Liian kuuma 292 Y-Block?

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja trkp, 29.4.2013.

  1. trkp

    trkp 3rd gear

    Ennakko on about 10 ja jäähdyttimen korkki toimii.
    Joo, siinä on sellainen about tuuman paksu spacer, mutta kyllähän ton pitäisi toimia vaikka se siinä onkin, onhan se aikoinaankin toiminut.
    Joku muu tässä nyt mättää.
    Eilen purin vesipumpun ja se on kyllä ihan kunnossa. Joutuu kohta nöyrtymään ja viemään sen ammattilaiselle...
     
  2. lincci

    lincci 3rd gear

    hmmmm...
    mielenkiintoista,, itse taistelen saman onkelman kanssa :cry:

    lämpömittari näyttää aina vaan 3/4 lämpöalueesta, eli on hiukka liian kuumana. ja sen huomaa tehoissakin, viilempänä laukkaa paremmin mutta kun kone lämpee tarpeeksi niin eipä laukkaa enää niin hyvin...

    paffit oikein päin, reijät porattu kansiin, lohko huuhdeltu monesti, uusi alumiini jäähdytin, 82c termostaatti toistamiseen.

    itse epäilen vieläkin liian kuumaa termostaattia, täytyy vaihtaa 74 asteiseen, tai sitten sytky on liian myöhäisellä. en kyllä tiedä miten tuo sytky vaikuttaa lämpöihin mut sitä täytyy kuitenkin hiukka säätää kun tuo nakuttaminen on niin hilkulla.

    ja tämä y-bloki -59 rancherossa jossa tuuletus pelaa.
     
  3. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Se pakosarjan läppä toimii oikein?
    Noi lämpömittarit voi tarvita hieman kalibrointia viidenkymmenen vuoden jälkeen, itse varmistin lämpötilan syylärin korkista vaikkei sekään kovin hyvä paikka ole mitata.

    Jos meinaa nakuttaa niin eikös se ole melko aikaisella.
    Vakiokoneeseen 6-10 astetta perusennakko, max 36 ilman alipainetta ja +~14 alipaineen kanssa.

    Mitenköhän pystyisi tekemään puristuspainemittauksen kuumaan koneeseen polttamatta kätösiä?
     
  4. trkp

    trkp 3rd gear

    No niin täällä taas. Pakosarjan läppä näyttää toimivan.
    Pudotin kaksi astianpesukoneen tablettia syylariin, ajelin aikani ja huuhtelin. Tulihan sieltä sitä ruosteista vettä joo.
    Mutta ei se mielestäni sitä ruostemönjää (aavikon hiekkaa?) pahemmin poista kun tuntuu ettei se liukenee veteen. Mitens sitruunahappo, liukeneeko tuo mönjä sillä veteen, ei se muuten auta? Ei koska tsekkasin koneen 'proput' ja niissä oli mönjää joka ei lähtenyt kuin pyyhkimällä.

    Niin, auto on oleskellut niillä seuduilla joissa vois kuvitella hienon hiekan kulkeutuneet jopa koneen sisään, sen ruosteen kaveriksi...

    Joku fiksumpi ois talven aikana ehkä kuitenkin purkanut joutoaikana koneen ja pessyt sen kunnolla... eli ottakaamme opiksi
     
  5. trkp

    trkp 3rd gear

    BTW, kone sinällään tuntuu hyvältä, 60-70 mph:n kohdalla kun painaa kaasua niin tuntuu potkua ihan hyvin vielä. Tosin mulla ei oo mitään kokemusta näistä vanhoista jenkeistä. Pitäis antaa jollekin jolla on kokemusta testattavaksi
     
  6. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Ford Nationalsit 13.7. Alastarolla, eli siellä pääsee radalla kokeilemaan. Eikä varmaan ole pulaa vapaaehtoisista koeajajista :rotfl: :rotfl: . Ja jos ei radalle uskalla, niin aina kannattaa osallistua autonäyttelyyn...
    www.fordnationals.net
     
  7. lincci

    lincci 3rd gear

    Eiku sytky just liian aikasella tosiaan, kuka nyt toisin on väittäny...:oops: :poff:

    Ja läpät on pakosarjoista poistettu...
     
  8. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

  9. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Amerikassa ovat muuten todenneet jo tehtaalla, että pidempiaikainen ajelu 2800 rpm kierroksilla nostaa lämpöjä Y-lohkoissa. Eli jos tuo kierrosluku sattuu välityksien johdosta juuri sopivaan kruisailunopeuteen, niin kannattaa kokeilla kovempaa vauhtia...
     

Kerro tästä muillekin!