Letukan L98

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jza, 31.5.2017.

  1. Jza

    Jza Double Gearhead

    Tässä näyttää vähän siltä, että saattaa joutua otsikon mukaisen pannun omistajaksi, niin pistäkääpä juttua että miten siitä helpolla ja halvalla saa kaivettua voimaa ulos? :) Orkkiksenahan tuo ei tuota juuri mitään, mutta käsittääkseni ihan kehityskelpoinen yksilö viritettäväksi.

    Haku ei tuottanut mitään tuloksia aiheesta, sori jos tulee turhaa tuplausta mutta en vaan löytänyt.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  3. 3964

    3964 3rd gear

    Minkä ikäinen patti?
    Rauta vai alsa kantinen?
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    L98 kannet on melkoisen hyvät sellaisenaan ja niistä "ihan pikkasen" paremmat LT1 kannet "virtaa" vakiona yli 500 kaakin verran.
     
  5. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    tällä paketilla ei noita tehoja toivoakaan:https://www.nettiauto.com/chevrolet/corvette/8860365

    koneen viritys ei muista eroa mutta halvalla ,siinä kysymys.jos haluat säilyttää tpi systeemin halpuus menee kauemmaksi,oikeasti hyvä imusatsi runnereineen maksaa,käytettynäkin vaikea saada halvalla verrattuna kaasari satsiin,nokka ei kaikille halpa,alkup pitkät runnerit vetää vaan alhaalta,ylhääällä ei tapahdu mitään,eli mihin käyttöön ja millä systeemeillä ensin selville sitten pähkäilemään lisä jutskia.halvalla on tietysti iso käsite,usealle 500-1000 laitto koneeseen on iso raha,toiselle ei mitään,sitten kun pata iskussa pitää rahaa laittaa siitä taaksepäin.
     
  6. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Jos se mylly lopulta löytää tiensä tontille, niin minulta voi ostaa siihen Edelin Hi-Flo runnerit 250 eurolla (uudet n.550e tjsp.) ja perään plenumin porttaus, niin saa vetoja ylemmäs.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eihän se tehon nosto aina ole helppoa eikä halpaa mutta vakiokansilla ja ruuttatsydeemillä tehoa kyllä ulos saa ihan "riittävästi" .
    Tossa "vakio" 305 Tpi kone dynossa, 390 kaakkia ja kiertääkin ihan mukavasti.



    Tossa 90 komero 350 Tpi koneella vetäisee 11.8. Tollasta aikaa ei sa alle 400 kaakin teholla.
     
  8. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Ei sillä mitään tee, minä voin ottaa sen pois sun nurkista pyörimästä...:):):)
     
  9. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

  10. Jza

    Jza Double Gearhead

  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Niinku noista videoista ehkä huomaa niin toi ruuttatsydeemi riittää paljon pidemmälle kuin esson baariin.
    Isommat suuttimet, "isomman" nokan kanssa ja ecun puukotus riittää melko pitkälle.
     
  12. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Mitä osia suosittelisitte vakion alukansilla olevan l98 piristämiseksi, alavääntö sais jäädäkkin kunhan ylärekisteriin saisi lisää puhtia.
     
  13. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Compin Xtreme Fuel Injection-nokka (esim XFI260) jolla tulee nostoa huimasti lisää jo vakio vipusuhteen keinuilla, puhumattakaan 1.6 vipoista.
    Ja pakosarjat/putkisto väljemmäksi.

    Jos kannet käyttää pois, niin venttiilityöt ja kevyt porttaus.

    Mikäli koko kone lihoina, niin tasapää männät ja kansitasojen plaanaukset, sopivan paksuiset pahvit ja sitten voi nokkaakin laittaa vähän suuremmaksi.

    Harrilta runnerit...

    Jne...näinhän se homma sit karkaa viimein lapasesta..
     
    Herje tykkää tästä.
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Viimex kun tein 302 pannun niin siihen tuli noi L98 alukannet koskemattomina. Vain uudet venat ja seetit sovitettiin. Kuskas 1700 kilosta lossia 13.8 marttivaililla kiikalan kuuluisalla pidolla, nenu compin 268° hydylaahuri, kaxasoimari ja 600 tulpalutkutinhollikka.
    Ja mikä mielenvikaisinta niin jenkarajoitin oli 6800 ja jos ei ajoissa heittäny isompaa tai suttas lähdössä niin rajoitin tiputti menoa:odeek:.

    Eikä muuten vieläkään ole selvinny että onko pelkkä patti virikohteena vai koko hylsy jossa toi patti?
     
  15. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Mulla oli C4:ssa Edelbrockin performer plus #3702, reilusti avarretut Edelin runnerit ja avarrettu plenumi sekä Scorpion 1.6 vipat, vaikkei valmistaja niitä suosittelekaan (männistä ja kombinaatiosta ei muuta tietoa, kun en itse ole tuota longblockia niputtanut. Lohko tais olla vanhempaa mallia. Tietty katit pois ja LT1 putkisto, vei Vetteä ihan mukavasti.

    Möin siitä avarretut runnerit ja plenumin pois vakioiden tieltä ja kone kesyyntyi huomattavasti, kun ajelut oli lähinnä nurkkapyöritystä. Nää myynnissä olevat on viilaamattomat viimeisen lähdön TPI sopivat ja kylmäkäyntisuuttimen reiän avaamisella myös earlyyn sopivat.
     
  16. Jza

    Jza Double Gearhead

    Pata on ainakin toistaiseksi hylsyssä kiinni. Tarkemmin en osaa vielä sanoa muuta kuin että -89-90 lukulaisesta on kyse. Käsittääkseni aika lailla avaamaton laitos. Ensi viikolla selvinnee tarkemmin.
     
  17. Jza

    Jza Double Gearhead

    Tämmöisistä pitää varmaan alkaa. Vehjes tuli tontille ja näköjään siihen pattiin on joku autokin kiinnitetty kaupan päälle. SES -valo palaa ja ainakin väärän mallinen lambada lienee kiinni (nelijohtiminen, kun orkkishan lie yhdellä). Tuntuis vetävän myös ylärekisterissä hoikalle, mutta alhaalla on ihan kivasti vääntöä. Tai päinvastoin (eikös se mene peruskartalle jos lambada viiraa), en tiedä mutta tutkitaan viat enste pois ja sitten lisää sitä voimaa.
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä ton lambadan pitäis toimii. Se on vain lämmityksellä ja maadoituksella varustettu.
     
  19. Jza

    Jza Double Gearhead

    Mutta jos ei ole sitä lämmitystä piuhaa pitkin niin pelaako se? Meinasin kyllä koitaa vaihtaa yhden kaapelin versioon.
     
  20. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Jos lamda ei ole kauhean kaukana moottorista, niin kyllä se toimii, lämpeää vaan toimintakämpötilaansa hitaammin kuin lämmitettävä. Ongelmia saattaa tulla lähinnä pitkien peltisarjojen kanssa, joissa kollektorit ja lamda jää kauemmas.
     

Kerro tästä muillekin!