Limousinen rakennus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Teppe, 20.10.2008.

  1. Teppe

    Teppe 1st gear

    Eli onko kellään mitään hajua, miten tänä päivänä konttoorilla suhtaudutaan näihin kahdesta autosta limoksi rakenteluihin? Saako niihin enää lupia?
     
  2. Antti the Mato

    Antti the Mato Gearhead

    On niitä saanutkin, muutama vuosi sitten saivat yhteen e 30 limoon luvat kun oli jo valmis. Rakentaja ei siis hommannut niitä vaan seuraava omistaja. Hyvät perustelut vaan niin pitäis onnistua.
     
  3. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mulle sanoivat aikanaan yhtä hakemusta piirtäessä että kasvanut omapaino kompensoidaan henkilöpaikkoja vähentämällä.
     
  4. Teppe

    Teppe 1st gear

    Toi pistää jo karsastamaan rakentelua... Kyllähän siellä pitäs paikkojakin olla kun kerran limo on... Tietty jos paikat karsitaan kahden auton henkilömäärästä :lol: ... Itellä tarkotus kaksi rungollista autoa yhdistää ja toive olisi että näille ainakin vielä luvat heltiäisi...
     
  5. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    eiku rakentamaan vaan jos intoa piisaa :)
     
  6. Pöhö-Andrei

    Pöhö-Andrei 1st gear

    Harmattavasti se menee juuri noin eli kasvanutta omamassaa kompensoidaan paikkalukua pienentämällä.

    Limosta ei juuri iloa ole jos paikkaluvuksi tulee 2.

    Tokihan tuossa on vielä pari takaporttia jolla tuota paikkalukua voi passata eli pitää selvittää ko auton tehtaan sallimat akselimassat jotka voivat poiketa rekisteriotteeseen merkityistä ja yleensä ylöspäin sekä se, onko mallisarjan painavimmilla autoilla samat akselit jolloin niitä arvoja voi hyödyntää.

    Toiseksi muutoskatsastuksessa ei juuri painoarvoa anneta esim. vararenkaalle (paikkapullo korvaa tämän hyvin) verhoilulle jne eli auto mahdollisimman kevyenä katsastukseen mutta kuitenkin niin että kaikki tarvittavat turvallisuuteen sekä käytettävyyteen liittyvät ehdot täyttyy. Katsastushetkellä pitää mm olla kaikki säiliöt täynnä niihin kuuluvaa nestettä, joten näistä pystyy nipistämään muutaman kilon vaihtamalla esim pissapojan säiliön siihen kengurupussiin ja jotkut voivat vaihtaa polttoainetankin pienemmäksi jolloin helposti tulee useamman kymmenen kilon säästö kerralla. Tässä vaiheessa oikeastaan vain mielikuvitus on rajana. Sata kiloa löytyy kuitenkin varsin helposti jos autoa lähtee oikein urakalla keventämään.
     
  7. Antti the Mato

    Antti the Mato Gearhead

    kaveri kävi joskus 90 luvulla muuttamassa vallua kasille ja katsuri käski mennä tankkaamaan täyteen, no tiesi olevan ihan rajoilla että meneekä paino yli niin löi mittarin johdon suoraan runkoon niin näytti tankki täyttä vaikka oikeasti oli n 7 litraa :rotfl: säästy 50 kg ja sai paperit kasille.
     
  8. Pöhö-Andrei

    Pöhö-Andrei 1st gear

    Sinä sanoit tuon. :soosoo:
     
  9. Antti the Mato

    Antti the Mato Gearhead

    Rikos lienee vanhentunut ja eihän noin kukaan nykyään enää tee...eihän.
     
  10. Teppe

    Teppe 1st gear

    Valoa tunnelin päässä 8)
    Jonkun verran saan pois pienentämällä neste tilavuuksia.
    Jonkun gramman vaihtamalla alarit alle.
    Sisustustaa pelkistämällä jokunen gramma lisää.
    Mallisarjan tekniikan kilo erot suurimpaan jokunen kymmen kiloo jarrut ja alusta rakenteet samat isommassa ja pienemmässä...
    Alkup. rekattu 8:lle, joten parin paikankaan menetys ei niin haittaisi, jäähän sinne taakse ruhtinaaliset tilat neljälle ja kuskikin voi kartanlukijan pitää:odroll:
    Kuiduttamalla joku kilo...
    Entäs mitä laki sanoikaan fleksilaseista? Sen tiedän, että tuulilasi kuuluu olla lasia, mutta entäs kaikki muut?
    Rekisteröinnin jälkeen kukaan tuskin tajuaa, jos sisustaa siistii uudelleen ja lisää äänieristyksiä takaisin, sekä parit minibaarit lisää :lol:
    Aina tietty pelko persuuksissa leimalle etteivät punnihtisi :-?
     
  11. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Se on pleksilasia, ja ei saa olla.
     
  12. Teppe

    Teppe 1st gear

    No ei käyny plekseissä flaksi :cry:
     
  13. -TH-

    -TH- Gearhead




    kyhää limukka jostain 9 henken sevyfarmarista, aihioita ainakin löytyy jokanurkalta, äkkiä saa pituutta koslaan,kun sahailoo parikolme farmaria ja yhyttää ne toisiinsa. jopa oisi hieno laitos.
     
  14. Teppe

    Teppe 1st gear

    Tarkoituksena oli kyhätä jo "varannoissa" olevista 110-sarjan Toyota Crown farkusta (rek. 8hlö.) ja saman mallin sedani iskeä persaukseen kiinni... Kuullostaisko tommonen limo hyvälle :odroll: Halvalla taas kerran pitää päästä ja pihan omaa varantoa kierrättää vielä kun niistä on jonkin moiseen kierrätykseen ja ennenkuin viittii romusedän antaa viedä loput...
     
  15. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    kuten sanottu antaa mennä vaan, olen ajatellut samaa mutta muista autoista/kulkuneuvoista. nyt on vaan muuta tehtävää :wink:


     
  16. typewriter

    typewriter 3rd gear

    Kun kerta pilkkua hässitään, niin se on pleksiä, ei lasia ;)
     
  17. -TH-

    -TH- Gearhead

    juu, naputtele vaan kottero nippuun jos sulla on aikaa ja virtaa tehä, kyllä sen jotenkin saa kilpiin tai sitten ajelet puuhalapuilla parit hääajut ja muut peijaiset.
     
  18. xp

    xp Gearhead

    MInua kiinnostaa / ihmetyttää kuinka limojen kanssa pysytään sallittujen akselimassojen rajoissa. Kuvittelisin rungon ja korin lisäpätkän syövän autosta matkustajapaikat pois. V8:ssakin oli joku aika sitten limoverstaasta juttu, mutta akselimassa-asiasta ei mainittu mitään.
    Ei ne uskoakseni kyllä jenkeissäkään voi ylittää valmistajan sallimia.
     
  19. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Totta. Ei jenkeissäkään ylitetä tehtaiden akselimassoja. Ne pidennyspajat kun ovat juridisesti alihankintatehtaita ja jalostavat isomman tehtaan tuotteen stretch limoksi ja pistävät oman akselipainotarransa. Vastuu rakenteesta tieliikenteessä poistuu Fomocolta tai GM:ltä ja siirtyy pajalle. Paja pistää sopivat vahvistukset, tai yleensä vain jämäkämmät jouset. Aika simppeliä. Jos kelpaa oikeudessa sikakorvauksia jakeleville jenkeille, niin miksei meille.

    Tästähän Ake itki kanadalaisen "Truckmastersin" kohdalla. Puulaaki pisti oman vininsä GM:n ja Moparin Suveihin, joilla ne sai kuorkeiksi. ..
     
  20. Teppe

    Teppe 1st gear

    Onkos kellään hajua mitä noi luvat tänä päivänä maksaa? Aikonaan avon luvat oli 300, mutta en muista markkaa vai €uroa... :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!