Liian kostea -63 Riviera!

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Rivieraruisaaja, 13.5.2011.

  1. Rivieraruisaaja

    Rivieraruisaaja 1st gear

    Moro,

    Vesi on ihan mukavaa ja tärkeetä ja kaikkea mutta kun sitä on Rivieran lattialla lammikkoina sateen jälkeen niin mua ei huvita enää oikein mikään.

    Vaihdoin jo ovien, roofrailien ja quarter-window tiivisteen. Nyt näyttäisi että vesi tulee tuulilasilta ja qw-tiivisteiden välistä. Pari kysymystä siis:

    1. Onko kukaan koskaan tässä universumissa saanut vesitiiviiksi Rivieran (tai muun palkittoman) HT:n etu- ja takasivuikkunan välistä saumaa? Eli siis sitä jossa tämä quarter-window tiiviste on (kiinni takasivulasin syrjässä). Jotenkin minusta on fyysinen mahdottomuus että oven lasi koskaan painuisi siihen niin tiiviisti...

    2. Mitä tehdä sille tuulilasille? Silikonia? Sikaa? Irrotukseen ja tiivisteet vaihtoon? Kuinka pirullinen homma, tarviiko spesialistia ja tuleeko kalliiksi? Vihjeitä tekijämiehistä Tampereen seudulla?

    Nimimerkillä "Vähäsateista kesää odottava"
     
  2. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Sivulasia tuskin varmaan saa koskaan ihan 100% tiiviiksi,mutta tuulilasin saa. :lol: Tuulilasimyynti lokomonkadulla (käyttöauton naapurissa) voisi olla soittamisen arvoinen paikka.. Toki varmaan kannattaa pyytää kaveria vähän ruiskutteleen vettä ja maata itse autossa kojetaulun alla jotta pystyy vähän paikallistaan ongelmakohtaa.Voi olla peltihommiakin tiedossa,jos lasi vuotanut kauan..
     
  3. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    se on liima lasi.ensimmäisenä tuli(gmään)63 riviera. jos se lasi on jimien vaihtama/alkuperäinen niin se on sellasella lakunauhalla ksattu=liimaa lisää??
     
  4. chevy56

    chevy56 1st gear

    delet
     
  5. Rivieraruisaaja

    Rivieraruisaaja 1st gear

    Jepu, liimalasihan se tuulilasi on. Yksi pieni kiveniskemä reikä siinä on alakulmassa, jotenkin veikkaan että sitä on tosi vaikea siitä sahata irti ehjänä. Ja uutta lasia tuohon saa varmaan vähän hakea.

    Eli jotain butyylimassaako sinne pitää ny ruveta uittamaan?
     
  6. rebel58

    rebel58 Gearhead

    Toi HT ei mikään ongelma. Kaikki tarkasti sovittenuna ehjilä tiivareilla se ei vuoda. Väljää ei saa olla missään. Oven saranoista ikkunoiden mekanismeihin ja kiskoihin missä ikkunat liikkuu oltava timmit ja tarkasti paikoillaan. U-harjakset ei saa olla kuluneet. Aikaa ja hermoja siinä menee vaikka toi ei ole avo eikä 4D HT vaan "helppo" 2D HT. Rivierassa toi hieman helpompi säätää kun oven pintapellin saa irti ja säätökohteisiin pääseevähän helpommin käsiksi kuin muihin huusseihin.

    Oitraconilta saat tiivisteet ja tota U-harjaa niihin kiskoihin.

    Kuttilasta saat lasin.

    Pidä Buick kuivana sisältä!
     
  7. Rivieraruisaaja

    Rivieraruisaaja 1st gear

    rebel, tiivisteet oviin ja Roofraileihin tosiaan jo vaihdoinkin, mutta noihin oven sisäisiin harjaksiin en koskenut. Ei niistä mitään jäljellä ole tosin.

    Jotenkin mulla oli se käsitys että ne U-harjakset lähinnä vaan estää roskien menon oven sisään, mutta ilmeisesti ne on olennaiset sen ikkunan säädöissään pysymisen kannalta?
     
  8. rebel58

    rebel58 Gearhead

    Siis kiskot missä ikkunat liikkuu. Niiden U-harjaksia tarkoitin. Niiden kiskojen säätöön meneee aikaa.
    Tarkoitit niitä oven yläreunan tiivareita? Ne ei le u-harjaa. Kunnossa nekin pitää olla, Mutta ei niistä auto kastu jos ne falskaa.
     
  9. Rivieraruisaaja

    Rivieraruisaaja 1st gear

    Tuulilasin vaihtoon

    Edessä on sekä takalasin että tuulilasin irroitus ja pellin ruostevaurioiden korjaus. Sen toki ymmärrän että hyvät mahdollisuudet on lasien rikkomiseen, mutta otan sen riskin.

    Mitäs kaikkea romua tarvitsen ja mistä niitä saa?

    - Lankasaha?
    - Tuulilasiliima? Oliskohan tämmöinen satsi mikään:

    http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=60-9024

    Imukupit sivalsin Bilhelvetestä lasin nostoon. Saisikohan sitä lasia millään jäykistettyä tai tuettua operaation aikana, pirusti jesaria tai jotain liimakalvoa?

    Olen hyvin kiitollinen jokaisesta vihjeestä.
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Re: Tuulilasin vaihtoon

    Terotetulla metallilastalla sain ainaskin ite tuulilasin vaihossa ne liimat irtoomaan hyvin ja suht nopeastikkin sieltä vanhan lasin alta, helpompaa oli kun tuon langan kanssa ainaskin meillä.

    Sit ei jaksettu enää alalaidasta sitä irrottaa ni sisälle vaan ja jaloilla työnneettiin se irti, lähti vielä yhtenä palasenä (ei ehjänä tosin)!

    Jos ehjänä pitää saada ni vie varmaan tovin aikaa saada se irti joka ikisestä nurkasta.
     

Kerro tästä muillekin!