Leppäkylkien peräkontti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Max Attack, 15.2.2009.

  1. human62

    human62 1st gear

    Kompromisseja tehtiin aikakautena jolloin ei saanut leppäjeeppiä-tuontina kun tuonti "vapautui" myöhemmin. Taunus -69 STW kovalla takapenkillä-väärinpäin-istuttavalla oli kova sana.
    Kavereilla ei ollut Farmeja, mutta hiljalleen niitä alkoi ilmestyä vähän kaikille kun huomasivat miten mukavia pelejä olivat.
    Nykyään pihassa/talleissani on 4kpl Jenkkifarmareita, joita ei periaatteessa kannata myydä, kun niiden arvoa pidetään Suomessa yleisillä markkinoilla liian alhaisena.
    " Rakkaimmasta autostani " en kyllä luopuisikaan edes Ebayn keskimäärin lasketulla hinnalla kyseiselle automallille joka liikkuu alimmillaan (ajokuntoisilla) 30000$. Näitä hintoja on Classic-Chevy STW malleilla.
    Täällä taas niitä ei edes ole tuotu kun ei arvosteta tai on liian kalliita jopa jobbareille.
    STW:t ovat kuitenkin aina olleet parhaita jokapaikan kuljettimia ja jopa yöpyminen paremman puutteessa onnistuu niskojen kipeytymättä.
    Viime kesänä tuli kyllä tuolla 72 Farmilla eniten maileja. Tavarat kulki.
    Tosin on toi avo-Chevykin ollut hyvä laudan kuljetin kun tavara on etukarmin yli laitettu ja sidottu kiinni.... 8)
     
  2. Niin joo, ei se kuskin puolen sähkölasi mullakaan aina halua nousta :rotfl: !
     
  3. RoopeK

    RoopeK 1st gear

    Mun mielestä kyseiset kulkineet ovat parhaammasta päästä perhe-autoja,tilaa ja turvallisuutta riittää!
    Itelläni on emäntä,pari mukulaa ja yli sata kiloo koiraa ja kaikki mahtuu mukavasti reissuun!


    Lisää aiheesta löytyy ja sen vierestä: http://www.stwclub.net
     
  4. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Tottamooses hautausautoille pittää moikata, vaikkka oma kulkine jo eläkkeellä siitä hommasta onkin! Ei se ruumis siellä kyytissä siittä välitä vaikka tervehtiikin ja hauturikuskit on varmasti aina mielissään kun näkee vanhan hautaustoimiston työkalun liikenteessä.

    Hiukan tosin ihmetyttää jotkut, joilla on pakonomainen tarve liimautua takapuskuriin ja vielä soittaa mieluusti torvea kun lipuu kaupungilla tuommoisella hiljaksiin. Pimennetyt takaikkunatkin niin ei aivan heti arvaa että kuka tai mikä kyydissä. Mutta tietenkin, semmoista on tapahtunut vain täällä Porissa.

    Tänne kannattaakin tulla katsomaan, liikennekulttuuri ja ihmiset tuntuvat toisinaan olevan sellaisia että katsoja saa mieleensä jonkinlaisen benchmarkin siitäkin kokemuksesta...

    Tulikin mieleen että eka kerran kun näin tanssija Jorma Uotisen, ihmettelin että mistähän tuokin on putkahtanut (siis pääkaupunkiseudulle). Noh, myöhemmin sain tietää ja sitten muutinkin itse Poriin ja aloin pikkuhiljaa ymmärtämään että mistäpä kysymys...

    Oukkei, onhan Helsingilläkin Hytönen. Ja oli Heikinheimo.

    Ja Turulla...öhh...liika monta lueteltavaksi. :rotfl:
     
  5. ripe

    ripe 1st gear

    On aivan pakko kysyä :D
    Et kai ole autojoppari :eek: nihin en luota :lol:
    Tuskin kait nyt ihan noin montaa olet ajanut, saako udella miten sulla on noin moneen autoon kokemusta? (töitten puolesta?)
     
  6. SamiL

    SamiL Gearhead

    Veikkaisin katsastusmiestä :wink:
     
  7. SamiL

    SamiL Gearhead

    Minulla taas on ajo-ominaisuuksiltaan hyvä -76 G30. Sellainen se on ollut siitä asti, kun se meille vuonna -79 ostettiin. Kunnostusta sekin on kyllä muutaman viime vuoden odottanut, mutta kilvissä.
     
  8. ripe

    ripe 1st gear

    No joo, katsastusmiehellä toi 10 000 vois mennä helposti rikki.
     
  9. SamiL

    SamiL Gearhead

    10000 eri autoa... Onkohan se niin, että jokainen on käynyt vain yhden kerran? :poff:
     
  10. Max Attack

    Max Attack 3rd gear

    Ne tyypit. jotka purkaa autoja laivoista ehtii ajaa aika montaa uransa aikana.
     
  11. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Pakostahan se 10 000 eri autoa pitää olla faktaa, samoin kuin sen että G 30 on huono ajettava, molemmat asiathan on lukenut netissä. Vai onko netti nykyajan Pravda? :odroll:

    Montakos autoa autonkuljetusyhdistelmään keskimäärin sopii? Eli montako keikkaa pitää heittää tuohon 10 t kpl:n?

    Kilvet mullakin on kiinni noissa "verovapaissa" vaneissa.
     
  12. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Kuka sitä määrää tietää, en mä ainakaan, mutta aika paljon niitä kumminkin on.
    -20 luvulta 2000 luvulle ja Neckarista Scaniaan, kaikennäköstä ja kokosta.
    Itse kumminkin tykkään GM farkuista, tai no pitää sanoo että -68 pontiac GP tuntu kans hyvältä, itseasiassa se tuntu hyvin samalta kuin 10 vuotta uudempi farkku :rotfl: :rotfl:
     
  13. MustangGT

    MustangGT Gearhead

    Onko joku jossa ei aukea? :-?
     
  14. ripe

    ripe 1st gear

    Tuli tossa viä mieleen, onko kukaan tehnyt trukilla kuormaa tommoseen STW:hen?
    Mää olen kuljetellut sillä vaikka mitä rakennustavaraa, mut olen varmaan aina tehnyt kuorman käsin ja jakanut samalla hiukan painoo keskemälle autoon. Näistä painavimmista esim. tiilet, laatat, huoparullat, sementitja laastit.
    Teoriassahan eurolava mahtus tosta takaovesta sisään kuinka päin hyvänsä, ellei ole korkeesti ja leveesti kuormattu.
    Vanissa on ongelma ovien ahtaus, etenkin jos takaovissa on varapyörä ja toisessa ovessa tikkaat. Ei ovet meinaa aueta tarpeeksi. vielä jos on iso trukki lyhyillä piikeillä.
    Sivuovesta mahtuu helpommin ja ehkäpainon jakaumakin on parenpi.

    Vanilla olen kuljetelut esim. pellettisäkkejä, tonnin sementtisäkkiä ja kerran hain 450kg oikotasohöylän. Ton höylän sai Trukilla helposti kyytiin, kotona joutu hiukan taisteleen kun sen otti alas moottorinostimella. Ei tota korkeutta ollut käytössä kovin paljoo ylimääräistä.
    Sementtisäkki lähti ulos kun sito sen puuhun kiinni ajo ajo auton sit alta pois :lol:
     
  15. Putte

    Putte 1st gear

    Taisi jossain toisessa keskustelussa tulla ilmi, että CC olisi automyyjä, näin muistelisin.
     
  16. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Joo euro- ja VR-lavat sopivat kyllä konttiin. Korkeutta vaan ei jää paljoa.

    Tilttaamalla ovi auki alas ja riittävän pitkäpiikkisella trukilla voisi onnistua?
    Se tiltattu ovi vaan estää ajamasta kovin lähelle. SWT:llä pistettiin mulle kerran kyytiiin yksi TH-autoloota trukin piikkiä pitkin "liuttamalla"

    Itse olen lavan päällä kuljettanut Opel CIH kutosta. Tosin ensin lava kyytiin, sitten kone ja kiinni lavaan.. Aika mönkimistä vaan oli.

    Tyhjiä VR-/euro-/kertalavoja saa sopimaan "limittäin ja lomittain" joku 6-8kpl takatilaan päällekäin, kun sovittelee. Ja katolle sitten toisen mokoman ja pannoilla kiinni.. STW:llä minä vien varastolleni kertyneet lavat polttopuuksi :poff: Halpaa lämpöä.

    Muutenkin jos kovin painavaa kuormaa/ siis jotain moottoria yms tavaratilaan laittaa, kannattaa laittaa alle kakkoset laidasta toiseen, vastaava paksu vaneri tai lava jakamaan painoa siihen aukaistavan kannen/ kolmannen penkkirivin päälle, jottei notkahda..

    Itselläni on auton takatilassa mattona sellainen pituussuunnassa uritettu just takatilan levyinen ja oikean pituiseksi leikattu pätkä jotain liukuhihnanauhaa. On jäykkä (taitaa omata rättirengastyyppisen sidekudoksen?) ja kestänyt hienosti 20v. Ostettiin se muinoin Kuopion Kumista.

    Toiseen hommasin Bilteman rullakumimaton, joka sopi täysin, mitä 15 senttiä piti saksia pois. Mutta paljon huonompi viritys kuin tuo liukuhihnan pätkä, kun menee ruttuun painavaa tavaraa sisään työntäessä..
     
  17. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    On.
     
  18. Max Attack

    Max Attack 3rd gear

    No en minä tiedä. Siksi täällä näitä juttuja kyselenkin.
     
  19. ripe

    ripe 1st gear

    No kuinka se onnistu? mitä sinne kytiin nostit?

    Joku moottori ja vastaavat mitkä painaa paljon kannatta ilman muuta nostaa sinne koneilla jos semmosia on käytössä, mut kaikki muut mikä on pakattu täyskokoselle trukkilavalle on sit jo huononpaa...käsittääkseni?

    Näissä rakenushommissa sais sen kuorman tehtyä usein trukilla, mut omakotityömaalla ei yleensä ole koneita käytössä. Vaan se purku on kumminkin hoidettava käsin. Näin ainakin olen itse tehnyt ja harvonhan sitä tulee tonnikaupalla sitä tavaraa kärrättyä millään farkulla, jos vaikka tarvii talon ulkotiilet ja laastit niin ei kai kukaan niitä kärrää millään STW:llä.
     
  20. stw307

    stw307 1st gear

    Joo, ei ajo-ominaisuuksia mutta muuten tosi hauskoja ajaa :D
    460-hv puoliperäveturilla saa makeempaa power/drift-slaidia pikkutihkun jälkeen aikaseks ku kevytperäsellä Sierralla... Kaveri lakkas ite leikkimästä jä jäi katsoo "kun oli niin makeen näköstä kun sää vedit kahta kaistaa pitkää luisuu..." Sen kyydissä ollu toinen jannu oli silmät :eek: ja kyseli että "mit-vit, mit-vit, milläsätonteit?!?!?"

    ...ja tämä siis n. 5,5 vuotta sitten ja ne kaistat oli tietty suljetun radan pintaan maalattuja "varikolle-erkanemis-kaistoja"... toim. huom.


    Ai niin... On siinäki ollu kärryn päällä joskus leppää niin paljon että tuli jopa kyljestä ja perästä hieman ulos. Eli menee topikin otsikkoon "leppää kyljessä sekä luukussa" vaimikäsenytoli....
     

Kerro tästä muillekin!