Liikaa pakkasta.....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 0rs0n, 7.1.2016.

  1. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Monellako jäi aamulla auto lähtemättä käyntiin?

    Vani ei lähteny ku virtalukkon pohja jäässä :) muutaman kerran piti nitkuttaa sit lähti vaivalloisesti

    Ja astrosta veti akun mykäksi.....

    Mut lähti molemmat kumminki käyntiin. Päivän aikaa käytiin käynnistämässä/ hinaamassa 10 autoa mitkä ei lähteny

    Mites muualla päin suomea?
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Huomaa että akku yön jäljiltä vähän heikko. Ruisku vielä lähtee mutta jos ois kaasari ja joutus sahaamaan niin varmaan kyykkäis.


    -20 on vielä mieto vs - 30 mitä nyt ollut. Huutaa ohjaustehostin ja sitä rataa. Automaatti sentään toimii kuin kesälläkin joten manuaalitahmaa ei oo.


    Ovi jääty auki lukosta.

    Cadillacin laitoin tulille kun vaihdoin varoiks jytympää nestettä. Startti pyöritti aika hissukseen aluks mutta kunhan öljyt notkistu niin huikka ja tulille.


    Toki muoviosat aika herkkänä, turvavyön soljen suoja halkes kun koskin vyöhön.
     
  3. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    -30'C näytti Jeepin mittari aamulla, käyntiin lähti kyllä ongelmitta mutta öljynpaineet nousi tuskaisen hitaasti ja joku apulaite tai rulla alkoi pitää ilkeää pärinää.
    Vaihdoin notkeammat öljyt päivällä, jospa huomenna ei tarvitsisi hikoillen tuijottaa viisaria.

    About puolet huoltoon tulossa olleista asiakkaista ei tullut, tosin asiaa tasoitti se että kaikki asentajatkaan ei päässeet töihin :lol:
     
  4. rakkari

    rakkari 3rd gear

    oiskos lohkolämmitin tai vastaava jotain? mulla ajastimella piuhan nokassa pari tuntia aina ennen töihin lähtöä, en jaksa tapella käyntiin saatika istua jääkylmässä autossa aamusin kun tarpeeks vituttaa muutenkin töihin raahautua helvetillisessä pakkasessa..
     
  5. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Autona -75 monaco 440 isolohkolla, uusi akku, ei ryyppyä tai mitään lämppäriä(tilasin kylläkin letkulämppärin pumpulla tähän autoon)
    Kyllä sillä kylillä ajeltiin, ja lämmintä riitti.

    Mutta ei lähtenyt ilman akkulaturin apuja. Liian jäykät ölpät koneessa ei helpota ollenkaan. Oikeestaan startille vois vetää uudet piuhat. Noh, lähti kumminkin!
     
  6. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Nii joo, unohtui mainita että lohkolämppäri on kyllä käytössä, ilman sitä ei uskaltais ees kokeilla...
     
  7. kippis

    kippis Gearhead

    -27,5. pari tuntia oli lohkolämppäri käytössä. auton omalla akulla sain käyntiin mut sammu ja sen jälkeen ei millään. piti hakee akkubuusteri niin sillä sain muutaman startin jälkeen pysymään käynnissä. nyt otin akun irti ja lataan. aamulla lämmin akku kii.
     
  8. juha745

    juha745 Gearhead

    Volvo tartti apuvirtaa aamulla. Tästä viisastuneena hain uuden akun töistä päästyäni. Vituttaa muuten kohtalaisesti kun lämpötolppa lopetti toimintansa. Tai toimii tuo jotenkin, mutta ajastinkellosta ei ota enää tolkkua ollenkaan, välillä toimii ja toisinaan sitten taas ei. :x

    Ainiin joo, olipahan mukava keli akunvaihdolle, ei tullu ainakaan hiki... 8)
     
  9. onre

    onre 3rd gear

    Lada ei lähtenyt. Joku vikahan siinä on siis oltava. Ajattelin hakea uudet tulpat.
     
  10. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Nämä pakkaset eivät ole kunnossa olevalle Ladalle vielä mitään....Eli joku vikahan siinä sun Ladassa on :wink: ....Minkälainen Lada on kyseessä?
     
  11. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Tuon oman talviauton, BMW M5 vm.91 kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Lämmittimiä ei ole minkäänlaisia. Kertalaakista irtoaa tuolta -27 asteen pakkasesta, ja lämpeneekin mukavan äkkiä. Muistaa vaan rauhakseen ajella niin kauan että öljytkin lämpenee.
     
  12. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Kyllähän tuo ammattikayttöön tarkoitettu flake maalattu vani lähti komeasti, Meinaan 1.9 riisseli FIAT SCUDO... :rotfl: :rotfl:
     
  13. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Laita normaali halpis ajastinkello väliin ja sähköt kokoajan tolpasta päälle , ne tolppien ajastinkellot kypsyy yllättävän nopeasti "käytössä" näin uudistin parit lämpötolpat kun kellot elivät omaa elämäänsä.
     
  14. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Kyllähän tuo jeeppi lähtee näköjään -30 pakkasesta käyntiin, tosin pidetään roikassa tietenkin pari tuntia eka. Loota toimii vähä jähmeesti eka kilometrin, mutta iisisti ajelee ni ei riko paikkoja. Lämpöä nyt sais tulla koppiin enemmänkin, vielä kuitenni tarkenee senverta ettei se osittain tukkonaisen lämppärinkennon vaihto oikein motivoi.

    Lootan öljypohjaan ku laittaisi jonkun säteilylämmittimen ni ois vähä notkeempia nuo lähdöt pakkasella. Perien öljyt on kyllä kanssa niin jumissa kovalla pakkasella että tahmeeta on kulku eka kilometrin aikana.
     
  15. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Bensamersu ja diesel-Bemari on molemmat lähteny ihan hienosti käymään roikan päästä, ei viitsi kiusata ja kokeilla lähtiskö ihan kylmiltään...
     
  16. Roju

    Roju 3rd gear

    -04 Corollaa ei viittiny vielä -29 laittaa lohkoon. Lähti nätisti ilmankin. Tota 6.5.sta ei tarvikkaan sitten yrittää ilman nuotioo..
     
  17. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Falconiki lähtee nätisti kelillä ku kelillä ja roikalla tai ilman. Akun tosin joutu uusaamaan ku sano sopimuksen irti ja meinas olla lähtemättä. Nyt taas pärähtää käymään ku kone kerkiää vähän pyörähtää. :) Ja piän toki roikassa aina ku on mahollista ku on pakkasen puolella. Harvon tarvii onneks kylmänä käynnistellä.
     
  18. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    molemmat autot sano sopparin irti eile.
     
  19. Vilu_86

    Vilu_86 3rd gear

    Saabi lähtee kyllä käyntiin kun vähänkin avainta näyttää, mutta sähköt on vähän sekasin näillä keleillä. Oli ehtiny hyvin lämmetä, kun kävi kadun varresa sen aikaa, että ehti käydä hakemassa himasta vara-avaimen, että pääsee takas sisään. Nyt on vara-avain kotiavaimen nipussa.
     
  20. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    :eek: UAZ räjähti tulille seisottuaan pari päivää ja Lapualla oli silloin -29°C pakkasta. Bösöön 3 litraanen boxeri lähti kylmiltään -30°c parilla hehkutuksella ihan nätisti päivystyskeikalle. Ajossa vaan pitää olla vebasto kokoajan päällä :mad: . Ihime Iglu koko koppimopo :oops:
     

Kerro tästä muillekin!