Lincoln Mark VIII

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ihd, 11.3.2007.

  1. ihd

    ihd Gearhead

    Onkos kellään kokemusta kyseisestä automallista. Olisin ostamassa tollasta -96 mallista ja kiinnostaisi tietää mihin kannattaa kiinnittää huomiota ostaessa, eli tyyppivikoja/heikkoja kohtia. Kyseisen yksilön ajotietokone herjasi että air ride systeemissä olisi jotain häikkää, ja etupää ei myöskään noussut normaali korkeudelle. Service engine valo vilkkui myös, tosin akku oli täysin loppu, ei ottanut virtaa vastaan yhtään, joten voi johtua siitäkin. Onkohan kallista remonttia tulossa?
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Noi ilmajouset lienee heikoin paikka noissa vehkeissä.
     
  3. ihd

    ihd Gearhead

    Niin mäkin olen antanut itseni ymmärtää. Mikä paikka niistä yleensä pettää, ja onko vaikeeta/kallista laittaa kuntoon?
     
  4. hannux

    hannux 1st gear

    Joo, olen kanssa aatellut MK8-a. Nyt pian kun tulemme(vaimo ja mä)vanhoiksi, se olis semmonen sopiva auto vanhuksille.
    Kiinnostais ensiksi ja eniten tietää, miten siihen saa korjaamokäsikirjaa; oikein semmosta kunnon shop-manualia kytkentäkaavioineen sun muineen.
    Entäpäs parts-manualia?
    www/CD/dvd muodossa tai kirjoina.
     
  5. mopar318

    mopar318 Gearhead

    Ilmajouset etupäässä heikoin kohta. Sitten kun niissä on pieniä reikiä, kompressori parka yrittää pienen pienellä tuotolla saada keulan nousemaan, siinä kuitenkaan onnistumatta.
    Jos sitä yrittää uudelleen ja uudelleen, suora seuraus-> alkuperäinen kompura hajoaa. Toinen kulutusosa ilmajousituksessa on nuo korkeudenmittausanturit.
    Omaani olen vaihtanut molemmat etutolpat kerran ja toisen vaihdan vielä uudelleen. Eteen on vaihdettu molemmat korkeudenmittausanturit. Takaiskarit vaihdettu (yläpään kiinnityskumit hajoavat). Kompressorista tuli valmista, joten se on vaihdettu tosin sellaiseen jota ei rikki saa (ei siis alkuperäisen kaltainen).
    Takaiskareista vielä: nehän säätyvät (kovuus) tietokoneohjattuina sähköisen toimilaitteen avulla nopeuden mukaan.
    Meidän Mark VIII on ollut emännän käytössä ja hän on autoa kehunut.
    Autohan iso ja mukava ajaa ja 280 hevosta liikuttaa sitä ihan kivasti.

    ...niin vuosimalli on -93 ja se olis myynnissä.
     
  6. Kapteenikosmos

    Kapteenikosmos Gearhead

    Oon ite katellu pari kuukautta kyseistä autoa ja näyttäs tosiaan siltä että muuten melko pomminvarma ja ainoastaan toi ilmajousitus temppuilee. Joitain mainintoja oon lukenu myös että laatikossa ois joku heikkopalikka mikä pitäs vaihdella ja noiden 95-96 ei lsc mallisten ajovalot on suoraan sanottuna hanurista. LSC mallissa normi halogeenit on korvattu hid systeemeillä joka on tietty kallis huoltaa, mutta valoakin löytyy riittämiin.

    Meillä ois kans emännän kanssa tarkotuksena vaihtaa saksanmaan rallattaja tommoseen mark kasiin kesän aikana. Jenkkilässä haukkuvat myös takapenkin tiloja ja eihän ne tietysti ihan mahottomat ole kun kaks ovinen kerran on, mutta onko jollain ihan käytännön tietoa että minkä verran siellä takana sitä tilaa on? Eli minkalaiseen eurokinneriin voi vertailla sisätilan puolesta?
     
  7. mopar318

    mopar318 Gearhead

    ...niin siitä jousituksesta pitää vielä sanoa, että ilma jouset eteen on aika arvokkaita. Ison veden takaa saa muutossarjoja kierrejousiksi todella edullisesti. Jos nyt pitäisi ruveta tekemään jousitusremonttia, niin harkitsisin tosissani tuollaista sarjaa (halvimmillaan 400$).
     
  8. Kapteenikosmos

    Kapteenikosmos Gearhead

    Mites suomessa onnistuu jousitustyypin vaihto kierrejousiin kun tuota paperibyrokratiaa on naapurinki edesta hoidettavana jo pelkastaan vahan leveampien renkaiden asennuksessa?
     
  9. mopar318

    mopar318 Gearhead

    Tuosta ei omakohtaista kokemusta, mutta sitä pitäisi luonnollisesti kysyä konttorilta ennen muutosta. Näissä "vanhoissa" autoissa taitaa riittää, jos todistaa muutossarjan olevan ko. automalliin tarkoitettu. Korjatkaa paremmintietävät.
     
  10. mopar318

    mopar318 Gearhead

    Takapenkkien tiloista: eteen ja taakse mahtuu ihan normaalisti alta 2m ihmiset istumaan. Ja vielä yhtäaikaa.
     
  11. EdselHomo

    EdselHomo Gearhead

    Tosta jousituksen vaihdosta vielä sen verran, että onko noissa ilmajousitus merkattu rekisteriotteeseen...?!

    Jos siellä ei ole merkintää niin miksei ilmajouset vois vaihtaa "rautajousiin" ja olla puhumatta mitään...
     
  12. ihd

    ihd Gearhead

    Paljehan sieltä oli edestä puhki. Tilasin ebaystä molemmat tolpat eteen uudet, 405 euroa rahteineen+mitä tulli nyhtää päälle. Ei minusta kannata edes ajatella rautajousia tilalle, mukavuus ennenkaikkea.
     
  13. hannux

    hannux 1st gear

    Nyt kävo niin, että söimme jäätelöä Camarossa istuen Seinäjoen torilla. Ohi ajoi Mark-8. Vaimo kysyi heti että mikä tuo hieno auto on.
    Kiinnostus lisääntyi;
    -miten saa osia ja onko erityisen kalliita verrattuna 3-gen f-bodyyn.
    -onko korjaamokässäriä saatavana?
    Olis kiva tutustua elävältä kyseiseen automalliin.
     
  14. mopar318

    mopar318 Gearhead

  15. hannux

    hannux 1st gear

    Aika hankalaa tulla yhtäkkiä Seinäjoelta koeajolle. Nytkun hankintamme on parin vuoden sisällä, haluan tietoja Mark-8:sta
    Kiinnostais ensiksi ja eniten tietää, miten siihen saa korjaamokäsikirjaa; oikein semmosta kunnon shop-manualia kytkentäkaavioineen sun muineen.
    Entäpäs parts-manualia?
    www/CD/dvd muodossa tai kirjoina.
    Entäpäs asialliset www-sivut.
    En nimittäin hanki yhtään autoa, johon ei ooo korjausmanuaalia.
     
  16. ihd

    ihd Gearhead

    Itse hankin omaani alkuperäisen tehtaan korjaus ja sähkö&alipaine manuaalin Ebaysta löytyy helposti jopa ihan uutena. Olen ostellut myös owners manuaalin ja muuta varaosaa tuolta uutena ja käytettynä. Olen ollut Lincolniin hyvin tyytyväinen ihan kiva peli ajaa, ainoastaan vaihdelaatikon toiminta ei mielestäni yllä vastaavan GM tuotteen tasolle.
     
  17. dart72

    dart72 1st gear

  18. ihd

    ihd Gearhead

    Nyt olis Olarin Vehossa myynnissä loistoyksilö. Kävin viime viikolla vaihtamassa -96 Lincolnin pois siellä. Kannattaa käydä koeajamassa jos kyseistä mallia haluaa. Itse vaihdoin takas Gm tuotteisiin, kun ei nuo voortit kuitenkaan yllä samalle tasolle.... :p
    Vastaan kyllä kysymyksiin jos joku on kyseisestä autosta kiinnostunut.
     
  19. elgete

    elgete 1st gear

  20. Vapiti

    Vapiti 1st gear

    Mitenkäs ilmajousien täyttö vaihdon yhteydessä? Omassa Town Carissa pitäisi Shop Manualin mukaan vaihdon yhteydessä tehdä täyttö Star-testerin kanssa. Onko tosiaan välttämätöntä, vai riittääkö että käynnistää auton ja antaa jousten täyttyä?
     

Kerro tästä muillekin!