia) silloin kun sitä tarjottiin noin 2 vuotta sitten... Viime kesänä kun sitä ei ollut niin raahasin omat eväät kotoa!

    ... luulen että tänäkin vuonna kannan ruuat ja juomat (kahvit mukaanlukien, jotta en menetä hetkeäkään - myöskään junnujen - kisojen katselusta) mukanani.

    T. Rami
     
  14. musta enkeli

    musta enkeli 1st gear

    Vatvotaan oikee kunnol

    :odroll: Ite oon käyny vuosia kisoissa kattelee ja hauskaa pitämäs "myös alkoholin avulla " olen ehkä hyvin parkkiintunu "kaiken maailma festareita " käyneenä et päätin et hinta ei oo paha koska se on hyvän asian puolest !! Mitä ruokaan ja muuhun tulee olen itte ravintola-alalla joten ymmärrän et ei oo helppoo mielyttää suomalaisia tossa hommas :mad: Aika kun täytyy jostain valittaa ! itse aijon tehdä ihan samalla lailla kun joka vuosi eli hyvä porukka kasaan ja leiri pystyyn ja sit naaaatitaaaaa!!!!!!! Sit kun möykkä radalla ja leirillä käy ylivoimaiseksi höräytän auton käyntii ja painelen säkylään kalamajoille saunomaan , uimaan ja syömää pizzaa :p Kun on kuunnellu hiljasuutta ja tuoksuu taas ihmiseltä ! kummasti jaksaa nauttia kisa tunnelmast! Nitron rytkettä odotellessa käytii hyvinkään kisoissa kattelee! ikävä kyllä itte myöhästyttii et ei päästy ajamaan :cry: Noo ens vuonna uusiks 8)
     
  15. Jza

    Jza Double Gearhead

    Voisko tohon olla ihan yksinkertaisena selityksenä se, että sen ns. oikean ruoan (varsinkaan keiton) kanssa ei voi oiken lähtee kattomaan kisoja, mutta makkara kourassa pystyy hengaamaan kyllä ja sit ei menetä sen särpimisen vaatimaa puolituntista tai kauan siinä kenelläkin sitten menee?
     
  16. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Saakos tonne leiriytyä alueelle matkailuautolla?

    Onko alue radan aitojen sisällä vai jossain porttien ulkopuolella?
     
  17. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Saa, ja eiks se aitain sisäpuolella ole.
     
  18. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    tiukasti vartioidulla alueella jolta peritään leiriytymismaksu, eli aitojen sisäpuolella
     
  19. FLSTSC

    FLSTSC 1st gear

    jos tulee päiväksi katsomaan kisoja prätkällä onko pyörä parkki erikseen
     
  20. Sittana

    Sittana 1st gear

    Mihinkäs aikaan sauna lämpiää siinä portin vieressä?
     

Kerro tästä muillekin!