Lincoln Continental Mark V kokemuksia?

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Jankon Betoni, 21.6.2013.

  1. elkamiina

    elkamiina 3rd gear

    Nyt kaasari pesty ja korjaussarjaa sisälle. Aika vemputin tuo Motorcraftin 4350 neuloineen ym. Mutta aika hyvää säätöspeksiä löytyy netistä.
    Nyt perehdyin noihin toisiokurkkuihinkin ja ensiöt on ihan selvät. Toisiot aiheutti miminaa. Toisiothan pääsee avautumaan vasta kun ryyppykoneisto on vapauttanut läppien lukituksen. Sen jälkeen ne toimii ihan mekaanisesti. Mutta mitäs kettua? Sieltä puuttuu varsinaiset venturit ja hajottimet? Mistä sinne menee bensa? Kai se nyt jostain pitäisi. On siinä sen toisioläppien päällä olevan läpän jousimekanismi, joissa jouset on putkissa. Se ilmeisesti ajaa niiden putkien kautta bensaa kurkkuihin kun urku on levällään?

    Prötäämioseen löytyikin sitten varma syy kun virranjakajan alipainekellon kalvo on poikinut. Uuden saaminen tähän hätään on hankala kun vauhtiputkat myy eioota.
    Kokeilen siis korjata vanhan. Vedin sen sorvissa auki ja kokeilen vaihtaa uuden kalvon. Katsellaan.
     
    isalmela tykkää tästä.
  2. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Olisit taitellu sivareilla sen auki, niin olis ollu helpompi kasata...
    Se ohut sininen kumitettu pressukangas toimii tossa paikassa ainakin 10 vuotta. Testattu.
     
    juko7 ja isalmela tykkäävät tästä.
  3. isalmela

    isalmela Gearhead

    Ainakin tuohon -77 Lincolniin 460 cid jakajaan löytyi koko "alipainekello" ihan kohtuuhintaan Rockautosta
     
  4. elkamiina

    elkamiina 3rd gear

    Tossa oli sen verran hyvin reunaa, että sai hienosti ruuveilla kasaan. Oli vähän ajatus, että sen saa auki uudestaan jos toi kalvoemme ei kestä. Mutta luulen Zilin bensapumpun kalvomatskun jonkun aikaa kestävän. Hyvä tuli ja toimii. Kaasarin sain säädettyä ym. Lakkasi prötäämästä. Nyt lähtee paikaltaankin pehmeästi.

    Ja kyl maar juu kelloa saa. Kotimaiset myy eioota ja oli viikonloppuna autolle ajoa, piti saada kuntoon. Siitä tuli kyllä nyt niin hyvä, ettei uutta tarvitse edes tilata.
     
    Muokattu: 18.8.2019
    12345678910, Jussi289 ja isalmela tykkäävät tästä.
  5. Luigi

    Luigi Gearhead

    Et muistanut väärin, 1960 Mark V on itsekantava unibody.
     
  6. jamba

    jamba Gearhead

    78 Mark V rassaamista alottelen
    [​IMG]
     
    Aasi, linc-77 ja isalmela tykkäävät tästä.
  7. isalmela

    isalmela Gearhead

    Laitapa muutama kuva, niin nähdään vähän miten laajasta projektista on kyse? 400 cid+C6 +9" tekniikka vissiin?
     
  8. jamba

    jamba Gearhead

    joo, nelisatanen ja ceekuutonen. sisusta purettuna, tuulilasi pitäs laittaa ynnämuuta. laittelen kuvia kun vähän edistyy
     
  9. jamba

    jamba Gearhead

    oliskohan jollain historiatietoo tästä meikäläisen pelistä? rekkari on siis JZE-21. Lähinnä kiinnostais, et mitä koneelle on tehty. Joudun kannet ottaan auki, on pari venttiiliä jumissa.
    [​IMG]
    Meinaan, että jos olis vaikka jakoketju vaihettu ei myöhästettyyn versioon. Näänhän mä tietty mitä tää on syöny, sitä mukaa kun puran...
    Mut kuitenkin
     
  10. jamba

    jamba Gearhead

    kannet on nyt irti. kaks pakovenaa uusiks
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. jamba

    jamba Gearhead

    liimasin uuden tuulilasin paikoilleen, mitähän liimaa tarvin peilin asennukseen?
     
  12. jamba

    jamba Gearhead

    no nii, sain Bison merkkistä kamaa. Siinä piti semmonen lappu leikata sen kiinnikkeen ja lasin väliin, pitää 5 min. ja lopullinen valmius sit 24h jälkeen. Tuntuu pysyvän. Vielä jäi lappua ja liimaa. -Jaa, tossahan lukeeki, et kahteen peiliin.
     
    Aasi ja isalmela tykkäävät tästä.
  13. jamba

    jamba Gearhead

    Putsaillu paikkoja osia ootellessa. Pytyissä viel kohtuu hyvät hoonausjäljet...
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Aasi ja isalmela tykkäävät tästä.
  14. jamba

    jamba Gearhead

    vinyyliä vekx..
    [​IMG]
     
    Aasi ja isalmela tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!