Liekkiä syöksevät turboautot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Turbosaabman, 8.4.2002.

  1. Turbosaabman

    Turbosaabman 1st gear

    Miten vakavia haittoja on tästä ilmiöstä missä bensaa pääsee pakosarjaan asti ja syttyy vasta siellä?

    Joku sanoi, että turbon pakokotelo voi haljeta jo yhden kunnon jälkipalamisen seurauksena.

    Minun ongelmani on tämä: Mulla on autossa
    Bosch K-Jetronic, ja tällä vehkeellä ilmaan dumpattu ahtoilma vetää ilmamassamittarilta lisää bensaa ruiskulle, jolloin seoksesta tulee niin rikas, että kun kovan ajon jälkeen nostaa kaasulta, pääsee bensaa vielä palamattomana sarjoista ulos...

    Mitäs neuvotte?

    Kiitos!

    -Janne
     
  2. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Juu, kyllä se palamaton seos saattaa tehdä tuhojaan siellä pakosarjassa...

    Eli ongelma ilmenee by-pass -venttiillin puhaltaessa paineet ulkoilmaan? Siitähän ruisku varmasti sekoaa! Ruiskuvehkeissä by-passin poisto pitäisi vetää takaisin ahtimen imupuolelle, silloin harakoille menevä ilma ei sekoita ruiskua ja seokset pysyvät kohdallaan.
     

Kerro tästä muillekin!